غذاهای فست فود

طرز تهیه سیب زمینی تنوری در مایکروفر

به غیر از غذاهای اصلی که هر کشوری دارد هر کشور یکسری هم پیش غذا و میان وعده های مختص آن کشور دارد، که در برخی موارد حتی به عنوان یک پیش غذا یا میان وعده بین المللی نمادی ازآن کشور هستند؛ و اکثراً هم مواد اولیه کم یا امکانات کمی نیاز دارند؛ در این مقاله بر آن شدیم تا برای شما مخاطبان گرامی سایت آشپزی ها میان وعده ای را از کشور آمریکا بیاوریم امیدواریم با طبخ سیب زمینی تنوری در مایکروفر لبخند رضایت روی لبانتان نقش بندد.

روش تهیه سیب زمینی تنوری در مایکروفر

سیب زمینی تنوری در واقع یک میان وعده است ولی برخی از افراد به عنوان یک شام سبک آن را برای خانواده تدارک می بینند؛ این میان وعده یا شام سبک از کشور آمریکا به سفره ما ایرانیان راه پیدا کرده است و مواد اولیه چندانی نیاز ندارد.

مواد اولیه سیب زمینی تنوری در مایکروفر

پنیر پیتزاحدود ۱۰۰ گرم
کرهحدود ۲۵ گرم
سیب زمینی۴ عدد
جعفری ساطوری شدهبه میزان لازم
آویشن، نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

مراحل و دستور پخت

زمان مورد نیاز: ۲۵ minutes.

  1. ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی شسته و ضدعفونی می کنیم؛ (چون قرار است سیب زمینی ها با پوست سرو شوند). با کمک چاقو در سیب زمینی ها شکافهای را ایجاد می کنیم شکاف ها نباید باعث نصف شدن سیب زمینی ها شوند.

  2. حالا سیب زمینی ها را روی سه پایه بلند مایکروفر درون مایکروفر می گاریم؛ و با ترکیب گریل و مایکروفر، دستگاه مایکروفر را روشن می کنیم و حدود یک ربع به سیب زمینی ها اجازه پختن می دهیم.

  3. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها روی آنها با کمک چاقو یک به علاوه ایجاد می کنیم و درون آنها را با آویشن، نمک و فلفل سیاه پر می کنیم و مقداری کره و پنیر پیتزا هم روی آنها می ریزیم.

  4. حالا سیب زمینی های آماده شده را درون یک ظرف مناسب برای مایکروفر می گذاریم و ظرفمان را روی همان سه پایه بلند می گذاریم، حالا گریل مایکروفر را روشن می کنیم و حدود ۳ دقیقه اجازه می دهیم تا پنیر پیتزا برشته شود؛ در انتها سیب زمینی ها را با جعفری ساطوری شده تزئین می کنیم.

نکات مهم و کلیدی

  • شکاف های که با چاقو روی سیب زمینی ها ایجاد می کنیم باید عمیق باشد، بعد از شکاف دادن سیب زمینی ها آنها را مستقیماً روی سینه سه پایه قرار می دهیم و در مدت پختن سیب زمینی ها از صد در ضد قدرت دستگاه استفاده می کنیم؛ (برای پختن سیب زمینی ها به روغن یا آب احتیاجی نداریم).
  • اگر سیب زمینی ها زیادی درشت بودن بین کار باید یکی یا دو بار آنها را درون مایکروفر پشت و رو کنیم، تا همه جای سیب زمینی تنوری شود.
2.4/5 - (44 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا