شب یلدا

طرز تهیه پای موس انار ویژه شب یلدا

طرز تهیه پای موس انار ویژه شب یلدا

پای موس انار

Procedure - Preparation - the - Bananas - pomegranate - especially - at night - Yalda

 

مواد لازم:

آب انار ¼ ليوان
ورق ژلاتين 1 عدد
خامه پرچرب 2 پيمانه
شکلات سفيد 9 گرم
شکلات نيمه تلخ 9 گرم
رنگ قرمز خوراکي چند قطره
انار دان شده چند قاشق

طرزتهیه:

1- دو قاشق آب انار را در ظرف روي حرارت قرار مي‌دهيم و ورقه ژلاتين را به آن اضافه مي‌کنيم و کمي هم مي‌زنيم تا ژلاتين حل شود، سپس شکلات سفيد به‌همراه 2 قاشق خامه زده شده را در ظرف روي شعله قرار مي‌دهيم و آرام آرام هم مي‌زنيم تا شکلات آب شود و با خامه (خامه را از قبل خوب بزنيد ودو قاشق غداخوري اضافه نگه‌داريد) مخلوط شود، بعد مواد را از روي شعله برمي‌داريم و اجازه مي‌دهيم آرام در دماي اتاق خنک شود. (اين مايع بايد حتما قبل از اضافه شدن به بقيه مواد خنک شده باشد.)
2- در ظرف ديگر بقيه آب انار را گرم مي کنيم ( بايد جوش بيايد ) و بعد به مخلوط ژلاتين و 2 قاشق آب انار را اضافه مي کنيم و مواد را با هم مخلوط مي‌کنيم تا يک‌دست شود و بعد از روي شعله برمي‌داريم و در دماي اتاق اجازه مي‌دهيم خنک شود .
3- در ظرف بزرگ يا ظرف مخصوص هم‌زن، 2 پيمانه خامه زده شده را در ظرف مي‌ريزيم و شروع به‌هم زدن مجدد مي‌کنيم تا نرم و پف‌دار شود. به آرامي شکر، رنگ خوراکي و مخلوط شکلات و خامه را هم اضافه مي‌کنيم تا مواد کامل مخلوط شود، بعد مخلوط آب انار و ژله را به مواد اضافه مي‌کنيم و هم مي‌زنيم تا کاملا مخلوط و يک‌دست شوند.
4- حالا مواد را روي سطح بيسکويت که قبلا در کف ظرف مخصوص ريخته‌ايم، پهن مي‌کنيم و با کاردک يا چاقو سطح موس را صاف مي‌کنيم و حالا پاي انار را به‌مدت 3 ساعت در يخچال قرار مي‌دهيم (لزومي به پوشاندن سطح خامه‌اي موس نيست) مي‌توانيد اگر از مواد موس باقي‌مانده در قيف شيريني‌پزي بريزيد و روي موس را تزئين کنيد.

تزيين روي موس با شکلات:

در صورت علاقه مي‌توانيد 90 گرم شکلات تلخ و شيريت خود را در ظرفي روي شعله بسيار کم آب کنيد و به مدت 10 تا 15 دقيقه شکلات را که نرم شده هم بزنيد تا کامل آب و يک‌دست شود، شکلات را از صافي رد کنيد تا مواد کاملا حل شود.
شکلات آب شده را در قيف مخصوص آشپزي بريزيد اگر قيف از گرماي شکلات بسيار گرم شد، چند دقيقه اجازه دهيد تا کمي خنک شود و هنگام کار دست را نسوزاند، کاغذ پوستي مخصوص آشپزي را کف سيني قرار دهيد اگر طرح خاصي مد نظر داريد پشت کاغذ پوستي بکشيد که از طرف مقابل با شکلات روي طرح بکشيد در غير اين‌صورت طرح‌هاي دل‌خواه خود را با قيف روي کاغذ بکشيد، سعي کنيد تمام شکلات را به‌صورت طرح روي کاغذ مصرف کنيد تا در صورت خراب شدن يا شکستن طرح‌هاي شکلاتي موقع تزئين دچار مشکل نشويد.
در جايي خنک براي مثال بيرون پنجره در فصل سرد براي مدت 30 دقيقه يا اگر امکان نبود در طبقه وسط يخجال قرار دهيد تا شکلات خنک و سفت شود، بعد از خنک شدن به آرامي طرح هاي شکلاتي را از کاغذ جدا کنيد و بعد از آماده شدن موس روي آن تزئين کنيد.

پای موس انار

شب یلدا

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا