تازه های متفرقه خانه داری

استفاده از جوش شیرین در خانه تکانی سال 95

استفاده از جوش شیرین در خانه تکانی سال 95

جوش شیرین در خانه تکانی

Use - of - baking soda - in - house cleaning - Year -95 (1)

کاربرد جوش شیرین در خانه تکانی

در خانه تکانی ها جوش شیرین را فراموش نکنید

کاربرد جوش شیرین در نظافت و خانه تکانی

 

جوش شیرین ترکیب شیمیایی است که علاوه بر استفاده در موارد شیرینی‌پزی مانند عمل کردن به عنوان خمیرمایه و نیز نرم کردن و پف دادن به کیک‌ها دارای خواص بسیار دیگری نیز است که می توان به کاربرد جوش شیرین در خانه تکانی اشاره کرد.

نوشته های مشابه

بسیاری از ایرانی ها این روزها مشغول تمیز کردن خانه اند و از هر راهی برای تمیز کردن خانه به بهترین نحوه استفاده می کنند. در این مدت لازم است با بهترین شوینده هایی که مطمئنا در خانه دارید آشنا شوید که در اینجا به معرفی کاربرد جوش شیرین در خانه تکانی می پردازیم:

 

پاک کنننده سطوح:

جوش شیرین به عنوان پاک کننده انواع سطوح البته به جز سطوح چوبی کاربرد فراوانی دارد. سرامیک و کاشی های مختلف از جمله مهمترین مواردی هستند که می توانید با این ترکیب تمیز کنید.

 

شستن حمام و سرویس های بهداشتی:

بهتر است برای شستن سرویس بهداشتی و یا ظرف شویی و سرویس حمام از خمیر جوش شیرین استفاده شود که از مخلوط جوش شیرین با آب به دست می آید.

 

شستشو و براق کردن کتری :

از جوش شیرین برای شستشوی داخل و یا بدنه ی کتری نیز استفاده میشود و باعث براق شدن آن ها میشود. مقداری جوش شیرین را درون کتری بریزید و بگذارید تا آب بجوشد سپس آن را بشویید و رسوب ها از بین می روند.

 

پاک کردن اجاق گاز و ماشین های لباسشویی و ظرفشویی:

محلول های جوش شیرین کاربردهای بسیار زیادی در خانه دارند که از جمله میتوان به محلول جوش شیرین و پودر لباس شویی،جوش شیرین و سرکه که جز پر کاربرد ترین ها هستند نام برد. این محلول می تواند تمامی لکه های موجود در خانه را از بین ببرد. البته دقت داشته باشید آن را روی سطوح چوبی و پارچه ای نکشید.

Use - of - baking soda - in - house cleaning - Year -95 (2)

 

از جوش شیرین در پاک کردن روزانه اجاق گاز،ماشین ظرف شویی و ماشین لباس شویی استفاده میشود. کمی جوش‌شیرین روی لکه‎های فر و اجاق بریزید و روی جوش‌شیرین مقداری آب اسپری کنید. بگذارید این محلول برای چند ساعت روی سطح لکه‌ها بماند و پس از آن کف فر و اجاق را با سرکه تمیز کنید. این سالم‌ترین پاک‌کننده‌ای است که می‌تواند لکه‌های مانده و قدیمی را هم پاک کند.

 

جلا دهنده و براق کننده :

جوش شیرین برای جلا بخشیدن وسایلی از جنس نقره نیز بسیار مفید است و لکه های روی آنها را نیز از بین میبرد. البته دقت داشته باشید که خیلی زیاد از آن استفاده نکنید. برای براق کردن وسایلی از جنس استیل، نقره و کروم، کمی آب لیمو و جوش‌شیرین و آب را مخلوط کنید. پارچه‌ای را آغشته به این محلول کرده، سطح مورد نظر را با این پارچه پاک کنید تا درخشان شود.

بوگیر فرش:
فرش یا منسوجات پشمی ممکن است در تماس با رطوبت یا مواد دیگر بوی بدی بگیرند. در این صورت کمی جوش‌شیرین روی آنها بریزید و بگذارید یک شب در همان حال بمانند، صبح روز بعد جوش‌شیرین را از روی فرش جارو کرده و یا فرش و لباس‌ها را بتکانید.

 

پاک کردن لکه های ظروف چینی و کریستال:

ظرف‌های چینی یا کریستال به مرور زمان شفافیت خود را از دست می‌دهند و رد لکه‌های کهنه روی آنها می‌ماند. برای پاک کردن لکه‌های قدیمی ظروف را در آب و صابون فرو کنید، سپس روی لکه‌های چسبناک و محکم جوش‌شیرین بریزید. چند دقیقه بعد ظرف را آبکشی کنید.

 

از بین بردن لکه های چربی :

برای از بین بردن لکه‌های روغنی از هر سطحی کمی جوش‌شیرین روی لکه بریزید تا چربی را جذب کند و سپس جوش‌شیرین را پاک کرده، سطح مورد نظر را با خمیری از جوش‌شیرین و آب بسابید.

 

جوش شیرین در خانه تکانی

تازه های متفرقه خانه داری

نوروز 95

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا