تزیینات نوروز

آموزش تصویری چند نوع تزیین قند مخصوص نوروز 1396

آموزش تصویری چند نوع تزیین قند مخصوص نوروز 1396

 

آموزش تصویری چند نوع تزیین قند مخصوص نوروز 1396 را در بخش نوروز در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

آموزش تصویری تزئین قند

برای نقاشی روی قند اول از همه باید رویال آیسینگ را درست کنید و بعد شروع کنید به نقاشی.
با یه دونه سفیده تخم مرغ اونقدر آیسینگ دارید که میتونید باهاش یک کیلو قند یا بیشتر را نقاشی کنید. پس ۲ بسته قند حتما بخرید.اگه قندها کاملا برش مکعب مربع داشته باشه، خوب ظاهر کار قشنگتر میشه. قندهایی که من گرفتم انگار با دست خورد شده بود با اینکه بسته بندی کارخونه ای داشت و یک بسته از اونها هم مثله کله قند کوچولو بود که روی اونها را نمیشد خوب نقاشی کرد برای همین من فقط اکلیل بهشون زدم ولی بنظر خودم خیلی جالب شد و راحت تر هم بود.
بعد از اینکه قندها را جلوتون چیدید و رویال آیسینگ را درست کردید قبل از اینکه رنگشون کنید اول از همه باید قیف درست کنید. چون برای نقاشی روی قندها که خیلی ریزند با قیف و ماسوره نمیتونید اینکارو کنید و خیلی کثیف کاری میشه. حتی قیف یکبارمصرف هم اینجا بدرد نمیخوره چون اون هم زیادی بزرگه،پس باید با کاغذ روغنی قیف را درست کنید.

برای درست کردن قیف کاغذی، ابتدا کاغذ روغنی را به شکل مربع ببرید و بعد از قطر نصفش کنید و بچینید و در واقع دو تا مثلث دارید که با هر کدوم یه قیف میسازیم. ۷-۸ تا از این مثلثها درست کنید. مثله عکس مثلث را رو به خودتون بگیرید و گوشه راست را به راس پائین برسونید و گوشه چپ را هم همینطور و به شکل قیف بپیچونیدش.

بعد که قیفها را آماده کردید. شروع به رنگ کردن رویال آیسینگ کنید.اینجا دو تا گزینه دارید یا اول چند تا کاسه بگذارید و داخل هر کدوم رویال بریزید و با خلال دندون به رنگهایی که نیاز دارید رنگشون کنید یا دونه دونه هر رنگ را بسازید. من پیشنهاد میکنم گزینه دوم را انتخاب کنید. چون رویال آیسینگ سریع خشک میشه و باید سرعت عمل داشته باشید. در ضمن شما نمیتونید همزمان روی یک قند با چند رنگ کار کنید. اول باید بگذارید رنگ اصلی خشک بشه بعد رنگ دوم را بزنید چون در غیراینصورت رنگها درهم میره. مثلا برای همین سبزه یا کفشدوزک اول رنگ پایه سبز یا قرمز را میزنیم بعد صبر میکنیم خشک بشه و بقیه اون را رنگ میکنیم. اینجوری هم نیست که صبر کنید بلکه تا میاد رنگ سبزه خشک بشه شما میرید سراغ رنگ کردن بدن زنبور یا کفشدوزک تا میاد اونا تموم بشه رنگ سبزه خشک شده. پس بهتره که هر رنگ را جدا درست کنید داخل قیف بریزید و رنگ کنید و بعد رنگ بعدی. یا از اول اگه همه را درست کردید روی تمام ظرفها را با دستمال مرطوب بپوشونید.
توی عکسها میبینید که رنگ قرمز حالت مخروط ایستاده و سخت فرم میگیره این نشون میده آیسینگ خیلی سفته پس با چند قطره آب شُل ترش کنید و میبینید که رنگ زرد کاملا روی قندها نشسته. از رنگها خیلی کم نگذارید هر چی رویال آیسینگ بیشتر روی قند بگذارید شفافیتش بیشتره و حالت سه بعدی میگیره.
برای گلبرگها سعی کنید با فاصله از هم هر گلبرگ را بگذارید چون آیسینگ کمی خودش را وِل میکنه پس فاصله ها کم کم پُر میشه ولی اگه کنار هم کنار هم گلبرگها را بگذارید همه داخل هم میره و به جای گلبرگ گل یه دایره بهتون میده.

اگه نقاشی کردن براتون سخته میتونید سر کله قند کوچولوها رو داخل آیسینگ بزنید بعد داخل اکلیل و بگذارید خشک بشه.

بعد از اینکه قندها را رنگ کردید یک روز بگذارید تا کاملا خشک بشه

آموزش تصویری چند نوع تزیین قند مخصوص نوروز 1396

طرز تهیه قند کاکائویی + آموزش تصویری

طرز تهیه قند کاکائویی(بسیار مناسب تزیینات و میهمانی)

آماده سازی: ۱ ساعت

مواد اولیه :

شکلات تخته ای ۱سوم لیوان
قند ۲۵عدد

طرز تهیه:

اول شکلاتها رو به مدت ۴۵ثانیه داخل ماکرو بذارید و بیاریدش بیرون و بعد دوباره ۳۰ثانیه قرارش بدید.بهتره قدرتش میانه باشه مثلا ۳۰۰وات خوبه.اگرم ماکرو ندارید اونو روی بخار کتری یا به روش بن ماری کامل آب کنید طوری که روان بشه.اگرم دوست دارید یه ذره آب بهش اضافه کنید ولی دیگه آش درست نکنید لطفا چون بعدا به مشکل بر میخورید اگر اصلا آب اضافه نکنید خیلی خیلی بهتره.
حالا قندها رو ۲۰دقیقه تا نیم ساعت داخل فریزر قرار بدید(بهتره قندها روی هم نیان و در کنار هم باشن و حتما حتما در ظرف بسته باشه تا بو نگیره)
حالا هر قند رو تا ارتفاعی که دوست دارید داخل شکلات فرو ببرید و بعد بذارید روی یه سطح صاف و صبر کنید داخل یخچال شکلات ببنده!

نکات:

۱)اول اینکه حتما میپرسید چرا باید قندها رو بذاریم توی فریزر چونکه اگه نذارید میشه شکل زیر!

بله …روی قندها ناهموار و بد شکل شده…پس لطفا تنبلی نکنید.
۲)بهتره از قندهای حبه شده آماده استفاده کنید تا شکل زیباتری داشته باشید اگر قندها زاویه دار و بد شکل باشن مسلما نتیجه خوب نمیشه!ضمنا این قندها برای سرو به همراه چای،نسکافه و قهوه فوق العاده هستن و بسیار بسیار خوشمزه!
۳)میتونید همه قند رو داخل شکلات بزنید یا مثله عکسهای بالا نیمی از اون رو .

۴)میتونید این قندها رو با شکلات سفید هم درست کنید طعمش معرکه میشه

۵)الان ۹۹درصد شما دارید تو دلتون میپرسید اون قلبا چین و چه شکلی میشه درستشون کرد!^_^
برای درست کردن اون قلبها یه مقدار شکلات سفید رو کامل کامل آب کنید و بعد بهش رنگ خوراکی اضافه کنید و بعد با توجه به توضیح پایین با یه جای سس یا نایلون روی قندهای آماده شکل بندازید و بعد دوباره بذارید توی یخچال تا ببنده!البته این کار رو میتونید با خامه هم انجام بدید ولی دیگه نمیبنده

آموزش تصویری چند نوع تزیین قند مخصوص نوروز 1396

 

 

 

 

تزیین قند

 

3.6/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا