انواع کباب و انواع کوفته

طرز تهیه کباب ترکی در خانه

یکی از غذاهای خوشمزه در کل دنیا کباب است، که انواع و اقسام مختلفی دارند؛ به طوری که حتی دو کشور همسایه کبابهای یکسانی ندارند. در این مقاله بر آن شدیم تا برای شما مخاطبان گرامی سایت آشپزی ها طرز تهیه کباب ترکی در خانه را بیاوریم تا از این پس سفره های رنگی تری را برای میهمانیهایتان تدارک ببینید.

کباب ترکی چیست؟

کباب ترکی یا دونر کباب از غذاهای معروف کشور ترکیه است که در کل دنیا شناخته شده است؛ این کباب در دو نوع عرضه می شود یکی کباب ترکی با گوشت و دیگری کباب ترکی با مرغ البته در برخی از مناطق شما می توانید از مخلوط گوشت قرمز و مرغ هم سفارش بدهید؛ در کشور ترکیه دکه های هستند که این کباب را عرضه می کنند بعد از کشور ترکیه در کشور آلمان بیشترین طرفداران این کباب وجود دارند. این کباب در ایران هم طرفداران زیادی دارد و خیلی از افراد دوست دارند بدانند چگونه می توانند این کباب ترکی را در منزل بپزند؟

مواد اولیه در طرز تهیه کباب ترکی در خانه

گوشت قرمز یا فیله مرغ ۱۲۰۰ گرم
قارچ۴۰۰ گرم
سیر۴ حبه
پیاز متوسط۴ عدد
فلفل دلمه ای۲ عدد
کره۶ قاشق غذا خوری
روغن مایع۴ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه و آویشنبه میزان لازم

طرز تهیه کباب تابه ای ساده اما خاص و خوشمزه

روش ها و مراحل طرز تهیه کباب ترکی در خانه:

این کباب خوشمزه در اکثر شهرهای ایران سرو می شود و یک غذای فست فودی محسوب می شود؛ و با توجه به مقدار مواد اولیه ذکر شده می توانیم برای هشت نفر کباب درست کنیم. اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر از هشت نفر می خواهید کباب ترکی درست کنید مواد را کمتر یا بیشتر کنید ولی نسبت ها را رعایت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

زمان مورد نیاز: ۲ hours.

با مواد فوق برای هشت نفر می توانیم کباب درست کنیم.

  1. فریزری کردن گوشت

    برای درست کردن کباب ترکی یا دونر کباب باید گوشت را به صورت ورقه های نازکی در بیاوریم؛ ولی به علت بافت نرم گوشت این کار شدنی نیست؛ برای حل این مشکل اول از همه گوشت را می شوریم و داخل یک کیسه پلاستیکی، درون فریزر می گذاریم تا به صورت نیمه منجمد در بیاید.

  2. ورقه ای کردن گوشت

    بعد از رسیدن گوشت به حالت نیمه منجمد، آن را از فریزر خارج می کنیم و با کمک چاقوی تیزی آن را به ورقه های نازک تبدیل می کنیم و درون کاسه مناسبی می ریزیم.

  3. مخلوط سایر مواد با گوشت ورقه ای شده

    در ادامه کار یکی از پیازها را خلالی خرد می کنیم، و سیر ها را هم خرد می کنیم و به همراه آویشن، روغن مایع، فلفل سیاه و نمک به درون کاسه گوشت های ورقه ای شده می ریزیم.

  4. مزه دار کردن گوشت

    موادی که درون کاسه ریخته ایم، را به خوبی بهم می زنیم و به خوبی آنها را زیر و رو می کنیم، تا حسابی گوشت مزه دار شود. حالا اگر ظرف در دارد در ظرف را می گذاریم و اگر در ندارد با سلفون روی ظرف را می پوشانیم و به مدت دو ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

  5. سرخ کردن گوشت

    وقتی که گوشت نرم و طعم دار شد، آن را از یخچال بیرون می آوریم. در ادامه یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کره را درون تابه می ریزیم تا به آهستگی آب شود. بعد از آب شدن کره ابتدا گوشت را اضافه می کنیم و بعد از دو دقیقه فلفل دلمه ای را به همراه قارچ و بقیه پیازها به صورت حلقوی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

  6. سرو نهایی

    کار تفت دادن گوشت ورقه ای شده و سبزیجات را تا آنجا ادامه می دهیم، که گوشت کاملاً بپزد و سبزیجات هم نرم شوند؛ اکنون کباب ترکی ما آماده است؛ آن را با کاهو، خیارشور، گوجه فرنگی با نان باگت و سس مایونز یا سس کچاپ سرو می کنیم.

نکات مهم و کلیدی:

  • می توانید از گوشت چرخ کرده به جای گوشت قرمز استفاده کنید؛ در صورت استفاده از گوشت چرخ کرده نیاز به فریزری کردن گوشت نیست.
  • اگر زمان کمی دارید می توانید از گوشت چرخ کرده در مواد اولیه استفاده کنید.
  • مردم کشور ترکیه از نان پیتا به جای نان باگت استفاده می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا