ولنتاین

ولنتاین ایرانی _ کارت های روز عشق (سری نهم)

ولنتاین ایرانی _ کارت های روز عشق (سری نهم)

ولنتاین ایرانی _ کارت های روز عشق

Valentine - Iran - Cards - Day - Love - Series - Ninth (1)

روز ولنتاين تقريبا يکي از مناسبت‌هايي است که در سراسر جهان طرفداران خودش را دارد. چراکه عشق و دوست داشتن موهبتي جهاني است، اما همه مردم اين روز را با گل رز و جعبه‌هاي شکلات برگزار نمي‌کنند. بعد از تحقيقاتي در اين زمينه دريافتيم که آداب متنوعي در مورد مراسم اين روز وجود دارد.

جالب است بدانيد که در فرهنگ بسياري از کشورها سنتهاي خاصي براي افراد تنها و مجرد نيز وجود دارد. براي مثال هفتمين روز ماه هفتم در تقويم مردم مالزي به نام «روز عشق» ناميده شده که در اين روز خانم‌ها شماره تلفنشان را روي پرتقال نوشته و آنرا به نزديک‌ترين رودخانه محل سکونتشان پرتاب مي‌کنند به اميد اينکه شايد مرد روياهايشان اين پرتقال را از آب بگيرد! البته فروشنده‌هاي دوره‌گرد اغلب اوقات اين پرتقال‌ها را جمع کرده و دوباره به مغازه دارها مي‌فروشند؛ هم پرتقال‌ها و هم شماره تلفن‌ها را!!

برزيلي‌ها هم روز عشقشان را به نام روز Dia dos Namorados (روز عاشقان) در 12 ژوئن در شامگاه قبل از تعطيلاتشان جشن مي‌گيرند. در اين روز دختران اسم خود را به شکل‌هاي مختلف روي روزنامه مچاله شده يا تکه‌هاي بريده شده کاغذ نوشته و بيرون مي‌اندازند. در نظر آنها هر مردي که روز بعد اين کاغذ را بردارد همسر آينده شان خواهد بود يا حداقل رابطه دوستانه بيشنان برقرار مي‌شود!
در ديگر کشورهاي جنوب آمريکا نيز روزي با نام «روز عشق و دوستي» وجود دارد بيشتر افراد اين روز را با فرد مورد علاقه‌شان گذرانده و هديه محرمانه اي نيز به طرف مقابلشان مي‌دهند.
در اسکاتلند نيز مهماني مشابهي براي دختران و پسران مجرد برگزار مي‌شود. در اين مراسم مسابقه و بازي‌هاي مختلف برگزار مي‌شود تا دختران و پسران با هم آشنا شوند، براي مثال هر فرد تنهايي اسمش را روي تکه اي کاغذ مي‌نويسد و اين کاغذها درون دو عدد کلاه انداخته مي‌شود؛ يک کلاه مخصوص نام خانم‌ها و يک کلاه مخصوص نام آقايان. سپس دو نفر اين اسامي ‌را يکي يکي از کلاه‌ها بيرون کشيده و هر دختر با يک پسر شريک شده و بازي يا مسابقه را آغاز مي‌کنند.

در زمان‌هاي گذشته مردم فرانسه رسم عجيبي به نام une loterie de amour داشتند که اکنون ممنوع شده است. زنان و مردان در خانه‌هايي روبروي يکديگر جمع مي‌شدند و در سر يکديگر داد مي‌کشيدند! تا نيمه روز بدين ترتيب سپري مي‌شد تا آنها يکديگر را انتخاب کنند و اگر مردي کسي را انتخاب نمي‌کرد مي‌توانست آنجا را ترک کند و بنابراين بعضي دختران تنها مي‌ماندند. هنگام تاريک شدن هوا دختران تنها دور هم جمع شده مراسم آتش بازي راه انداخته و پسراني که به آنها بي‌اعتنايي کرده بودند را نفرين مي‌کردند! در نهايت هم دولت فرانسه به دليل رواج کينه جويي اين رسم را ممنوع اعلام کرد.

در بسياري از کشورها هم نقش هديه دهنده و هديه گيرنده کاملا برعکس است: يعني زنان وظيفه برگزاري جشن ولنتاين و گرفتن هديه را دارند در صورتيکه مردان منتظر اين روز مي‌مانند تا هديه بگيرند.

در ژاپن روز ولنتاين جنبه تجاري به خود گرفته است. کارخانه شکلات سازي «موريناگا» زنان را تشويق مي‌کند که روز 14 فوريه به مردان شکلات هديه دهند. جالب اينکه در ادارات ژاپن قانوني اجباري براي زنان کارمند وجود دارد که بايد روز ولنتاين به همکاران مرد شکلات هديه بدهند! اين طرح بدين منظور ترتيب داده شده که زنان بتوانند با مردها ارتباط برقرار کنند. البته شکلات‌ها انوع مختلفي دارد: زنان به مردي که دوستش دارند honmei-choko (شکلات محبوب)، به مرداني که نسبت به آنها بي‌تفاوتند giri-choko (شکلات اجباري) و cho-giri-choko (شکلات فوق اجباري) را به مردي مي‌دهند که ازش بدشان مي‌آيد يا مردي که منفور و بدنام است. و بالاخره مرداني که از زنان شکلات گرفته اند هم روز 14 مارس که به «روز سفيد» معروف است، هديه‌هايي نسبتا گران قيمت براي زنان مي‌خرند.

در کره جنوبي روز چهاردهم هر ماه به يکي از جنبه‌هاي عشق اختصاص داده شده است. براي مثال 14 ماه مي‌ روز «رز»، 14 اکتبر روز «شراب» و 14 دسامبر «روز در آغوش کشيدن» نام گذاري شده است. در روز 14 فوريه زنان به مردان شکلات هديه مي‌دهند و مردان نيز روز 14 مارس (روز سفيد) به زنان آب نبات غير شکلاتي هديه مي‌دهند. افرادي هم که اصلا در هيچ روزي از کسي هديه‌اي نگرفته‌اند در روز 14 آپريل به نام «روز سياه» دور هم جمع شده و يک نوع خوراکي سياه رنگ به نام bean noodles خورده و براي تنهايي خودشان تاسف مي‌خورند!

ولنتاین 94

نوروز 95

روز عشق 

کارت های عاشقانه 1395

ولنتاین ایرانی

Valentine - Iran - Cards - Day - Love - Series - Ninth (2)

ولنتاین 94

نوروز 95

روز عشق 

کارت های عاشقانه 1395

ولنتاین ایرانی

Valentine - Iran - Cards - Day - Love - Series - Ninth (6)

ولنتاین 94

نوروز 95

روز عشق 

کارت های عاشقانه 1395

ولنتاین ایرانی

Valentine - Iran - Cards - Day - Love - Series - Ninth (5)

ولنتاین 94

نوروز 95

روز عشق 

کارت های عاشقانه 1395

ولنتاین ایرانی

Valentine - Iran - Cards - Day - Love - Series - Ninth (4)

ولنتاین 94

نوروز 95

روز عشق 

کارت های عاشقانه 1395

ولنتاین ایرانی

Valentine - Iran - Cards - Day - Love - Series - Ninth (3)

 

ولنتاین 94

نوروز 95

روز عشق 

کارت های عاشقانه 1395

ولنتاین ایرانی

ولنتاین ایرانی _ کارت های روز عشق

ولنتاین

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا