تزیینات نوروز

سفره هفت سین _ سایت آشپزی ها

سفره هفت سین _ سایت آشپزی ها

هفت سین

Tablecloths - Haft Seen - Home - Cooking (1)

سفره هفت سین _ سایت آشپزی ها

هفت سین با تور و روبان

اگر خیلی طرفدار ایده های دخترانه هستید می توانید برای سفره به سراغ پارچه های ساتن رنگی و تورهای جورواجور بروید. انتخاب روبان های هماهنگ با پارچه سفره و بستن آن ها به ظرف های سیر و سنجد و سمنو و سماق می تواند به جلوه بیشتر سفره شما کمک کند. هنگام تزیین سفره با تور و روبان تنگ ماهی، آینه و سبزه را فراموش نکنید. می توانید برای زیبا شدن بیشتر سفره از چند شمع با رنگ های متفاوت از سفره یا هماهنگ با روبان ها کمک بگیرید.

هفت سین عرفانی

اگر آدم رمانتیکی هستید یا شوهری دارید که خیلی اهل فرهنگ و ادبیات است، برای شما یک پیشنهاد عارفانه عاشقانه به همراه شمع و گل و پروانه داریم. برای این سفره شاعرانه خوب است به سراغ یک پارچه کتان و ظرف های شیشه ای بروید. به تعداد سین های سفره هم می توانید شمع خریداری کنید. تصور کنید که شما سنجد را در لابه لای دسته ای از گلبرگ های زیبا رنگ ووارنگ ریخته اید و در کنار گل ها یک شمع سفید یا سبز گذاشته اید. برای شمع های سفره می توانید به سراغ گزینه های بسیاری بروید، مثلا اگر خیلی اهل عطر و بوی خوش هستید از شمع های عطری استفاده کنید یا به سراغ شمع هایی بروید که با گل یا مواد دیگر تزیین شده اند. خاطر جمع باشید جلوه نور شمع ها و عطر گل ها سفره هفت سین تان را مثال زدنی خواهد کرد. یادتان باشد این سفره به یک آینه بزرگ احتیاج دارد تا زیبایی اش را دو چندان منعکس کند.

 

Tablecloths - Haft Seen - Home - Cooking (2)

سفره هفت سین _ سایت آشپزی ها

تزیین سفره هفت سین

Tablecloths - Haft Seen - Home - Cooking (3)

سفره هفت سین _ سایت آشپزی ها

جدیدترین مدل های سفره هفت سین

Tablecloths - Haft Seen - Home - Cooking (4)

 

هفت سین دریایی

دوست دارید لحظه تحویل سال را به همراه خانواده در کنار دریا باشید؟ به نظر من که ایده منحصر به فردی است. اگر امکان پیاده کردن این ایده را ندارید می توانید امسال با استفاده از صدف و گوش ماهی برای ظرف های سفره، حس و حال دریا را به خانه تان بیاورید. صدف ها را هم می توانید ساده و بدون رنگ و یا با رنگ و وسایل دیگر تزیین شان کنید. برای این سفره دریایی می توانید به سراغ تنگ بزرگ یا وسایل دیگری که یادگارهای دریا هستند ، بروید.

هفت سین اختصاصی

شاید شنیده باشید که در سال های دفاع مقدس رزمندگان هنگام تحویل سال سفره متفاوت برای نوروز می چیدند. وسایل این سفره را مهمات و ابزاری که در جبهه ها و توی سنگرها دم دست شان بود، تشکیل می داد. شما هم امسال می توانید دست به این ابتکار بزنید و هفت سینی با سین های اختصاصی برای خودتان بیندازید. برای این کار می توانید از همه اعضای خانواده کمک بگیرید. مثلا از آن ها بپرسید آن ها دوست داشتند چه سین یا چیز دیگری را به سفره اضافه کنند . من خودم یک سنگ دارم که بدم نمی آمد می توانستم به سین های سفره اضافه کنم. خدا را چه دیده اید شاید تا چند سال دیگر ایده من هم رسم شد؟!اگر هم خیلی نمی توانید به این ایده پر و بال بدهید می توانید به گذاشتن چند وسیله خاص که برای تان معنا دارد، اکتفا کنید

مدل سفره هفت سین ساده جدید سال 95

سفره هفت سین _ سایت آشپزی ها

تزیینات نوروز

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا