تزیینات نوروز

بهار را در فصل سرما به خانه بیاورید (نوروز 95)

بهار را در فصل سرما به خانه بیاورید

(نوروز 95)

Spring - in - season - cold - to - home - Bring - Nowruz - 95 (1)

بهار را در فصل سرما به خانه بیاورید

تغییر چیدمان خانه زمانی که قطار زندگی دوباره در ایستگاه رنگ به رنگ شدن فصل ها توقف می کند و چهره طبیعت رنگی متفاوت به خود می گیرد، ضروری است تا با این تغییر، فضای گرم و صمیمی خانه چند برابر شود.
تغییر چیدمان خانه زمانی که قطار زندگی دوباره در ایستگاه رنگ به رنگ شدن فصل ها توقف می کند و چهره طبیعت رنگی متفاوت به خود می گیرد، ضروری است تا با این تغییر، فضای گرم و صمیمی خانه چند برابر شود.
از آنجایی که اکثر افراد در فصل سرما ترجیح می دهند روزهای تعطیل و اوقات فراغت شان را در خانه سپری کنند و گشت و گذار در طبیعت و فضای خارج از منزل کاهش پیدا می کند، به وجود آوردن تغییراتی هرچند کوچک در خانه، لحظات زیباتری را برای مهمانان و افراد خانه فراهم خواهد کرد.
با طراحی داخلی و ایجاد تغییرات کوچک در خانه می توان هیجان بزرگی را خلق کرد و بدون صرف هزینه های کمرشکن، روزمرگی های زندگی آپارتمان نشینی را دور زد و در فضاهایی هرچند نقلی و کوچک، از بیشترین میزان هنر آرایی و خلاقیت استفاده کرد.

Spring - in - season - cold - to - home - Bring - Nowruz - 95 (2)

بهار را در فصل سرما به خانه بیاورید

دور زدن غم ها با فن های ساده

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در خانه احساس غم و دلتنگی کنید. این حالت می تواند ناشی از افسردگی فصلی ناشی از تغییر در وضعیت تابش نور خورشید یا کوتاه شدن طول روز باشد. این حالت ها با استفاده از رنگ و نور درمانی در چیدمان خانه قابل کنترل اند. بین دیوارها و مبلمان کمی فاصله بگذارید. این فاصله باعث می شود کمتر احساس دلزدگی کنید. اگر قاب عکسی دارید که ساختار درخت دارد، با برگ های رنگی خشک یا تازه قاب عکس های خالی را تزئین و آنها را روی دیوار یا طاقچه خانه نصب کنید.
وسایل اضافی و دکوری بیش از حد و بدون استفاده را در اتاق قرار ندهید. در صورت نبود دسترسی به برگ های طبیعی از انواع مصنوعی آن استفاده کرده یا از مقواهای رنگی یا پارچه برای ساخت برگ کمک بگیرید. جا تخم مرغی ها گزینه مناسبی برای قرار دادن میوه های کوچک خشک شده و تزئین قفسه های دکوری به شمار می روند. سبدهای حصیری را با کلاف ها یا نمدهای رنگی پر کنید و داخل اتاق نشیمن بگذارید.
از تکه پارچه ها برای تزئین درها یا درست کردن رومیزی، جاجورابی و دستمال سفره های نو استفاده کنید. با طراحی دانه های برف روی پارچه های سفید رنگ و تکه دوزی یا چسباندن آنها روی پارچه هایی که رنگی متضاد دارند، به استقبال دکوراسیون زمستانی خانه بروید.
در روشی دیگر می توانید از نخ کاموا با رنگ سفید برای درست کردن دانه های برف استفاده کنید. علاوه براین با سوزن های بافتنی یا قلاب، برف های کاموایی را روی پارچه یا مقوا متصل کرده و از آنها برای درست کردن کارت تبریک یا دستمال سفره ویژه مهمانی های فصل استفاده کنید.

Spring - in - season - cold - to - home - Bring - Nowruz - 95 (3)

بهار را در فصل سرما به خانه بیاورید

بزرگنمایی های شادی بخش

استفاده از کاغذ برای درست کردن پرده های بلند، ویژه پنجره های کوچک تزئینی یا ورودی خانه و اتاق ها، اولین راهکار برای شاد کردن فضای خانه و بزرگ تر جلوه دادن آن است.
می توانید با کاغذ، پرده یا آویز درست کنید. برای ساختن ریسه های تزئینی و استفاده از آن به جای پرده یا آویز، کافی است منگنه یا چسب، کاغذ و قیچی در اختیار داشته باشید. از این پرده های تزئینی می توانید برای چیدمان اتاق نوزاد استفاده کنید. برای تهیه این کاردستی ابتدا با قیچی نوارهای هم اندازه کاغذی درست کرده و آنها را به شکل دایره ببرید و به یکدیگر منگنه کنید تا ریسه بلند درست شود.
تصاویر هندسی دیگر مانند مربع یا دایره را هم می توانید روی کاغذ رسم کرده و پس از بریدن الگو با قیچی، اشکال را با کمک چسب و کاموا به یکدیگر متصل کنید تا ریسه تشکیل شود. در یک روش دیگر می توانید نوارهای باریک را به شکل قلب در آورده و با منگنه به یکدیگر متصل کنید.

 

 بهار

نوروز 1395

یلدا 94

 

 

 

 

+++++++++++++

+++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا