فرآورده های لبنی

آموزش طرز تهیه ماست خانگی به همراه تزیین

آموزش طرز تهیه ماست خانگی به همراه تزیین

 

آموزش طرز تهیه ماست خانگی به همراه تزیین را در بخش فراورده های لبنی سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

ماست خانگی به طبع بسیار بهتر از ماست های صنعتی است چرا که به دلیل نداشتن مواد نگه دارنده فواید بیشتری دارد. برای اینکه ماست را در خانه درست کنیم و طعم خوبی به ماست داده باشیم باید نکاتی را رعایت کنیم که در ادامه می خوانید

طرز تهیه ماست در خانه:

شرط اصلی برای این که ماست بگیرد، باید شیر آن پاستوریزه و فاقد آنتی بیوتیک و بار میکروبی و میزان مواد جامد آن در حد نرمال باشد. اگر می خواهید ماست سفت شود بهتر است شیر را در دمای ملایم به میزانی حرارت دهید که حدود 10 تا 200 درصد آب شیر تبخیر شود و مواد جامد آن افزایش یابد. دلیل شل شدن ماست، پایین بودن مواد جامد شیر است. حالا دمای شیر را به حدود 40 درجه سانتی گراد به گونه ای که انگشت را نسوزاند کاهش دهید.
به ازای هر لیتر شیر یک تا دو قاشق غذاخوری ماست به عنوان مایه به شیر بیفزایید و خوب به هم بزنید. بهتر است ماست را از قبل با مقدار کمی شیر مخلوط کنید و سپس در حین هم زدن شیر عمل افزودن را انجام دهید.

ظرف شیر مایه زده شده را حدود دو تا سه ساعت با پتو یا مشابه آن بپوشانید تا از پایین آمدن دمای شیر ممانعت شود. به این مرحله به اصطلاح گرمخانه گذاری می گویند.
کمی بعد از مدت مذکور ظرف را به آرامی داخل یخچال بگذارید و قبل از سرد شدن کامل به آن دست نزنید. اگر ماست زود از گرمخانه خارج شود یا قبل از سرد شدن کامل تکان بخورد یا قاشق در آن وارد شود مانع بسته شدن کامل ماست شده و ماست آب می اندازد.
دقت کنید که اگر ماست آب انداخت، آن را دور نریزید چون آب ماست همان سرم شیر است و ارزش غذایی فراوانی داشته و سرشار از پروتئین های محلول و ویتامین های گروه B است. این آب را همراه ماست استفاده کنید یا همچون شیر بنوشید.

دلیل ترش و شیرین شدن ماست

اگر دمای شیر مایه زده شده بیش از 50 درجه سانتی گراد یعنی سوزان باشد، مایه ماست تازه نباشد یا میزان آن زیاد باشد، دمای گرمخانه گذاری بالا باشد، زمان تخمیر طولانی شود یا ماست پس از خروج از گرمخانه به کندی سرد شود، بدون شک ماست ترش می شود. البته بد نیست بدانید ترشی ماست از نظر تغذیه ای به جذب کلسیم کمک می کند. حال اگر دمای شیر مایه زده شده و گرمخانه کمتر از دمای بدن باشد و مایه ماست تازه باشد احتمال این که ماست شیرین شود زیاد است و اگر زمان تخمیر یعنی گرمخانه گذاری کوتاه باشد چون مواد مولد شیر مایه زده شده برای ایجاد عطر و طعم خوشایند فرصت چندانی ندارد احتمال این که ماست بی مزه شود وجود دارد.

نکات مهم :

ماست جزو دسرهای ایرانی میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 15 دقیقه میباشد .
ماست را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

در این بخش از سایت آشپزی ها ایده هایی برای تزئین ماست را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد. 

یکی از راه های زیبا و دلچسب شدن خوراکی ها تزیین زیبای آن است. با کمی حوصله و دقت خواهید دید که چه تاثیر اعجاب آوری بر ذائقه و اشتهای شما خواهد گذاشت. در زیر چند نمونه از تزیینات روی ماست را به شما نشان می دهیم.

جدیدترین مدل های تزیین ماست و خیار و ایده های زیبا برای تزیی نطرف ماست و خیار با طرح های جدید و متنوع را در این مطلب گرداوری نموده ایم که با مشاهده این طرح های زیبا می توانید  ظرف ماست و خیار را به بهترین شکل تزیین نموده و از هنر و خلاقیت خود در زمینه انجام اینگونه تزیینات لذت ببرید. در ادامه با مشاهده این مدل های زیبا و متنوع همراه ما باشید.

آموزش طرز تهیه ماست خانگی به همراه تزیین – ماست خیار

آموزش طرز تهیه ماست خانگی به همراه تزیین – ماست موسیر

ماست و خیار را می توان یکی از خوراکی های خوشمزه نامید که در کنار اغلب غذاها سرو می گردد و طرفدارهای زیادی نیز دارد و به راحتی نیز تهیه می شود. بعد از تهیه ماست و خیار بهتر است به تزیین آن بپردازید. برای تزیین ماست و خیار ایده های متنوعی وجود دارد که از آن جمله می توان به استفاده از خیار های قالب زده، استفاده از نعناع و گل محمدی تازه یا خشک شده و … اشاره نمود که با به کارگیری آنها می توان زیباترین تزیینات را داشت. در ادامه نمونه هایی از تزیین جدید و شیک ماست و خیار را مشاهده می فرمایید که هر یک از این مدل ها می توانند ایده جالبی برای سقره آرایی و تزیین سفره غذای شما باشند.

آموزش طرز تهیه ماست خانگی به همراه تزیین – ماست و نعناع

آموزش طرز تهیه ماست خانگی به همراه تزیین – ماست خانگی

آموزش طرز تهیه ماست خانگی به همراه تزیین – ماست چکیده

آموزش طرز تهیه ماست خانگی به همراه تزیین – تزیین مخصوص نو عروسان

آموزش طرز تهیه ماست خانگی به همراه تزیین – ماست و بادمجان

آموزش طرز تهیه ماست خانگی به همراه تزیین – نوروز 1396

امیدواریم با الگوبرداری از این مدل های جدید و زیبا، جذاب ترین تزیین ماست و خیار را انجام دهید. همچنین پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش سفره آرایی سایت هنر در خانه از دیگر طرح ها و مدل ها و همچنین آموزش های ارائه شده در زمینه تزیین سفره و تزیین غذا دیدن فرمایید.

 

ماست خانگی

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا