تزیین حلوا

کیک حلوایی به شکل شمع _ سری نهم

کیک حلوایی به شکل شمع _ سری نهم

کیک حلوایی به شکل شمع

Cake - Halva - to - the - Candles - Series - Ninth (1)

مواد لازم :

کیک وانیلی با ارتفاع دوسانت در ابعاد 20 در 20
آرد …. دوپیمانه
شکر …. یک ونیم پیمانه
زعفران آب کرده …. چهار قاشق سوپخوری
روغن مایع …. یک پیمانه
روغن کرمانشاهی …. ده قاشق سوپخوری
عصاره هل ….مقداری
گلاب ….. نصف پیمانه
آب …. دوپیمانه

طرز تهیه:

ابتدا آرد رو روی حرارت ملایم میزاریم و و دایم هم میزنیم تا سرخ شود و بعد از یک ربع که رنگش تغییر کرد .(در این فاصله اب و شکر رو روی شعله میزاریم تا تقریبا قوام بیاد نه اینکه غلیظ بشه و زعفران و عصاره هل رو به شهد اضافه میکنیم) . روغن ها رو به ارد اضافه میکنیم و اگه روغن به نظرتون کم بود سه چهار تا قاشق دیگر اضافه کنید و مدام هم بزنید تا آرد نسوزد و زمانیکه رنگ حلوا به رنگ مورد نظرتون رسید کم کم شهد رو اضافه میکنیم و تند تند هم میزنیم تا حلوا سفت بشه و دراین فاصله گلاب رو اضافه میکنیم و حسابی هم میزنیم. به مقدار از شهد رو نگه میدارم برای مراحل بعدی کار.
برای این کار سه سایز قالب گرد لازم داریم. کیکی رو که از قبل آماده کرده بودیم رو با قالبهای گرد برش میزنیم . با قالب بزرگ چهار تا کیک قالب میزنیم و با قالب متوسط سه تا و با قالب کوچکتر دوتا کیک قالب میزنیم .
حالا میایم لابلاي هر سه سایز کیک ها رو حلوا میزاریم و قسمت بیرونی که روکش شمع میشه رو هم حلوا میمالیم و به پلاستیک فریزر رو از وسط نصف کرده و دور شمع مپیچیم و با وردنه دستی آروم آروم روی پلاستیک رو میکشیم تا سطح شمع ها صاف و یکدست بشن. بیس اصلی شمع آماده ست و شمع ها رو از بزرگ به کوچیک توی ظرف میچینیم تا برای مرحله بعدی آماده باشن .
از باقیمانده کیک برای شعله شمع استفاده میکنیم بدین صورت که به یک لایه کیک رو از وسط برش میدیم و با چاقو در سه سایز شکل اشک در میاریم و به خلال دندان میزنیم و طبق سایز شمع شعله ها رو میزنیم داخل شمع ..
برای قسمتهای آب شده شمع از سه قاشق حلوا و شیش قاشق شهدی که قبلا نگه داشته بودیم استفاده میکنیم . شهد رو روی شعله میزاریم و سه قاشق حلوا رو میریزیم توش و سریع هم میزنیم تا صاف و یکدست در بیاد و سفت نشه و بعد از اینکه سرد شد میریزیم توی قیف پلاستیکی و و سره قیف رو یه کوچولو سوراخ میکنیم و و از بالا کناره شعله ها شروع میکنیم به ریختن تا خودش بطور طبیعی شکل بگیره .

یه نکته برای اینکه شمع حالت طبیعی تربگیره :

قسمتهای که شعله توش قرار داره رو هرچه گودتر کنید و لبه های شمع رو بالا اومده تر درست کنید حالت طبیعی شمع آب شده رو به خودش میگیره .

Cake - Halva - to - the - Candles - Series - Ninth (2)

 

کیک حلوایی به شکل شمع

تزیین حلوا

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا