انواع دسر

طرز تهیه ی دسر پای لیمو لذیذ و خوشمزه

سلام به دوستداران آشپزی و انواع دسر و شیرینی. امروز شما را با دستور پخت پای لیمو لذیذ و خوشمزه آشنا میکنیم. طرز تهیه ی این دسر بسیار ساده میباشد. در دستور پخت این دسر از خامه، آب و پوست لیکو، ژلاتین و… استفاده شده است. شما میتوانید این شیرینی را به راحتی در منزل تهیه کنید و از آن در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این دسر، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی دسر پای لیمو لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه ی دسر پای لیمو لذیذ و خوشمزه

مواد لازم:

1 عدد پوسته آماده پای

3/4 فنجان شکر

1/3 لیوان نشاسته ی ذرت

1 فنجان خامه سنگین

1 فنجان شیر

1 قاشق غذاخوری پوست لیمو

1/2 فنجان آب لیمو

3 عدد زرده تخم مرغ

2 قاشق غذاخوری کره شور

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

خامه ی زده شده

3 قاشق غذاخوری آب سرد

1 قاشق چایخوری ژلاتین

برای خامه:

1 فنجان خامه سنگین

2 قاشق غذاخوری پودر قند

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

دستور پخت:

گام اول: شکر، نشاسته ذرت، شیر، خامه، پوست لیمو، آب لیمو را در یک قابلمه متوسط ​​بریزید. روی حرارت متوسط ​​بپزید، مرتباً هم بزنید تا شروع به حباب کردن کند. حدود 2 دقیقه هم بزنید تا غلیظ شوند.

گام دوم: از روی حرارت برداشته و به سرعت مقداری از مخلوط را درون زرده تخم مرغ مخلوط کنید. سریع آن را صاف کنید و آن را به قابلمه برگردانید. برای مدت زمان 90 ثانیه دیگر روی حرارت متوسط ​​بپزید.

گام سوم: دوباره از روی حرارت بردارید و کره و وانیل را اضافه کرده و هم بزنید. سپس مواد را درون پوسته آماده پای بریزید. بگذارید حدود 15 دقیقه خنک شود و سپس داخل یخچال بگذارید تا کاملاً خنک و کمی سفت شود شود.

گام چهارم: ژلاتین را با آب سرد در یک کاسه کوچک مخلوط کنید، تا با آن خامه را درست کنید. بگذارید 5 دقیقه بماند. سپس، مایکروویو را گرم کنید، و مخلوط ژلاتین را به مدت 5-10 ثانیه تا زمانی که ژلاتین ذوب شود در مایکروویو بماند.

گام پنجم: از یک میکسر دستی یا میکسر ایستاده استفاده کنید و در یک کاسه ی بزرگ خامه ی سنگین را بزنید تا نرم شود. پودر قند را اضافه کنید و سپس عصاره وانیل را ریخته و مخلوط کنید تا زمانی که ترکیب شوند ادامه دهید. به آرامی مخلوط ژلاتین را بریزید و هم بزنید تا سفت شود.

گام ششم: خامه را روی قسمت بالای پای کاملاً خنک شده برای جلوه ای تزئین شده قرار دهید و یا آن را به سادگی در یک لایه یکنواخت روی پای پخش کنید. در یخچال بگذارید تا آماده سرو شود.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا