تازه های آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه 3 نوع شیرینی پفکی مجلسی با طعم های متفاوت

طرز تهیه 3 نوع شیرینی پفکی مجلسی با طعم های متفاوت

 

طرز تهیه 3 نوع شیرینی پفکی مجلسی با طعم های متفاوت را در بخش تازه های آموزش آشپزی در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

طرز تهیه شیرینی پفک نارگیلی و گردویی

شیرینی پفک نارگیلی:

مواد لازم:

شکر:۱و نیم لیوان
پودر نارگیل:۲لیوان
سفیده تخم مرغ بزرگ:۵عدد
پودر هل:۱ قاشق چایخوری
وانیل:۱چهارم قاشق چایخوری

 

طرز تهیه:

اول سفیده های تخم مرغ رو ۱۵ دقیقه به فریزر منتقل کنید تا سرد بشن.بعد اونها رو با دور کند همزن خوب هم بزنید البته به صورت دورانی.بعد از اینکه روی سفیده ها حباب زد دور همزن رو بیشتر کنید و خوب هم بزنید تا پف کنه جوری که با برگردوندن از ظرف نریزه.پودر نارگیل ،پودر هل ،وانیل و شکر رو با هم مخلوط کنید و کم کم به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن به صورت دورانی مخلوط کنید.
کف سینی فر رو کاغذ روغنی بذارید یا چربش کنید و بعد از مواد شیرینی با فاصله روی اون بریزید.
سینی رو در طبقه وسط فر که از ۱۰ دقیقه قبل با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد گرم شده قرار بدید و نیم ساعت بپزید.بعد فر رو خاموش کنید و اجازه بدید سینی ۳ ساعت داخل فر بمونه و بعد با سینی ۱ ساعت داخل یخچال منتقلش کنید.

 

نکات:

۱)اگر دوست دارید به این مواد رنگ خوراکی یا پودر کاکائو هم اضافه کنید.
۲)میتونید مقداری پودر گردو هم به مواد اضافه کنید.
۳)برای سرعن بخشیدن به کار میتونید از پودر شکر به جای شکر استفاده کنید.

 

 

شیرینی پفک گردویی

مواد لازم:

آرد:۳قاشق غذاخوری
شکر:۲۵۰گرم
وانیل:نصف قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ:۵عدد بزرگ
مغز گردو خرد شده:۲۵۰گرم

 

طرز تهیه:

اول از همه نیم ساعت زرده ها رو توی دمای محیط قرار بدید تا سرد نباشن.بعد اونخا رو با همزن کمی بزنید تا خوب مخلوط بشن.شکر رو کم کم به زرده اضافه کنید و با همزن خوب بزنید تا با همدیگه مخلوط بشن.وانیل و آرد رو یا هم مخلوط کنید و کم کم به مواد اضافه کنید و با همزن خوبه خوب هم بزنید تا صاف و یکدست بشن.در انتها گردو رو به مواد اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید.
کف سینی فر کاغذ روغنی بندازید و با قاشق چایخوری یا غذاخوری از مواد بردارید و با فاصله روی کاغذ بچینید.سینی رو روی طبقه وسط فر که از ۱۰ دقیقه قبل با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم شده قرار بدید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید.بعد از گذشت زمان شیرینی رو از فر خارچ کنید و ۱ ساعت صبر کنید تا خنک بشه و بعد از کاغذ جداش کنید.

 

نکات:

۱)اگر دوست دارید ۱۰۰ گرم کشمش پلویی هم به شیرینی اضافه کنید چون خوشمزش میکنه.
۲)این شیرینی رو میتونید دو رنگ تهیه کنید و نصف مواد رو هم با پودر کاکائو مخلوط کنید.
۳)میشه داخل خمیر شکلات چیپسی هم بریزید.

 

طرز تهیه پفک فضایی

مواد لازم:

شکلات تلخ: ۵۰ گرم

پودرشکر: ۵۰ گرم

زرده تخم‌مرغ: یک عدد

آرد: ۱۱۰ گرم

پودرکاکائو: ۲۰ گرم

گردوی خرد شده: ۶۰ گرم

شکلات چیپسی: ۴۰ گرم

کره: ۵۰ گرم

روش تهیه:

۱٫ ابتدا شکلات را روی بخارآب ذوب می‌کنیم. پودرشکر و کره را داخل کاسه همزن می‌ریزیم و آنقدر هم می‌زنیم تا پف کرده و یکدست شوند. زرده تخم‌مرغ را اضافه کرده و ۳۰ ثانیه دیگر با همزن برقی به هم زدن ادامه می‌دهیم.

۲٫ آرد و کاکائو را با هم سه‌بار الک می‌کنیم به همراه گردوی خرد شده و شکلات چیپسی داخل مواد می‌ریزیم و تا آخرکار با درجه تند همزن برقی هم می‌زنیم تا مایه نسبتا سفتی حاصل شود.

۳٫ مایه را ۱۰ دقیقه داخل کاسه همزن در دمای محیط استراحت می‌دهیم، داخل قیف می‌ریزیم و با ماسوره ساده یا حتی بدون ماسوره به اندازه یک گردوی بدون پوست از مواد روی کاغذ روغنی که کف سینی قرار داده‌ایم و آن را چرب کرده‌ایم، می‌گذاریم.

۴٫ پفک‌ها را به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم، قرار داده‌ و می‌پزیم.

نکته:

برای تهیه پفک فضایی حتما به این موضوع دقت کنید که سینی زیاد داخل فر نماند؛ بیش از حد پخته شدن بیسکویت‌ها باعث سفت و خشک شدن آنها می‌شود. پس از ۱۲ تا ۱۵ دقیقه که آنها را از فر خارج کردیم ۱۵ دقیقه نیز در دمای محیط قرار می‌دهیم تا کمی حرارت خود را از دست بدهند، سپس پفک‌ها را داخل ظرف دربسته قرار داده و در ظرف را می‌بندیم، درنهایت می‌توانیم مابین هردوتا از بیسکویت‌ها مقداری پنیرخامه‌ای یا کرم پاتی‌سیو قرار دهیم و هردوی آنها را به هم بچسبانیم.

 

آموزش تصویری شیرینی پفکی

شیرینی مرنگ(پفکی)

مواد لازم:

پودر شکر(یا شکر) :۱لیوان
سفیده تخم مرغ:نصف لیوان(حدود ۳عدد تخم مرغ بزرگ)
وانیل:۱چهارم قاشق چایخوری
هل:۵عدد(پوست کنده و خرد شده)
پودر کرم تارتار:۱چهارم قاشق چایخوری یا به جای آن همین میزان آبلیمو یا سرکه سفید.

طرز تهیه:

اول سفیده های تخم مرغ و پودر کرم تارتار(یا آبلیمو) و وانیل رو با هم مخلوط کنید و با همزن خوب بزنید تا یکدست بشن.بعد پودر شکر یا شکر رو کم کم به مواد اضافه کنید البته به شدت کم کم و بذارید همزن با دور تند روشن باشه و به صورت دورانی مواد رو خوب مخلوط کنید.باید اونقدر سفیده رو بزنید تا منسجم بشه و با کج کردن ظرف ازش نریزه.توی این مرحله هل سبز خرد شده(بدون پوست )و اگر دوست دارید کمی رنگ خوراکی یا زعفران رو هم به مواد اضافه کنید .
کف سینی فر رو با کمی روغن چرب کنید و مواد مرنگ رو داخل قیف بریزید و روی سینی شکوفه بزنید یا هر شکلی که دوست دارید بسازید.فر رو از قبل با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد یا ۲۳۰ درجه فارنهایت گرم کنید(تقریبا ۱۰ دقیقه قبل) و بعد سینی رو داخل فر قرار بدید البته در طبقه وسط و بعد ۲۰ دقیقه اجازه بدید شیرینی بپزه و بعد فر رو خاموش کنید و صبر کنید ظرف ۱ساعت داخل فر خاموش بمونه و بعد ظرف رو همون طور با شیرین به یخچال منتقل کنید و ۲ ساعت اجازه بدید خنک بشه این کار برای جلوگیری از بوی ضحم تخم مرغ انجام میشه و بسیار هم موثره

 

 

 

 

ضمنا یه نکته بسیار بسیار مهم دمای تخم مرغ هست یعنی اگر دمای تخم مرغ شما کم باشه و سرد اضافش کنید مرنگ شما کیفیت مناسب رو نخواهد داشت پس حتما ۱ ساعت قبل تخم مرغ رو از یخچال خارج کنید و توی دمای خونه قرارش بدید.

 

نکات:

۱)میتونید داخل مرنگ مقداری پودر کاکائو،پسته،گردو و هر چیز دیگه ای بریزید.
۲)مرنگ اگر خوب پخته شده باشه با یه ضربه به راحتی از سینی جدا میشه.
۳)میتونید به جای چرب کردن سینی از کاغذ روغنی هم استفاده کنید.
۴)اگر به جای پودر شکر از شکر استفاده میکنید زمان هم زدنتون زیاد تر میشه.
۵)اگر دوست داشتید میتونید برای مرنگ مغز بذارید که میتونه شامل کاکائو،پسته،بادام یا گردو و هر چیز دیگری باشه!شکل زیر هم میتونه کمکتون کنه!

 

 

 

 

شیرینی پفکی

3.2/5 - (71 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا