انواع خوراک مرغخوراک مرغ و پرندهغذاهای اصلی

طرز تهیه ی کاری ماهی

سلام به دوستداران آشپزی و غذاهای دریایی. امروز شما را با یکی دیگر از لذیذترین و خوشمزه ترین غذاهای دریایی که اصلیتی هندی دارد، آشنا می کنیم. و آن طرز تهیه ی کاری ماهی می‌باشد. این غذا همان طور که می دانید از ماهی، فلفل و ادویه های مختلف و جعفری تهیه می شود، که همین ادویه ها باعث شده است که غذای ما طعمی بهتر و لذیذتر ای پیدا کند. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که شما می توانید این غذا را همراه برنج نیز سرو کنید و در کنار دوستان و خانواده تان از آن لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با دستور پخت این غذای لذیذ و تند مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کاری ماهی یک غذای هندی به روش خانگی

طرز تهیه ی کاری ماهی

مواد لازم:

1عدد ماهی سفید آزاد

سیر کوبیده 5 حبه

۱ قاشق چای خوری بادیان کوبیده

سه عدد پیاز متوسط خرد شده

یک دوم قاشق چای خوری فلفل قرمز

۲ عدد فلفل فرنگی خرد شده

یک دوم قاشق چای خوری زردچوبه

یک قاشق چای خوری زیره کوبیده

۱ قاشق سوپخوری تخم گشنیز کوبیده

یک چهارم قاشق چای خوری پوست جوز هندی

یک قاشق سوپخوری جعفری خرد شده

۲ قاشق سوپخوری آرد

نمک و روغن به مقدار کافی

دستور پخت:

گام اول: ماهی را آماده کرده و خشک کنید و بر روی آن آرد بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. مجدداً آن را شسته و دوباره خشک کنی.د سپس با یک چاقوی تیز آن را سوراخ سوراخ کرده و بادیان و سیر کوبیده را به همه قسمتهای آن بمالید و نیم ساعت دیگر کنار بگذارید.

گام دوم: مجدداً آن را شسته و خشک کنید و پیاز را ریز خرد کرده و سرخ کنید و صبر کنید تا آب آن خشک شود. فلفل قرمز و فلفل فرنگی و زردچوبه و زیره و تخم گشنیز را تفت داده و پیاز و یک و نیم فنجان آب و قدری نمک به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا پخته شود و آب آن به اندازه یک سوم کم شود.

گام سوم: ماهی را در روغن داغ سرخ کرده و سپس به سس پخته شده اضافه کنید و به جوزهندی و جعفری خرد شده و به مدت ۱۰ دقیقه دیگر بپزید. اگر دوست داشته باشید که ماهی شما تند باشد، می تواند مقداری ادویه هندی به آن اضافه نموده و بعد از ۵ دقیقه روی حرارت بردارید. شما می توانید این غذا را با برنج نیز سرو کنید.

5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا