انواع دسر

بنیه سیب با خمیر سبک ( Apple beignet )

بنیه سیب با خمیر سبک

( Apple beignet )

Apple - with - dough - style - apple - beignet (1)

دسری آسان و خوشمزه که حتی می تواند یک صبحانه یا عصرانه ساده و در عین حال شیک نیز محسوب شود و چه به صورت داغ و چه خنک سرو می شود. بخصوص وقتی در منزل کلی سیب بلااستفاده داریم.

بنیه (Beignet) چیست؟

اصطلاحی است فرانسوی که مترادف واژه Fritter انگلیسی بوده و به نوعی از خمیر که درون روغن سرخ و یا غذایی که با آن خمیر تهیه می شود اطلاق می گردد. در آمریکا انواع بنیه به عنوان دسر همراه با پودر قند سرو می گردد مانند بنیه سیبٰ، بنیه موز، بنیه موز سبز (بارهنگ) به انگلیسی: Plantain ، بنیه انبه و … .
البته بنیه فقط مختص غذاهای شیرین نمی باشد و در غذاهای شور یا ترش نیز از آن استفاده می شود که در این حالت مقداری ادویه دلخواه به خمیر افزوده می شود. مانند بنیه میگو، بنیه مرغ، قارچ سوخاری، گل کلم سوخاری، پیاز حلقه ای سوخاری، سیب زمینی آبپز و یا بادمجان حلقه شده نازک سوخاری و … .
بنیه در حالت سنتی به صورت تازه و داغ مصرف می شود و با وجودیکه در روغن سرخ می شود مقدار روغن خیلی کمی استفاده خواهد شد.
بنیه سیب شکلی شبیه دونات دارد و شیرینی خود را از سیب و نیز مقداری پودر قند که بر رویش الک می شود می گیرد. چون من ترکیب سیب و دارچین را دوست دارم از دارچین جهت طعم دارکردن و تزئین استفاده کردم. سرو آن با بستنی وانیلی و یا کرم پاستیر (پاتیسیر) هم بسی دلچسب است. بخصوص که بنیه داغ و بستنی هم که سرد است. همچنین به احتمال قوی با سس کارامل هم طعم فوق العاده ای خواهد داشت.
خمیر بنیه در اصل خیلی سفتتر از خمیری است که من تهیه می کنم ولی من حالت نیمه غلیظ و نسبتاً رژیمی آن را بیشتر می پسندم. درون خمیر بنیه می توان از ماالشعیر، سفیده تخم مرغ، شیر، ماست، جوش شیرین و … نیز استفاده کرد که بخصوص برای نوع غذایی بسیار مطلوب است. ولی برای بنیه سیب موادی که ذکر کردم در دسترس تر است. همچنین می توانیم مواد را با همزن برقی نیز هم بزنیم تا کاملاً پفکی شود ولی من جهت جلوگیری از کثیف شدن ظروف اضافی، چنگال را ترجیح دادم.
دفعه بعد و سر فرصت خمیر جدیدی که به Bookmark هایم افزوده را امتحان خواهم کرد.

مواد لازم:

سیب: 4 الی 5 عدد
آرد گندم: 2 الی 3 قاشق غذاخوری سرپر
تخم مرغ درشت: دو عدد
بکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری
وانیل (در صورت تمایل): نوک قاشق غذاخوری (بخصوص اگر به بوی تخم مرغ حساسید حتماً وانیل استفاده کنید)
نمک: یک پینچ
روغن مخصوص سرخ کردن: مقداری
پودر قند جهت الک کردن روی بنیه های سرخ شده: چند قاشق غذاخوری
دارچین جهت طعم دار کردن و پاشیدن بر روی بنیه ها (در صورت تمایل): مقداری

Apple - with - dough - style - apple - beignet (2)

طرز تهیه:

1- آرد الک شده، تخم مرغ، بکینگ پودر، نمک و وانیل را درون کاسه ای ریخته و با چنگال خوب هم میزنیم. تا مایه ای به دست بیاید که نه سفت است و نه خیلی شل.
2- سپس سیب ها را پوست کنده و با کمک هسته گیر سیب و یا پوست گیر دایره ای هسته سیب را گرفته و با کمک چاقو حلقه حلقه می کنیم.
3- سپس سیب ها درون مایه غلتانده و درون روغن داغ سرخ می کنیم. هر دو رو سرخ شود. البته دقت کنیم که بنیه ها زیاد تیره رنگ نشود. ضمنا دقت کنیم تا روغن نسوزد. بنابراین گاهی حرارت را خاموش می کنیم.
4- سپس اجازه می دهیم بنیه ها کمی خنک شود. بعد پودر قند را با کمک چای صاف کن فلزی روی بنیه ها می پاشیم. در انتها مقدار خیلی کمی دارچین روی سیب ها می پاشیم.
5- به همین سادگی. نوش جانتان.

 

Apple - with - dough - style - apple - beignet (3)

 

سیب

 

نوروز 95

عید 1395

 

 

 

 

 

 

 

 

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا