کریسمس

موس مغزدار پرتقال ویژه جشن میلادی 2016

موس مغزدار پرتقال ویژه جشن میلادی 2016

موس مغزدار پرتقال

Mouse - filling - Portuguese - Special - celebrating - Gregorian -2016

 

 

موس مغزدار پرتقال

مواد لازم:

ژله پرتقال اب سرد
مواد موس

پنيرخامه اي٢٠٠گرم

شكر١٠٠گرم

رنده پوست پرتقال

ماست خامه اي ١٠گرم

پودر ژلاتين ١٥گرم

اب پرتقال

خامه شيرين شده ٢٠٠ ميلي ليتر

 

طرزتهيه:

پودر ژله رو با يك ليوان اب جوش مخلوط كنيد بذاريد بن ماري بشه بعد داخل قالبهاي سيلكوني كوچولو بريزيد بذاريد داخل فريز تا يخ ببنده بعد بريد سراغ موس رو اماده كنيد پنير خامه اي وماست وخامه شيرين شده رو باهم مخلوط كنيد وپودر ژلاتين رو به اب پرتقالمون اضافه ميكنيم ميذاريم بن ماري بشه وبه بقيه مواد اضافه ميكنيم ميريزيم داخل قالب تا نصفه بعد ژله هايي كه گذاشتيمداخل يخچال يخ بسته جدا ميكنيم ميذاريم داخل موس وبقيه مواد رو ميريزيم تو ميذاريم داخل فريزربه مدت ٨ساعت بعد از ٨ساعت از قالب جدا كرده و سرو میکنیم

 

خواص پرتقال غیر قابل انکار…

همانطوریکه میدانیم پرتقال یکی از قدیمی ترین  و پرمصرف ترین مرکبات است که بشر از آن تا کنون استفاده کرده است وخواص پرتقال بخصوص در تصفیه خون و بسیاری از بیماری ها مفید است .ویتامینC یکی از عوامل مهم مهارکننده سرطان است که پرتقال منبع این ویتامین محسوب می شود.

حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح کنفوسیوس از آن نام برده است .پرتقال اولیه ، کوچک ، تلخ و پر از هسته بوده است که در اثر تربیت مهندسی ژنتیکی و همچنین انتخاب نوع بهتر و کود کافی درشت تر و شیرین تر شده است . پرتقال سرشار از ویتامین های B,C دارای آهن ، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم و مس است.
تا پیش از پانزده سالگی، سرطان خون بیش از هر سرطان دیگری در کودکان رواج دارد. پژوهشگران دریافته اند کودکانی که تا دو سالگی در هفته 4 تا 6 بار پرتقال(یاآب آن)را می خورند میزان ابتلای آنان به سرطان خون در چهارده سالگی تا نصف کاهش می یابد. در شیر و یا غذای آردی آن ها یک تا سه قاشق کوچک قهوه خوری آب پرتقال اضافه کنیم تا آن ها را در مقابل ویتامین c بیمه کند و از ابتلا به بیماری اسکوربیت و راشیتیسم جلوگیری کند.

 

 نوروز 95

موس مغزدار پرتقال

کریسمس

2/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا