انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزا

جدیدترین نان های عصرانه و صبحانه + حلزون

جدیدترین نان های عصرانه و صبحانه + حلزون

نان حلزون

Newest - bread - afternoon - and - breakfast - Snail

 

مواد لازم:

شیر 250 میلی لیتر
کره اب شده ۶۰ گرم
شکر ۲ قاشق غذاخوری
خمیر مایه ۲/۵ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۲ عدد
نمک 1 قاشق چایخوری
شکر ا قاشق غذاخوری
آرد ۵۶۰ گرم (ممکن است بیشتر هم لازم باشد)
مواد لازم برای رومال نان‌ها:
زرده تخم مرغ ۱ عدد
آب ۱ قاشق غذاخوری
کنجد یا سیاه دانه

طرز تهیه:

شیر را در شیرجوش ریخته و بجوشانید.۶۰ میلی لیتر (۴ قاشق غذاخوری) از شیر را در یک پیاله ریخته و کنار بگذارید تا ولرم شود. سپس خمیرمایه با یک قاشق شکر را روی آن بریزید. و بگذارید ۵ دقیقه بماند. کره و بقیه شکر را هم به بقیه شیر اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود دقت کنید کره باید کاملا اب شود . آن را هم کنار بگذارید تا ولرم شود.
در یک کاسه بزرگ تخم مرغ ها را هم بزنید و مخلوط شیر و کره و شکر را اضافه کنید و بهم بزنید تا یکدست شود ، سپس مخلوط شیر و خمیرمایه را به آن اضافه کنید بدون انکه ترکیب را بهم بزنید نیمی از آرد را توی این مایه الک کنید و با قاشق غیر فلزی مواد را هم بزنید. بقیه آرد را کم کم اضافه کرده و هم بزنید، تا جایی که خمیر به راحتی از ظرف جدا شود.سپس خمیر را در دست به شکل گرد درآورده و به مدت ده دقیقه ورز دهید.یک کاسه بزرگ را چرب کرده و خمیر را داخل آن گذاشته و بچرخانید تا روی خمیر هم چرب شود. سپس با یک دستمال تمیز روی خمیر را پوشانده و ۱-۱/۳۰ ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجمش دو برابر شود. خمیر را روی سطح آردپاشی شده قرار داده و ۱۵-۲۰ ثانیه ورز دهید تا هوای آن خارج شود. دوباره ۵ دقیقه به خمیر استراحت دهید. خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و به شکل رول درآورید. هر رول را با چاقو به ۸ قسمت تقسیم کنید هر قسمت را به شکل شکل یک توپ کوچک درآورید. می توانید این توپ‌ها را به همین شکل بپزید یا شکل‌های دیگری به آن بدهید سینی فر را چرب کنید و نانها را توی سینی بچینید. روی خمیرها را بپوشانید و ۳۰ دقیقه در جای گرم استراحت دهید.
فر را با حرارت ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه گرم کنید.
زرده تخم مرغ را با آب هم زده و روی نانها بمالید و کنجد یا سیاه‌دانه را روی نانها بپاشید. نان‌ها را به مدت ۱۵ تا ۱۸ دقیقه در فر قرار دهید.

 

 

جدیدترین نان های عصرانه و صبحانه + حلزون

نان حلزون

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا