تزیینات نوروز

تزیین ساده پنجره برای نوروز 1395 (سری سوم)

تزیین ساده پنجره برای نوروز 1395

(سری سوم)

Decorated - simple - Windows - for - Nowruz - 1395 - Series - III (1)

اگر پنجره های شما پرده ندارند در اینجا چندین روش ساده و البته ارزان برای پوشاندن و تزیین آنها برایتان ذکر کرده ایم.

پرده طرح دار

برای درست کردن این پرده ها کافیست دستمال ها پارچه ای آشپزخانه که طرح های متنوع و اندازه 46×60 سانتی متری دارند، خریداری کنید. میله پرده را در ارتفاع موردنظر ثابت کنید. حلقه هایی را به بالای پرده وصل و آن را داخل میله موجود ثابت کنید. اگر پارچه بلندتر از قدی بود که می خواستید، پارچه را اندازه بگیرید و اضافه قد آن را قیچی کنید، لبه های آن را با کمک چرخ خیاطی تو بزنید و بدوزید

نوروز 

نوروز ۹۵

عید ۱۳۹۵

هفت سین ۹۵

Decorated - simple - Windows - for - Nowruz - 1395 - Series - III (2)

پرده های سایه‌دار

به پرده سفید و بی روح خود می توانید سایه ای از دو رنگ مشابه هم را اضافه کنید. برای این منظور می توان از رنگ های آکریلیک استفاده کرد. در پرده ای که در عکس مشاهده می کنید، از دو ترکیب رنگ آبی استفاده شده است.

قسمت پایین پرده را در محلولی با فرمول یک قاشق غذاخوری رنگ در یک گالون آب، فرو کنید. کمی رنگ بیشتر اضافه کنید تا پررنگ تر شود و دوباره انتهای پرده را در محلول مذکور فرو کنید تا رنگ بگیرد. این کار را تا زمانی که رنگ مورد نظر برسید انجام دهید.

نوروز 

نوروز ۹۵

عید ۱۳۹۵

سبزه عید نوروز ۹۵

Decorated - simple - Windows - for - Nowruz - 1395 - Series - III (3)

والان فوری

برای تهیه والان سریع و آماده برای پنجره های خود باید چوب را در اندازه 2×4 به اندازه عرض پنجره خود برش دهید. پارچه را 15.5 سانتی متر از هر طرف بزرگ تر و 10 سانتی متر نیز بلندتر بگیرید. اطراف پارچه را سجاف بدوزید و با نواری زیبا تزیین کنید. پارچه را در اطراف چوب بپیچید و در مکان درست آن بدوزید. چوب را با بست های فلزی یا چوبی یا پیچ به دیوار بچسبانید.

Decorated - simple - Windows - for - Nowruz - 1395 - Series - III (4)

پرده چین‌دار

برای چین دار کردن پرده های ساده خود باید از پارچه هایی با رنگ ثابت و نرم استفاده کنید. پارچه را به اندازه دوبرابر عرض پنجره و 15 سانتی متر بلندتر از قد مورد نظر برش دهید. باید قد چین های پایین پرده تا زمین باشد و حتما به این مساله توجه داشته باشید (البته برای پنجره های تمام قد). برای تهیه چین های موردنظر نواری از پارچه را به طول دو برابر عرض پنجره و قد 12 سانتی متر برش دهید. سپس سه سانتی متر از آن را تو بگذارید. لبه های پرده را کوک بزنید و نخ را بکشید تا پارچه به اندازه عرض پنجره چین بخورد. این نوار چین دار را به پایین پرده کوک بزنید. سپس ردیف دوم چین را به همین ترتیب تهیه کنید و کوک بزنید. در آخر همه این تکه ها را چرخ کنید.

نوروز 

نوروز ۹۵

عید ۱۳۹۵

شیرینی نوروز ۹۵

Decorated - simple - Windows - for - Nowruz - 1395 - Series - III (5)

والان گره دار

وقتی می بینید هیچ پرده ای برای پنجره موردنظر شما مناسب نیست یا اصلا به پرده نیازی ندارد برای رنگ و شکل داشتن پنجره، والانی فوری و راحت برای آن تهیه کنید. برای این کار، مستطیلی به اندازه پنجره از پارچه موردنظر برش دهید و در بالای آن جایی برای میله پرده بدوزید. روبان پهنی در دو طرف پارچه با ارتفاع 10 تا 15 سانتی متری بلندتر از انتهای عرض مستطیل به پارچه بدوزید. سپس، روبان را در مکان موردنظر بدوزید و آنها را گره بزنید تا به پرده صاف و بی حالت نمای زیبایی ببخشد.

 

 

 

 

 

 

 

+++++++++++++

 

 

+++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا