انواع دلمه و کوکو و کتلت

طرز تهیه رولت کوکو سبزی به همراه تزیین و خواص آن

طرز تهیه رولت کوکو سبزی به همراه تزیین و خواص آن

 

طرز تهیه رولت کوکو سبزی به همراه تزیین و خواص آن را در بخش انواع دلمه و کوکو و کتلت را در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

مواد مورد نیازبرای کوکوی سبزی :

 

۱-   سبزی (تره – جعفری – شوید – گشنیز – پیازچه – سیر تازه) یک کیلو
۲-    تخم مرغ ۵ تا ۶ عدد
۳-    زرشک در صورت تمایل ۱ تا ۲ قاشق سوپخوری
۴-   گردوی خرد کرده ۱ قاشق غذاخوری
۵-   روغن ۱۵۰ گرم
۶-   نمک و فلفل زردچوبه به مقدار کافی

 

طرز تهیه

سبزی را خرد کرده و داخل کاسه ای می ریزیم تخم مرغها را در در آن شکسته نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کرده و خوب هم می زنیم زرشک و گردوی خرد کرده را در صورت تمایل به مایه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم بطوریکه مایه کف کند.
روغن را خوب داغ می کنیم  مایه را داخل روغن می ریزیم و روی مایه را با پشت قاشق صاف می کنیم و در آنرا می گذاریم و با حرارت ملایم  کارمان را ادامه می دهیم تا مواد اولیه ما کاملاً پیوسته شود آنگاه آن را به هر شکلی که خواستیم می بریم و بر می گردانیم تا روی دیگر آن نیز سرخ شود.

برای خوشمزه تر شدن کوکو سبزی ، سرخ کردن سبزی کوکو بسیار مهم است . چون قرار نیست سبزی کوکوی ما پخته شود . در نتیجه اگر سبزی را خوب سرخ نکرده باشید دو روی کوکو سرخ میشود ولی داخل مواد خام میماند . استفاده از بیکینگ پودر باعث میشود مواد کوکو هنگام سرخ شدن کمی یکدست تر در آمده و به حجم کوکو کمک میکند استفاده از یک قاشق غذاخوری شیر در کوکو باعث میشود مواد انسجام بیشتری داشته باشند.

در برخی موارد که عجله  برای خوردن کوکو نداشتید می توانید کوکوی آماده شده را در یخچال بگذارید و یک یا دو ساعت بعد میل کنید. طعم کوکوی شما خوشمزه تر می شود.

 

طرز تهیه رولتی:

مواد اولیه :

برای 2 نفر

تخم مرغ 3عدد
سبزی (شامل گشنیز،پیازچه و جعفری ریز شده)1لیوان
آرد2قاشق غذاخوری
سیر3حبه
ماست (موسیر و چكیده)به میزان لازم
نمكبه میزان لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا سبزی ها را تا حد ممكن ریز كنید و اگر دستگاه غذاساز دارید آنها را داخل آن بریزید تا ریز ریز شوند ولی له نشوند.سیر را رنده كرده و به همراه ادویه و تخم مرغ به مواد اضافه كنید و مواد را خیلی خوب بزنید تا كف كرده و خوب مخلوط شود.قالبی مستطیلی را در نظر بگیرید كه از موادتان خیلی پهن تر باشد یعنی با ریختن مواد داخل آن یك لایه نازك ایجاد شود.قالب را با كره چرب كرده و مواد را داخل آن بریزید و داخل فری كه از قبل داغ شده قرار دهید و كوكو را بپزید.بعد از پخت كوكو را روی كاغذ روغنی انداخته و بسیار آرام و با حوصله آن را رول كنید و داخل یخچال قرار دهید.كمی صبر كنید تا كوكو خنك شود و بعد آن را باز كرده و رویش ماست بزنید و دوباره به آرامی رول كنید و بعد با چاقوی خیلی تیز برش دهید.

 

نكات:

1)این كوكو اگر در روغن سرخ شود رنگ سبز تیره ای به خود میگیرد كه خیلی زیبا نیست!بهتر است آن را داخل فر بپزید.
2)حواستان باشد داخل كوكو زردچوبه نزنید چون رنگ آن را خراب میكند.
3)احتمال شكستن رول موقع پیچیدن خیلی زیاد است برای اینكه این احتمال را به حداقل برسانید اولا قالب را بزرگ بردارید تا كوكو شما كم ارتفاع شود.ثانیا آرام آن را رول كنید و اگر رول شكست هول نشوید و به آرامی به كارتان ادامه دهید.

تزیین رولت کوکو سبزی

طرز تهیه رولت کوکو سبزی به همراه تزیین و خواص آن

طرز تهیه رولت کوکو سبزی به همراه تزیین و خواص آن

طرز تهیه رولت کوکو سبزی به همراه تزیین و خواص آن

طرز تهیه رولت کوکو سبزی به همراه تزیین و خواص آن

طرز تهیه رولت کوکو سبزی به همراه تزیین و خواص آن

طرز تهیه رولت کوکو سبزی به همراه تزیین و خواص آن

طرز تهیه رولت کوکو سبزی به همراه تزیین و خواص آن

طرز تهیه رولت کوکو سبزی به همراه تزیین و خواص آن

طرز تهیه رولت کوکو سبزی به همراه تزیین و خواص آن

خواص کوکو سبزی 

 

۱ این غذا در مقایسه با فست‌فودها که عامل چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی‌– عروقی هستند، ارزش غذایی بالایی دارد و در مدت زمانی نسبتا کوتاه تهیه می‌شود. با توجه به اینکه در طول روز هر فرد باید ۳ تا ۵ واحد سبزی مصرف کند، خوردن غذاهایی مانند کوکوسبزی که متشکل از انواع سبزی‌هاست به خصوص برای کسانی که در هضم انواع خام آنها مشکل دارند، برای دریافت موادمغذی موجود در این گروه غذایی مناسب است.

۲ تره، جعفری، شوید و گشنیز از سبزی‌های برگ‌سبزی هستند که فیبر بالایی دارند و مصرفشان به خصوص برای افراد مبتلا به یبوست، بسیار مفید است.

۳ این سبزی‌ها، علاوه بر تامین فیبر، اسیدفولیک موردنیاز بدن را نیز تامین می‌کنند. اسیدفولیک موجود در این سبزی‌ها، از ابتلا به کم‌خونی «مگالوبلاستیک» که بعد از کم‌خونی فقرآهن، دومین کم‌خونی شایع تغذیه‌ای است، پیشگیری می‌کند.

۴ پروتئین سفیده تخم‌مرغ از پروتئین موجود در گوشت، حبوبات و… باارزش‌تر است. سفیده تخم‌مرغ، حاوی آلبومین و درواقع ترکیب آمینواسیدی دارد که در رشد کودکان و تقویت حافظه آنها بسیار موثر است.

۵ تنها منابع گیاهی تامین‌کننده اسیدهای چرب امگا ۳، روغن کانولا و مغز گردو هستند که در تهیه این غذا استفاده می‌شوند. نباید فراموش کرد که این اسیدهای چرب در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی و تکامل مغز کودکان نقش موثری دارند.

۶ زرشک رنگدانه‌هایی از خانواده «بیوفلانوییدها» دارد که ترکیب‌هایی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی هستند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی – عروقی موثرند.

۷ برای حفظ مواد مغذی موجود در کوکوسبزی بهتر است آن را در دمای پایین و در مقدار کمی روغن که مخصوص سرخ‌کردن است، بپزید زیرا ویتامین‌های موجود در سبزی‌ها در حرارت بالا آسیب‌پذیرند. در کل، زمانی که غذایی را به شکل سرخ‌کرده تهیه می‌کنیم، دمای پخت می‌تواند تا حدود ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد بالا رود و وقتی غذا را به صورت آبپز یا در دمای ملایم‌تر می‌پزیم حداقل دما تا حدود ۹۰ درجه سانتی‌گراد است. افزایش دما می‌تواند باعث تخریب اسیدفولیک موجود شود. از سوی دیگر، اگرچه ویتامین C در برابر حرارت تا حدودی مقاوم است، اما وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد، اکسید می‌شود بنابراین هنگام تهیه این غذا در ظرف را حتما بگذارید تا ویتامین موجود در آن (تا حدودی) حفظ شود.

 

 

 

کوکو سبزی

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا