تزیینات نوروز

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

(سری اول)

 

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت را در بخش تزیینات نوروز در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

بیسکویت مربای زردآلو

بیسکویتهای مربایی همیشه پرطرفداره
چند وقت پیش دستور شیرینی مربایی، مشهدی را گذاشتم که در خمیر اون گلاب و زعفرون ریختم ولی مواد اولیه خمیر این بیسکویت فرانسوی کمی متفاوته و بازهم خوش طعم

مواد لازم :

کره ۶۰ گرم
آرد ۱۵۰ گرم
خاکه قند ۵۰ گرم
وانیل ۱ ق چ
زرده تخم مرغ ۲ عدد
مربای زردآلو

کره نرم را به صورت مکعبهای ریز خورد کنید و داخل کاسه ای بزرگ بریزید و آرد و خاکه قند را اضافه کنید و با نوک انگشت خوب مخلوط کنید تا بافتی شبیه ماسه پیدا کنه ؛ دقیقا مثل خمیر تارت و پای ؛ میتونید بجای دست از بلندر استفاده کنید و یا با وسیله ای که در تصویر میبینید و مخصوص درست کردن خمیر تارت هست، اینکار رو انجام بدید.
طبق تجربه ای که دارم، هیچوقت آرد را یکجا اضافه نکنید و همیشه مقداری را کنار بگذارید، خمیری که شل باشه رو میتونید با آرد اضافی درستش کنید ولی اگر خمیر خشک بشه دیگه بیسکویت خوبی ندارید. پس همیشه حدود یک تا دو قاشق از ارد را جدا کنید و در صورت لزوم استفاده کنید، خمیر انواع بیسکویت باید نرم باشه ولی بدست نچسبه.
زرده ها را دونه دونه به همراه وانیل اضافه کنید و مخلوط مواد کنید؛ اگر وانیل پودری استفاده میکنید بهمراه آرد به مواد اضافه کنید و اگر مایع ، همراه با زرده تخم مرغ اضافه کنید.
سعی کنید مواد رو فقط با انگشتاتون مخلوط کنید و اصلا مثل خمیر نون نیاز به ورز دادن و چنگ زدن نیست.
بعد مخلوط را روی سلفون ، پلاستیک بریزید و به کمک سلفون به شکل خمیر گرد دربیارید و شکل دیسک پهنش کنید و بگذارید داخل یخچال دو ساعت یا بیشتر استراحت کنه.

فر را با درجه حرارت ۳۰۰ درجه فارنهایت یا ۱۵۰ درجه سانتیگراد روشن کنید.
روی سطح کار یه کاغذ روغنی پهن کنید و خمیر را روش بگذارید و یک سلفون روی خمیربگذارید و با وردنه خمیر را به ضخامت ۲ میلیمتر باز کنید و قالب بزنید.
بنظر من این روش بهتر از اینه که خمیر را روی سطح آردپاشی شده باز کنی و کار کردن با خمیر خیلی راحت تره، در واقع خمیر بین دو لایه کاغذ روغنی و سلفون باز میشه و آرد اضافی به خورد خمیر نمیره.
دو قالب گرد به قطرهای ۷ و ۲٫۵ سانتیمتر نیاز دارید.
خمیر را قالب بزنید ، بیسکویت لایه رویی یه دایره میان تهی هست و یک بیسکویت هم برای لایه زیر که دایره کامل هست نیاز دارید.
بیسکویتها را قالب بزنید و داخل سینی فر که از قبل کاغذ مخصوص پهن کردید ، بچینید و به مدت ۱۵ دقیقه بپزید یا تا زمانیکه رنگ کناره های شیرینی شروع به طلایی شدن بکنه.
بعد از پخت بگذارید چند دقیقه داخل قالب سرد بشه و بعد منتقل کنید و به رک سیمی و بگذارید کامل خنک بشه و مابین بیسکویتها مربا بمالید و بگذارید چند ساعت بمونه تا کامل بچسبه.
بیسکویتها را حتما به ضخامت ۲ میلیمتر باز کنید، در نظر بگیرید که دولایه بیسکویت بعلاوه مربا دارید که در کل ضخامت نیم سانتیمتر میشه و بهتره شیرینی ظریف باشه که براحتی تو دهان جا بشه.
شیرینی زمانیکه از فر در میاد بافت تردتری داره ولی وقتی ما بین دو لایه مربا میمالید، بیسکویت نرمتر میشه، پس کمی زمان بدید تا بیسکویت طعم مربا رو بگیره.
میتونید روش کمی خاکه قند بپاشید.

طرز تهیه بیسکویت کره ای (آموزش تصویری)

بیسکویت کره ای از اسمش معلومه طعم و مزه کره را به خوبی احساس میکنید و نسبت به بیسکویتهای دیگه کمی شیرین تر هست چون با آیسینگ هم تزئین شده بچه ها این نوع بیسکویت را خیلی خیلی دوست دارند چون مزه بیسکویت واقعی را میده البته بزرگترهایی هم که امتحانش کردند خیلی دوست داشتند در هر حال سلیقه ای است ممکنه یک نفر طعم کاکائویی را بیشتر دوست داشته باشه یکنفر طعم کره ای را !!!!!

مواد لازم :

آرد سفید ۳ و ۱/۲ پیمانه یا ۴۳۵ گرم
نمک ۱/۲ ق چ
کره ۱ و ۱/۲ پیمانه یا ۳۳۹ گرم
شکر قهوه ای ۳/۴ پیمانه یا ۱۶۵ گرم
شکر سفید ۱/۲ پیمانه یا ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد

با این مقدار مواد خمیری که درست میشه حدود ۱۰۷۶ گرم وزن داره که باید به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل یک دیسک گرد پهن کنید و داخل کیسه پلاستیک بگذارید و نیم ساعت یا بیشتر داخل یخچال بگذارید بماند یعنی هر حلقه دیسک حدود ۲۶۷ گرم وزن داره که میشه حدود ۱۲ تا بیسکویت با قطر ۶ سانتیمتر درست کرد.

داخل ظرفی آرد و نمک را مخلوط کنید و کنار بگذارید.
در ظرفی دیگر کره نرم شده را با شکر قهوه ای و سفید با همزن برقی بزنید. دقت کنید که شکر قهوه ای بهم نچسبیده باشه و به صورت توده ای نباشه حتما با دست از هم بازش کنید در غیراینصورت وقتی بیسکویت بپزه روش سوراخهایی درست میشه.
بعد تخم مرغ را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
با قاشق چوبی یا همزن برقی با سرعت کم مواد خشک را اضافه کنید به اینصورت که اول نیمی از آرد را اضافه کنید و بعد از مخلوط شدن نیمه دیگر را اضافه کنید.
بعد هم خمیر را به ۴ قسمت تقسیم کنید و داخل کیسه پلاستیک به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید.

داخل سینی فر کاغذ روغنی بچینید و فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید.
در سطح آرد پاشی شده یا ما بین دو کاغذ روغنی خمیر را به ضخامت ۵ میلیمتر باز کنید و با قالب گرد به قطر ۶ سانتیمتر قالب بزنید. یا میتونید از دهانه یک لیوان به عنوان قالب استفاده کنید.
بیسکویتها را به فاصله ۱ سانتیمتر از هم داخل سینی بچینید و به مدت ۱۲ دقیقه بپزید. هر دفعه یک سینی فر را بپزید. بعد از پخت بگذارید به مدت ۵ دقیقه داخل سینی خنک بشه و بعد منتقل کنید به رک سیمی تا کامل خنک شه چون بیسکویت ترده و ممکنه خورد بشه.
اگر ضخامت خمیر کمتر بود حدود ۳ میلیمتر به مدت ۱۰ دقیقه و اگر بیشتر بود یعنی ۱۰ میلیمتر به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.

من گذاشتم یک روز کامل بیسکویت موند و بعد روش را با آیسینگ تزئین کردم ولی بعد از خنک شدن کامل میتونید اینکارو انجام بدید.

قبلا رویال آیسینگ را درست کرده بودم ولی اینبار با وانیل درست کردم و به نظره خودم طعمش عالی شد و کار کردن با این آیسینگ راحت تر بود.

مواد لازم برای آیسینگ وانیلی :

سفیده تخم مرغ ۱ عدد
خاکه قند ۱ و ۱/۲ پیمانه
وانیل مایع ۱/۲ ق چ
آب چند قطره بنا بر نیاز

داخل کاسه ای سفیده تخم مرغ و خاکه قند و وانیل را به کمک همزن برقی بزنید تا مواد کامل مخلوط و یکنواخت بشه اگه دیدید کمی خشک و سفت به نظر میرسه چند قطره آب اضافه کنید و هم بزنید اگر بازهم احساس کردید هنوز اون رقیقی را پیدا نکرده دوباره این کار را تکرار کنید ولی هر دفعه فقط چند قطره آب و بعدش مواد را کامل مخلوط کنید.
آیسینگ را داخل قیف پلاستیکی یا کیسه زیپ لاک بریزید و روی بیسکویتها را تزئین کنید.
اگر از قیف استفاده میکنید اول قیف را داخل یک لیوان بگذارید و بعد آیسینگ را داخلش بریزید و بعد سر قیف را با یک کش لاستیکی ببندید که هوا داخلش نره و خشک نشه چون آیسینگ در مجاورت هوا سریع خشک میشه.
اگر مقدار آیسینگ زیادی درست میکنید میتونید داخل کیسه زیپ لاک بریزید و کیسه را داخل ظرف در بسته بگذارید و داخل یخچال تا چند روز نگهدارید.
بعد از تزئین بگذارید به مدت ۴ ساعت در دمای محیط بماند تا کاملا خشک بشه.
برای تزئین هم نیازی نیست طرحهای سخت بزنید برای شروع بهتره از آیسینگ سفید و طرحهای ساده شروع کنید تا دستتون به کار کردن با رویال آیسینگ راه بیفته به نظر من این بیسکویت تمرین خوبی برای شروع کار هست.
اگر حین کار دیدید آیسینگ روان نیست یعنی زمانیکه که یک خط ساده میکشید وسط کار قطع میشه غلظت آیسینگ زیاده و نیاز به چند قطره آب بیشتر داشته یا فشاری که به قیف دادید یکسان نبوده.

بیسکویت شکلاتی با کره بادام زمینی

(تصویری)

ساندویچ بیسکویت با لایه خامه ای خیلی خوبه، اگه خونگی هم باشه خیلی بهتره، این ساندویچ بیسکویتی با لایه های خامه و کره بادوم زمینی فوق العاده است. من قبلا از این ساندویچ های بیسکویتی درست کردم، ولی نمیدونم چرا تا بحال به فکرم نرسیده بود که از کره بادوم زمینی هم استفاده کنم! خلاقانه است!

 

مدت زمان حدودا ۳۸ دقیقه و برای ۱۶ نفر

مواد مورد نیاز:

۱ فنجان کره بدون نمک و نرم شده،

۱ فنجان خرده شکلات نیمه شیرین،

¾ فنجان شکر،

۱ قاشق غذاخوری وانیل،

۱ عدد تخم مرغ بزرگ،

۲/۱-۱ فنجان آرد،

¾ فنجان پودر کاکائو،

۱ قاشق غذاخوری نمک،

۱ قاشق چای خوری جوش شیرین

 

و برای پر کردن بین بیسکویت ها:

½ فنجان کره نرم شده،  ۳/۲-۱ فنجان پود شکر،  ۱ قاشق غذاخوری وانیل،  ۱ قاشق غذاخوری شیر،  مقدار کمی نمک، ¾ فنجان کره بادام زمینی خامه ای.

 

مرحله اول

برای درست کردن بیسکویت، کره و خورده شکلات ها را داخل یک کاسه سایز متوسط مایکروویو بریزید.

مایکروویو  را گرم کنید، هر ۳۰ ثانیه آن را بهم بزنید و این کار را ادامه دهید تا زمانی که کاملا ذوب شوند. 

 

 

مرحله دوم

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

شکر را تند تند اضافه کنید و همزمان آن ها را خوب بهم بزنید تا زمانی که کاملا ترکیب شوند.

وانیل را اضافه کنید.

سپس تخم مرغ را بریزید  و خوب بهم بزنید.

 

 

مرحله سوم

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

در یک کاسه مجزا، آرد، پودر کاکائو، نمک و جوش شیرین را روی هم بریزید و تا زمانی که کاملا ترکیب شوند، خیلی خوب و تند بهم بزنید.

مخلوط آرد را درمیان ترکیب شکلات بریزید. با استفاده از یک همزن آن ها را مخلوط کنید تا زمانی که خمیر خودش را بگیرد و مانند شکل شود. 

خمیر را جابجا کنید و روی یک صفحه کاغذ مومی قرار دهید.

 

 

مرحله چهارم

یک شکل استوانه ای به قطر ۲/۱ ۲ اینچ بسازید. آن را در لبه کاغذ مومی قرار دهید و روی کاغذ غلط دهید.
با این کار شما یک  شکل استوانه ای نرم خواهید داشت. دو انتهای کاغذ را مانند شکل بپیچید تا هم از خمیر محافظت کند هم آن را فشرده نگه دارد. حداقل برای مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود. اگر خمیر لوله ای نشست کرد و یا به یک طرف متمایل شد، هر ۱۵ دقیقه آن را دوباره به این شکل دربیاورید. (اگر هم فراموش کردید که این کار را انجام دهید، بیسکویت ها خیلی گرد نمی شوند، البته ایرادی هم ندارد.)

 

مرحله پنجم

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

فر را با درجه ۳۲۵ F گرم کنید. با کاغذ پوستی یک صفحه ایجاد کنید، خمیر را آزاد کنید و روی تخته برش قرار دهید.

با استفاده از یک چاقوی تیز، خمیر را به تکه های ضخیمی مانند شکل برش دهید.

حالا آنها را روی صفحه ای که ایجاد کرده بودید، قرار دهید. برای مدت ۱۲ تا ۱۸ دقیقه آن ها را بپزید، یا تا زمانی که وقتی آن ها را لمس می کنیم، سفت شده باشند. اجازه بدید تا بیسکویت ها کاملا خنک شوند.

 

مرحله ششم

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

حدود یک قاشق غذاخوری از این خمیر را کف یک بیسکویت بریزید و حدود یک قاشق غذاخوری از کره بادوم زمینی را روی بیسکویت دیگه بریزید. مانند شکل.

با این دو بیسکویت ساندویچ درست کنید  و این کار را برای بقیه بیسکویت ها هم تکرار کنید. و میل کنید

شکلات، ترکیب خامه ای و کره بادوم زمینی، این بیسکویت همه را باهم دارد! کمی ترده و طمع غلیظ شکلات رو میده. خمیر خامه ای سفید شیرینه و با کره بادام زمینی بانمک خیلی خوبه. بهتون قول میدم اگه این ساندویچ را یک بار درست کنید، دیگه هرگز از بیرون اونو نخرید، این ساندویچ خیلی هم سرگرم کننده است

طرز تهیه بیسکوییت بادام زمینی

مخصوص شب عید

مواد لازم برای خمیر:

  •    آرد: ۲۵۰ گرم
  •    کره: ۱۶۰ گرم
  •    پودر شکر: ۸۰ گرم
  •    آب: دو قاشق غذاخوری
  •    وانیل: یک‌سوم قاشق چای‌خوری
  •    پودر بادام زمینی: ۶۰ گرم
  •    زرده تخم‌مرغ: یک عدد

 مواد لازم برای داخل بیسکویت:

روش تهیه:

۱٫ تمامی مواد خمیر را داخل کاسه‌ای گود ریخته و همه را با هم چنگ می‌زنیم تا خمیر شوند. این کار را می‌توانیم با چرخ خمیرزن همزن برقی نیز انجام دهیم. خمیر حاصل را ۱۵دقیقه در نایلون کنار می‌گذاریم تا استراحت کند.

۲٫ حالا خمیر را به قطر چهار میلی‌متر پهن کرده با کاتر موردنظر برش می‌زنیم و در سینی می‌چینیم. سینی را به مدت ۲۰دقیقه روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای ۱۸۰درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم، قرار داده و می‌پزیم. تمامی مواد میانی را دو دقیقه با همزن برقی می‌زنیم.

۳٫ کرم آماده شده را بین بیسکویت‌ها می‌کشیم و دو بیسکویت را به هم می‌چسبانیم و دور تا دور بیسکویت‌ها را داخل پسته چرخ شده می‌غلتانیم. روی بیسکویت‌ها را با شکر رنگی و اسپری رنگ خوراکی تزیین می‌کنیم.

طرز تهیه بیسکویت رول دارچین

یه بیسکویت خیلی خیلی خوشمزه …
این بیسکویت با دو خمیر متفاوت درست میشه یکی خمیر بیسکویت کره ای که قبلا پستش را گذاشته بودم و میتونید کامل در لینک زیر بخونید.
بیسکویت کره ای
و
بیسکویت دارچینی
که به نظر من میتونید همون بیسکویت دارچین ساده رو درست کنید و اصلا رولش نکنید چون طعمش عالیه حتی برای کسایی که خیلی دارچین دوست ندارند؛ امتحان کنید ضرری نداره
برای بیسکویت دارچینی همون مواد بیسکویت کره ای هست ولی باید دارچین و پودر کاکائو بهش اضافه کنید.
اول بیسکویت کره ای را طبق دستور قبلی درست کنید که با اون دستور حدود یک کیلو خمیر درست میشه که باید به ۴ قسمت مساوی تقسیمش کنید و دو قسمت آن را ساده کنار بذارید و به ۲ قسمت باقیمانده کاکائو و دارچین اضافه کنید.

مواد لازم برای بیسکویت دارچینی :

بیسکویت کره ای ۴ حلقه (۱ کیلو)
پودر کاکائو ۱ ق چ
دارچین ۱/۲ ق چ

از ۴ حلقه بیسکویت کره ای فقط به نصفی از اون یعنی فقط ۲ حلقه دارچین و کاکائو میزنیم.
یکبار دیگه مواد لازم برای بیسکویت کره ای را همینجا مینویسم.

مواد لازم جهت درست کردن بیسکویت کره ای :
مواد لازم :

آرد سفید ۳ و ۱/۲ پیمانه یا ۴۳۵ گرم
نمک ۱/۲ ق چ
کره ۱ و ۱/۲ پیمانه یا ۳۳۹ گرم
شکر قهوه ای ۳/۴ پیمانه یا ۱۶۵ گرم
شکر سفید ۱/۲ پیمانه یا ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد

داخل ظرفی آرد و نمک را مخلوط کنید و کنار بگذارید.
در ظرفی دیگر کره نرم شده را با شکر قهوه ای و سفید با همزن برقی بزنید. دقت کنید که شکر قهوه ای بهم نچسبیده باشه و به صورت توده ای نباشه حتما با دست از هم بازش کنید در غیراینصورت وقتی بیسکویت بپزه روش سوراخهایی درست میشه.
بعد تخم مرغ را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
با قاشق چوبی یا همزن برقی با سرعت کم مواد خشک را اضافه کنید به اینصورت که اول نیمی از آرد را اضافه کنید و بعد از مخلوط شدن نیمه دیگر را اضافه کنید.
بعد هم خمیر را به ۴ قسمت تقسیم کنید و به دو قسمت کاکائو و دارچین بزنید وداخل کیسه پلاستیک به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید.

اگر این مقدار مواد زیاده میتونید مواد را نصف کنید یعنی بیسکویت کره ای را نصف درست کنید حدود نیم کیلو خمیر و دو قسمت کنید به یک قسمت ۱/۴ ق چ دارچین و ۱/۲ ق چ کاکائو بزنید و یک قسمت خمیر را ساده نگهدارید.

خمیر را از یخچال در بیارید و ابتدا خمیر دارچینی را به صورت یک مستطیل به ابعاد ۳۰ * ۳۲ سانتیمتر و به ضخامت ۵ میلیمتر باز کنید و بعد جداگانه خمیر بیسکویت کره ای را هم به همین ابعاد باز کنید. و خمیر کره ای را روی خمیر دارچینی بگذارید. حتما خمیرها را روی کاغذ روغنی یا سلفون باز کنید که زمان رول کردن به کمک اونها خمیر را بتونید رول کنید نباید حرارت دستتون به خمیر بخوره وگرنه خمیر شل میشه و رول کردنش سخت میشه ( برای باز کردن خمیر یک سلفون زیر خمیر و یک سلفون روی خمیر بگذارید و با وردنه خمیر را باز کنید) خمیر را از طول بزرگ به کمک سلفون یا کاغذ روغنی رول کنید و به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید و بعد به ضخامت ۵ میلیمتر برش بزنید.
بیسکویتها را داخل سینی با فاصله بچینید و در فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۱۲ دقیقه بپزید.
زمان پخت بستگی به ضخامت بیسکویتها داره بین ۱۰-۱۲ دقیقه زمانیکه زیر بیسکویت طلایی بشه و تغییر رنگ بده کافیه.

 

طرز تهیه بیسکویت کره ای با شکلات (تصویری)

 

مواد لازم:

پودر شکر:۱/۲ پیمانه

آرد:۱ و  ۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو: ۱/۳ پیمانه
کره: ۲ قالب
تخم مرغ بزرگ: ۱ عدد

روکش شکری:

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

پودر شکر، آرد و پودر کاکائو را الک کنید.آنها را الک کرده و ببینید مواد چطور مثل برف توی کاسه می ریزن.

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

در یک کاسه دیگه کره و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید.حالا مواد خشک را به مواد قبلی اضافه کنید و هم بزنید.شروع به مخلوط کردن کنید، ممکنه اول غیر ممکن به نظر بیاد ولی ادامه بدید تا همه اش با هم مخلوط بشه.

با قاشق مواد را در یک نایلون ریخته و برای ۴ ساعت توی یخچال بذارید.باید به اندازه ای سفت بشه که بتونید اونو به شکل رولت دربیارید.

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

الان بهترین موقع برای روشن کردن فره.پس اونو روی ۳۷۵ درجه فارنهایت روشن کنید.حالا خمیر رو به شکل یک تنه درخت دربیارید.یه لایه آرد روی یه سطح صاف بریزید تا نچسبه ، الان دیگه باید ماهیچه هاتونو بکار بگیرید.خمیر حسابی سرده.

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

کمی تخم مرغ در یک کاسه کوچک بریزید و کمی شکر هم روی یه کاغذ روغنی یا سینی فر یا تخته برش یا هر چیز که سطح صاف داشته باشه بریزید.خمیر رو با برس به تخم مرغ آغشته کنید  و اون رو خوب توی شکر  بغلتانید تا پوشیده از شکر بشه.

خمیر رو بصورت حلقه حلقه ببرید.حلقه ها رو روی یک کاغذ روغنی در سینی فر بذارید و به مدت ۹ دقیقه بپزید.یه مقدار مشکله از روی رنگش بگیم کی پخته شده چون رنگ شیرینی ها تیره اس.۱۵ دقیقه صبر کنید تا سرد بشه و بعد میل کنید.

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

آموزش پخت بیسکویت های نوروزی با 6 طعم متفاوت – نوروز 1396

 

 

 

بیسکویت

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا