تزیینات نوروز

بهترین چیدمان بهاری برای روزهای سرد زمستان

بهترین چیدمان بهاری برای روزهای سرد زمستان

Best - Layout - spring - for - day - cold - winter (1)

بهترین چیدمان بهاری برای روزهای سرد زمستان

بهار با طبیعت پر از زیبایی و تازگی‌اش یكی از زیباترین و دل‌انگیزترین فصلهای سال است. می‌توان از این زیبایی اطراف خود الهام گرفت و خانه خود را به زیباییهای بهار نزدیك كرد تا احساسی تازه در آن یافت.

بهار پر است از رنگهای شاد و ملایم بهاری مثل سبز ملایم، صورتی ملایم، بنفش ملایم و آبی آسمانی. بد نیست اگر بتوانیم از این رنگها در خانه خود استفاده كنیم.

_ رنگ آمیزی دیوارها با رنگهای بهاری برای بهاری ساختن حال و احوال خانه بسیار مناسب است اما تنها راه بهاری شدن خانه، رنگ كردن دیوارها نیست. رنگ آمیزی میتواند از طریق پرده، كوسن، گلدان، قاب و حتی ظروف مورد مصرف در خانه هم انجام شود.

1 – برای مثال شما می توانید با تهیه كوسنهایی با رنگ سبز ملایم اتاق خود را بهاری كنید یا از گلدان و قابهایی كه رنگ و طرح بهار را دارند برای تزیین خانه استفاده كنید.

2 – بد نیست اگر در این فصل روتختیها را هم تعویض كنید و روتختیهایی را كه رنگ آنها شادتر است و به رنگهای بهاری نزدیكی بیشتری دارد انتخاب كنید.

3 – اگر می توانید یكی از صندلیهای قدیمی خود را با پارچه صورتی رنگ روكش كنید تا ببنید همین كار كوچك چه تغییر بزرگی در خانه شما ایجاد می كند اما اگر انجام این تغییر برای شما كمی مشكل است می توانید رومیزیهایی به رنگ صورتی ملایم روی میزهای خانه خود پهن كنید.
از تركیب چند رنگ بهاری در كنار هم نگران نباشید. مطمئن باشید تركیب سبز، صورتی و آبی به شرط ملایم بودن میتواند بسیار زیبا باشد.

Best - Layout - spring - for - day - cold - winter (2)

 بهار فصل تازگی

1 – همه بهار را فصل تازگی و شكفتن می دانند پس بهتر است ما هم از این تازگی در خانه خود بهره‌مند شویم. برای این كار سراغ وسایل قدیمی خانه بروید؛ آنهایی كه استفاده چندانی ندارد و عمدتا خراب و از كار افتاده شده است. اگر بیشتر به این وسایل دقت كنید متوجه می شوید كه هرگز در طول چند سال گذشته از آنها استفاده نكرده‌اید؛ پس بهتر است آنها را كنار بگذارید.

2 – پس از این كار نوبت تزیینیهای قدیمی خانه است. اگر خوب به آنها نگاه كنید و یا از دیگران نظر بخواهید متوجه می شوید كه تعدادی از آنها سالهاست كه زیبایی خود را از دست داده‌اند اما شما فقط به روال سالهای گذشته آنها را در گوشه‌ای از خانه قرار داده‌اید. شاید این فصل زمان مناسبی باشد تا این گونه وسایل را از گوشه و كنار خانه دور كنید.

 

 یك قسمت متفاوت

1 – بد نیست اگر یك بخش كوچك خانه از بقیه قسمتها متمایز باشد. مثلا یك میز و یا صندلی با رنگ تند. اگر رنگ آمیزی میزهای قدیمی هم برای شما سخت است میتوانید از رومیزیهای بلند كمك بگیرید تا كاملا میز را بپوشاند؛ البته یك رومیزی با رنگی تند و شاد. شاید دست زدن به این كار از نظر شما كمی نگران كننده باشد اما مطمئن باشید پس از انجام، از نتیجه آن راضی خواهید بود.

امیدواریم با همین كارهای كوچك و نه چندان گرانقیمت، بهار مهمان خانه‌های شما هم بشود.

 

 بهار

نوروز 1395

یلدا 94

 

 

 

 

 

+++++++++++++

+++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا