انواع دسر

تارت کرن‌بری ویژه ولادت حضرت علی (ع) + روز پدر

تارت کرن‌بری ویژه ولادت حضرت علی (ع) + روز پدر

تارت کرن‌بری

Tarts - cranberry - especially - birth - Imam Ali - Day - Father (1)

مواد لازم قسمت نان تارت:

  • آرد سفید، برای سطح کار
  • ½ خمیر شیرینی پزی

مواد لازم برای داخل تارت:

  • ½ فنجان آب سرد
  • ۲ ورق ژلاتین بدون طعم
  • ۶ فنجان کرن‌بری تازه
  • ۱ و ¾ تا ۲ فنجان شکر، برای طعم‌دار کردن
  • ۱ فنجان ژله قرمز
  • ۲ قاشق سوپ‌خوری کنیاک

Tarts - cranberry - especially - birth - Imam Ali - Day - Father (2)

طرز تهیه:

نان تارت: بر روی سطحی که می‌خواهید خمیر را آماده نمائید کمی آرد بپاشید، خمیر را با وردنه به صورت ورقه‌ای 32 سانتی پهن نمائید. با یک برس خشک مخصوص شیرینی پزی، آردهای اضافه را کنار بزنید؛ خمیر را درون ماهی‌تابه‌ای ۲۵ سانتی، شیاردار که کف آن قابلیت جدا شدن داشته باشد پخش نمائید. لبه‌ها را به سمت مرکز تا بزنید، که محکم شوند؛ خمیر را به گوشه‌های داخلی ماهی‌تابه فشار دهید. با چنگال چندین سوراخ در خمیر تارت ایجاد نمائید. با روکش پلاستیکی روی آن را بپوشانید؛ در حدود ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا سفت شود.

فر را از قبل در دمای ۳۷۵ درجه گرم کنید. روکش تارت را برداشته و شیارهایی با کاغذ پوستی روی آن ایجاد کنید و درون آن را با وزنه‌های مخصوص کلوچه‌ها یا حبوبات خشک پر نمائید. تا هنگامی که لبه‌ها کاملا طلایی شوند، آن را بپزید که زمانی در حدود ۲۰ دقیقه می‌شود. وزنه‌ها را خارج نمائید و دوباره درون فر قرار دهید تا کف خمیر خشک و طلایی شود، بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه. خمیر را از فر خارج نمائید وا جازه دهید در دمای آشپزخانه کاملا خنک شود.

محتویات داخل:

آب سرد را در کاسه‌ای بریزید. ژلاتین را درون آب ریخته و تا زمانی که ورقه‌های ژلاتین نرم شوند هم بزنید که حدودا ۵ دقیقه زمان لازم است. کرن‌بری، شکر، ژله و کونیاک را مخلوط کنید و درون ماهی‌تابه‌ای بریزید و در دمای ملایم به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه حرارت دهید. این مواد نباید بیش از حد پخته شوند یا آبکی باشند؛ کرن‌بری‌ها باید نرم باشند اما نباید له شوند. از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شوند. مواد خنک شده را درون کاسه‌‌ی ژلاتین ریخته هم بزنید و اجازه دهید کاملا خنک شوند.

مخلوط کرن‌بری را درون نان تارت ریخته و اجازه دهید حداقل یک ساعت پیش از سرو درون یخچال کاملا خنک شود.

Tarts - cranberry - especially - birth - Imam Ali - Day - Father (3)

 

خواص کرنبری

به دلیل دارا بودن خاصیت جلوگیری از بروز سنگ کلیه و همچنین درمان عفونتهای کلیه از میوه های پر مصرف به شمار می آید. روزانه مصرف یک لیوان آب کرنبری بیماریهایی نظیر عفونتهای مجاری ادرار را درمان می کند. کرنبری باعث بهبود سیستم گردش خون در بدن می شود.

تاننهای فشرده موجود در کرن بری از اکسیداسیون کلسترول بد جلوگیری می نماید و در نتیجه بدن را در مقابل تصلب شرایین محافظت می نماید. همچنین تاننها به عنوان یک پشتیبان و حامی برای قلب سالم محسوب می شوند. کرنبری به عنوان یک ضد باکتری عمل نموده و بر روی PH ادرار تاثیر می گذارد و از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری به عمل می آورد. طعم این میوه بسیار خوشمزه و خاص (ملس)  می باشد. مصرف آن به بیمارانی که از آسم رنج می برند نیز توصیه می گردد.

 این میوه مانند داروی طبیعی برای بدن انسان مفید است لیکن هنوز در کشور به صورت عموم شناخته نشده است.

تارت کرن‌بری

انواع دسر

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا