تزیینات نوروز

تزیین هفت سین عید 95 با گل های طبیعی

تزیین هفت سین عید 95 با گل های طبیعی

شیک ترین مدل تزیین

Decoration - Haftsin - Eid -95 - with - Flowers - Natural (1)

  • برای تهیه یک هفت‌سین سنتی، حتما باید از سین‌های واقعی استفاده کنید. یعنی سیب، سماق، سبزه و سایر سین‌ها باید از نوع واقعی و طبیعی باشند. اگربه خاطر بوی سرکه از قرار دادن آن در سفره هفت‌سین خودداری می‌کنید، با مخلوط کردن مقداری آب و چند قطره سرکه، می‌توانید مشکل انتشار بوی تند سرکه را حل کنید.
  • ابعاد و اندازه این هفت‌ سین به سلیقه و امکانات شما بستگی دارد، اما بهتر است ظروفی که برای هفت‌سین سنتی در نظر گرفته‌اید، از جنسی باشد که در قدیم بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفته است. موادی مانند سفال لعاب‌دار، سنگ، مس و سایر فلزات نقره‌کوب یا طلاکوب، چوب حکاکی یا خراطی شده و … که ماهیتی سنتی دارند بسیار مناسب هستند. هرقدر فرم این ظروف کلاسیک‌تر باشد، تاکید بیشتری بر سنتی بودن هفت‌سین خواهند داشت. صنایع‌دستی مانند معرق، منبت، مینا و… نیز می‌توانند مورد استفاده قرارگیرند. (دقت کنید سرکه به علت دارا بودن ماهیت اسیدی ممکن است به برخی از ظروف مثل مس و مینا آسیب بزند، بنابراین از محلول سرکه بسیار رقیقی که پیشتر گفته شد استفاده کنید).
  • اگر نتوانستید هیچ‌ یک از گزینه‌های بالا را تهیه کنید، ظروف شیشه‌ای ساده و شکیل نیز برای این کار مناسب است. اگر چه این ظروف به خودی خود و بدون هیچ‌گونه تغییری در رنگ و ظاهر، دارای بهترین حالت هستند، اما اگر بخواهید از رنگ‌ها بهره بیشتری ببرید، رنگ طلایی و ترکیب آن با رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، زرشکی، آبی لاجوردی یا فیروزه‌ای، رنگ‌های مناسبی برای ظروف و اجزای سفره‌ هفت‌سین سنتی در اختیارشما قرار می‌دهد.
  • پس از اینکه ظروف مورد نظرتان را انتخاب کردید، آنها را بر روی یک میز ساده (ترجیحا سنتی) و در قسمتی از منزل که به راحتی دیده می‌شود قرار دهید. (بهتر است مکانی که میز هفت‌ سین در آن قرار دارد،‌ قابلیت نورپردازی نیز داشته باشد. در این صورت جلوه بصری هفت‌سین شما چند برابر خواهد شد.)
  • اگر میز هفت‌سین شما سنتی است، یک رومیزی ترمه یا مخمل با طرح‌های اسلیمی و با رنگ‌های گفته شده که متناسب با ظروف انتخابی‌تان نیز هست بر روی آن بیاندازید و سپس هفت سین را روی آن بچینید. می‌توانید از ترکیب پارچه‌های حریر و ساتن به صورت چین‌دار و مواج نیز برای رومیزی استفاده کنید. اما اگر میز شما بسیار ساده یا مدرن است، حتما می‌بایست از یک رومیزی بزرگ برای پوشاندن قسمت بیشتری از آن استفاده کنید. در کنار هفت‌سین، یک دیوان حافظ زیبا به صورت نیمه‌ باز قرار دهید.
  • ماهی‌های این سفره را به رنگ قرمز تهیه کرده و آنها را در تنگ‌های سنتی شیشه‌ای با همان طرح آشنای لب‌کنگره‌ای قرار دهید. اگر تمایلی به استفاده از این تنگ‌ها ندارید، بزرگترین ظرف مجموعه هفت‌سین‌تان را به ماهی‌ها اختصاص دهید. یک گل کاسه‌ای یا توپی مانند رز، مینا یا میخک و چند گلبرگ را نیز روی آب بگذارید.
  • شمع‌ها را در یک‌جفت شمعدان سنتی مانند لاله قرار داده و آنها را به صورت قرینه در دو طرف هفت‌سین بگذارید. شمع‌ها را پیش از تحویل سال روشن کنید و اگر جوانب ایمنی را رعایت می‌کنید، بگذارید آنها برای مدت زیادی روشن بمانند.در هفت‌سین سنتی، هرگز از وسایلی که در آنها تکنیک آینه شکسته به کار برده شده استفاده نکنید.  زیرا در فرهنگ سنتی همواره مساله شگون و بدشگونی مطرح است. به جای آن، یک آینه با اندازه‌ای متناسب با اجزای هفت‌سین‌تان که دارای قابی زیبا از جنس چوب یا فلز باشد در سفره قرار دهید.
  • تخم‌ مرغ رنگی را فراموش نکنید. در گذشته، تخم‌مرغ‌های رنگی با قرار دادن پوست پیاز یا گل‌های رنگین در ظرفی که تخم‌مرغ‌ها در آن در حال پخت بودند، درست می‌شدند. شما هم می‌توانید با همین روش یا با استفاده از انواع رنگ‌ها مانند گواش یا رنگ اکریلیک و … تخم‌مرغ‌های رنگی با ظاهری سنتی تهیه کرده و اگر دوست داشتید به وسیله یک قلم‌مو و رنگ دلخواهتان یا یک مارکر ساده و با کمک یک شابلون انعطاف‌پذیر، حروف نستعلیق را بر روی تخم‌مرغ‌ها چاپ کنید. (اگر به اندازه کافی با تکنیک‌های چاپ آشنایی دارید، می‌توانید حروف یا کلمات نستعلیق بیشتری را بر روی اجزای دیگر سفره هفت‌سین‌تان چاپ کنید)
  • با قرار دادن سبزه، هفت‌سین شما تکمیل خواهد شد. سبزینه گندم با یک روبان قرمز به دور آن سنتی‌ترین شکل سبزه در سفره‌های هفت‌سین است

 

 

تزیین هفت سین عید 95 با گل های طبیعی

تزئین جام و تخم مرغ سفالی ۷ سین نوروز ۹۵

Decoration - Haftsin - Eid -95 - with - Flowers - Natural (2)

تزیین هفت سین عید 95 با گل های طبیعی

تزیینات هفت سین 95

Decoration - Haftsin - Eid -95 - with - Flowers - Natural (3)

تزیین هفت سین عید 95 با گل های طبیعی

کاشت انواع سبزه ماش عید نوروز 95

Decoration - Haftsin - Eid -95 - with - Flowers - Natural (4)

تزیین هفت سین عید 95 با گل های طبیعی

هفت سین

Decoration - Haftsin - Eid -95 - with - Flowers - Natural (5)

تزیین هفت سین عید 95 با گل های طبیعی

نوروز 95

Decoration - Haftsin - Eid -95 - with - Flowers - Natural (6)

عید 95

تزیین هفت سین عید 95 با گل های طبیعی

تزیینات نوروز

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا