انواع غذاهای رژیمی و کم کالری

طرز تهیه برگر رژیمی

طرز تهیه برگر رژیمی

برگر رژیمی

Procedure - Preparation - Burger - muesli

 

 

برگر رژیمی

مواد لازم:

سويا : 2 پيمانه

تخم مرغ : 1 عدد

ذرت پخته : 1 پيمانه

پياز : 1 عدد

آرد سوخاري : 2 قاشق سوپ خوري

نمک و فلفل : به ميزان لازم

زردچوبه :1 قاشق چاي خوري

روغن : به ميزان لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا سويا را به مدت 20 دقيقه در مخلوط آب و نمک خيس کنيد و بعد از آن آبکشي کنيد و روي آن آب سرد بريزيد. سويا را فشار دهيد تا آب آن بيرون بيايد. سپس پياز را چرخ کنيد و در ظرفي بريزيد. نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنيد و خوب ورز دهيد. تخم مرغ را در ميان مخلوط سويا بريزيد و همين طور ورز دهيد. سپس آرد سوخاري و ذرت را اضافه کنيد و خوب مخلوط کنيد. مايه برگر را در دست تان گرد کنيد و به همان صورت براي نيم ساعت در يخچال بگذاريد. بعد از اين مدت برگرها را سرخ کنيد و به صورت ساندويچ با نان سبوس دار و کاهو سرو کنيد. اگر مايه برگر شل است ، يک قاشق اضافه آرد سوخاري اضافه کنيد.

چگونه سويا باعث كاهش وزن مي‌شود؟

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد؛ كه سويا مي‌تواند مانع افزايش سلول‌هاي چربي بدن شود. اين در حالي است كه بيشتر مردم با مشكل اضافه وزن روبه‌رو هستند و علي‌رغم استفاده از قرص‌ها و تجهيزات لاغري، باز هم چاق هستند.
بسياري از مردم راه‌هاي خطرناكي را براي لاغر شدن انتخاب مي‌كنند، مانند استفاده از مكمل‌هاي گياهي، با اميد به اين كه شايد اثر معجزه‌آسايي داشته باشد!
زنان و مردان جوان به دليل داشتن مشغله فراوان در زندگي، تغذيه و ورزش صحيحي ندارند. به همين دليل با كاهش فعاليت‌هاي بدني و افزايش سن، مشكل اضافه وزن در آن‌ها ديده مي‌شود. افزايش ميزان چربي بدن، خطر ابتلا به بيماري‌هايي نظير: سكته قلبي، شكستگي استخوان، سرطان سينه و ساير سرطان‌ها را افزايش مي‌دهد.
چگونه سويا باعث كاهش وزن مي‌شود؟
تحقيقات جديد نشان مي‌دهد؛ كه پروتيين سويا باعث كاهش وزن مي‌شود. مطالعات نشان داده است؛ كه سويا مي‌تواند با استفاده از مكانيسم‌هاي مختلف باعث كاهش يا توقف رشد سلول‌هاي چربي در زنان و مردان شود. استفاده از محصولات دانه طبيعي سويا بهترين روش پيشنهادي براي كاهش وزن است (ژاپني‌ها از نظر طول عمر، طولاني‌ترين و لاغرترين مردم جهان هستند).
همان طور كه در مقالات متعدد آمده است؛ دانه سويا حاوي تركيبات بيواكتيوي است كه باعث كاهش و كوچك شدن سلول‌هاي چربي در بدن مردان و زنان مي‌شود.
امروزه مطالعات جديد چندين خاصيت كليدي تركيبات سويا (كه باعث كاهش وزن مي‌شود) را نشان داده است.
خلاصه‌اي از نتايج اين تحقيقات درذيل آورده شده است:
1- محصولات سويا كه داراي مقادير قابل توجهي ايزوفلاوون است، باعث كاهش ذخيره چربي بدن و نيز افزايش توده عضلاني مي‌شود. به اين معني كه كالري كمتري به شكل چربي در بدن ذخيره مي‌شود. انسولين باعث ذخيره قند به صورت چربي در بدن شده و محصولات سويا موجب تعديل ميزان انسولين در بدن و به دنبال آن كاهش ميزان چربي مي‌شود.
2- سويا مي‌تواند توده عضلاني را افزايش دهد ماهيچه‌ها و عضلات براي انجام كارهاي روزانه و ورزش، انرژي مصرف مي‌كنند. با افزايش توده عضلاني اگر ورزش هم نكنيد، كالري بيشتري مصرف مي‌شود. به عبارت ديگر؛ با داشتن توده عضلاني بيشتر به سمت كاهش وزن يا از دست دادن كالري پيش مي‌رويد.
3- سويا سرعت سوختن سلول‌هاي ذخيره‌اي چربي را (متابوليسم سلول‌هاي چربي) افزايش مي‌دهد.
4- سويا باعث مي‌شود كه شما احساس سيري كنيد؛ چون غذايي با شاخص گليسمي پايين است كه تغييرات ميزان انسولين را كاهش مي‌دهد.
5- سويا انرژي بيشتري به شما مي‌دهد. بدين معني كه شما قدرت اراده بيشتري براي انجام صحيح كارهايتان داريد.
دانه سويا حتي باعث كاهش وزن حيوانات نيز مي‌شود. تحقيقات يك موسسه ژاپني نشان مي‌دهد؛ كه مقدار چربي بدن در موش‌هاي چاق، زماني كه تحت رژيم غذايي سويا قرار گرفتند به طور قابل ملاحظه‌اي كاهش يافت، سويا همچنين كلسترول و گلوكز خون را كاهش مي‌دهد.
تحقيقات ديگر در ژاپن نشان داده است؛ كه ساپونين موجود در اين محصولات باعث جلوگيري از چاقي در موش‌ها مي‌شود. به طور خلاصه محصولات پروتييني سويا (به خصوص آجيل سويا كه حاوي كليه تركيبات دانه طبيعي سويا است) در صورتي كه به اندازه مناسب مصرف شود، بهترين رژيم غذايي است كه انسان را سرحال و شاداب نگه مي‌دارد.

برگر رژیمی

انواع غذاهای رژیمی و کم کالری

نوروز 95

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا