انواع پیش غذا و کاناپه

آمزش تصویری پخت انواع پیش غذا با سیب زمینی پخته

آمزش تصویری پخت انواع پیش غذا با سیب زمینی پخته

 

آمزش تصویری پخت انواع پیش غذا با سیب زمینی پخته را در بخش انواع پیش غذا و کاناپه در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

طرز تهیه مافین سیب زمینی و پنیر (تصویری)

مواد لازم:

۳ فنجان پوره سیب زمینی،

۱ عدد تخم مرغ،

۱ فنجان پنیر چدار خورد شده،

۳ قاشق غذاخوری پیازچه تازه و خورد شده.

طرز تهیه:

فر رو با دمای ۳۷۵ فارنهایت از پیش گرم کنید. یک سینی شیرینی پزی رو هم با اسپری آشپزی کمی چرب کنید. داخل یک کاسه بزرگ، پوره سیب زمینی، تخم مرغ، ۴/۳ فنجان پنیر چدار و ۲ قاشق غذاخوری پیازچه خورد شده رو بریزید وبهم بزنید. کمی با نمک و فلفل هم چاشنیشون بدید. با استفاده از قاشق مخصوص بستنی خوری، از ترکیب برداشته و داخل قالبهای چرب شده مخصوص مافین بریزید.

۳۰ تا ۳۵ دقیقه بذارید تا بپزند تا زمانی که قهوه ای طلایی شده و لبه هاش هم ترد شود. سینی رو از فر بیرون بیارید، بالاشون رو با ¼ فنجان پنیر باقی مونده پر کنید و دوباره به فر برگردونیدشون و ۳ دقیقه دیگه رو هم بذارید تا بپزه. بعد از این مدت اونها رو از فر بیرون بیارید و ۵ دقیقه صبر کنید تا سرد شوند.

روی ظرف مخصوص سرو قرار بدید و با باقی مونده پیازچه ها تزیینشون کنید و خیلی هم سریع سرو کنید.

 

نکته:

انواع مختلف پوره ها غلظت متفاوتی دارند، اگه پورتون خیلی غلیظ نبود، میتونید ۱ دونه تخم مرغ اضافه بهش اضافه کنید تا بهتر بشه.

سیب زمینی پنیری و شوید

مواد مورد نیاز

سیب زمینی متوسط ۸ عدد  .  کره یا روغن ۴ قاشق غذاخوری  .  سیر ۴ حبه

شوید تازه خرد شده ۱/۲ لیوان  .  پنیر پارمزان رنده شده ۱/۲ لیوان  .  نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه :

سیب زمینی ها را خوب بشویید و به ۴ قسمت برش بزنید ؛ داخل قابلمه چند لیوان آب و ۱ قاشق غذاخوری نمک بریزید ، سیب زمینی ها را اضافه کنید و بگذارید سیب زمینی ها بپزند و نرم شوند سپس آبکشی کنید.

کره یا روغن را داخل ماهیتابه بریزید و پس از اینکه داغ شد سیب زمینی های پخته ، سیرهای رنده شده ، نمک و فلفل را اضافه کنید و تفت دهید تا سیب زمینی ها طلایی شوند.

پس از اینکه سیب زمینی ها طلایی شدند شوید تازه و پنیر رنده شده را روی سیب زمینی ها بپاشید ، حرارت را کم کنید و پس از اینکه پنیر آب شد از روی حرارت بردارید و با سس دلخواه سرو کنید.

نکته ها :

میتوانید همزمان با شوید مقداری کالباس خرد شده ، ذرت پخته و … هم به سیب زمینی ها اضافه کنید ، میتوانید سیب زمینی ها را پوست بکنید یا از سیب زمینی هایی با پوست نازک استفاده کنید.

طرز تهیه پنکیک پوره سیب زمینی با روکش پنیری (تصویری)

برای ۱۲ نفر به زمانی حدو د ۲۵ دقیقه و مواد زیر نیاز خواهید داشت:

۳ فنجان پوره سیب زمینی و سرد شده،

۳/۲ فنجان پنیر خرد شده (ترجیحا پنیر چدار)،

۲ قاشق غذاخوری پیازچه (یا تره فرنگی) خرد شده ،

۱ عدد تخم مرغ،

۳ قاشق غذاخوری به علاوه ½ فنجان آرد همه منظوره،

روغن سبزیجات برای سرخ کردن،

خامه ترش برای روکش آنها و سرو کردن.

داخل یک کاسه بزرگ، پوره سیب زمینی، پنیر، پیازچه، تخم مرغ و ۳ قاشق غذاخوری آرد همه منظوره را بهم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. حالا با استفاده از دستانتون، ترکیب رو به ۱۲ قمست تقسیم کنید. هر قسمت رو به صورت توپ های گرد کوچولو دربیارید بعد اونها رو به پنکیک هایی با ضخامت تقریبی ½ اینچی پهن کنید. ½ فنجان آرد باقیمانده رو هم داخل یک ظرف سطحی قرار داده، و هر پنکیک رو با دقت روی آردها فشار بدید. ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از روغن سبزیجات رو داخل یک تابه متوسط ریخته و گرم کنید. (به میزانی روغن بریزید که کاملا کفه همه پنکیک ها رو بپوشونه).

حالا هر دو طرف اونها رو خوب سرخ کنید تا کاملا ترد و طلایی رنگ شوند، حدود ۳ تا ۴ دقیقه هم این فرآیند طول می کشه، اگه دیدید که در این حین روغن تابه کم شده، میتونید کمی به اون اضافه کنید. پنکیک ها رو نه خیلی زود برداید که روی اونها ترد و برشته نشده باشه، نه اینکه داخل تابه رو خیلی شلوغ کنید که اونها روی هم بیفتند. پنکیک ها رو روی یک ظرف مناسب با روکش کاغذی مناسب قرار دهید و خیلی سریع روی آنها کمی نمک بپاشید. حالا روی اونها رو با خامه ترش و کمی پیازچه سبز چاشنی زده و تزیین کنید و بعد هم سرو کنید.

نکته: بسته به اینکه پوره های سیب زمینی چطور درست شده باشند، شیر یا کره آب شده توی اونها ریخته شده باشه یا خیر، پوره ها در نرمی و سفتی باهم متفاوت خواهند بود. اگه دیدید که پوره شما خیلی خشکه، طوری که نمیشه با اون توپ درست کرد، کافیست ۱ عدد تخم مرغ بیشتر به آن اضافه کنید، اگرهم که خیلی شل بود و اصلا چسبناک نبود، کم کم از ۱ قاشق غذاخوری شروع کنید و به اون آرد اضافه کنید تا به سفتی و چسبناکی مطلوب برسه.

 

 

 

طرز تهیه سیب زمینی پخته شده به روش فرانسوی (تصویری)

مواد مورد نیاز برای درست کردن این دستور غذایی :

۱ ۰۰ گرم سیب زمینی
۲ – ۴ عدد تخم مرغ
۳ – ۶۰ گرم کره
۴ – ۱۰ قاشق غذا خوری خامه ی ترش
۵ – ۱۰۰ گرم پنیر چدار رنده شده
۶ – نمک و فلفل به مقدار لازم – ۶

 

 

 

 

طرز تهیه :

در ابتدا سیب زمینی ها رو به طور کامل بشوئید ، سپس اون ها رو در یک قابلمه با آب و نمک به مدت ۳۰ دقیقه روی شعله قرار بدین تا آب بجوشه و در نتیجه سیب زمینی ها کاملا نرم بشن . بعد آب توی قابلمه رو خالی کنین و اجازه بدین سیب زمینی ها سرد بشن . سپس پوست سیب زمینی ها رو جدا کنین و اون ها رو مثل تصویر با چاقو برش بدید . دو عدد نخم مرغ رو به مدت ۱۰ دقیقه توی قابلمه همراه با آب قرار بدین تا زمانی که آب جوش بیاد . سپس پوست تخم مرغ ها رو جدا کنین و تخم مرع ها رو حلقه حلقه برش بدین . ظرف مخصوص پختتون رو با نصف کره ای که دارین چرب کنین . من از یه ظرف پیرکس مربع شکل برای این کار استفاده کردم که بتونم ظرف رو داخل فر بزارم . حالا نیمی از سیب زمینی قطعه قطعه شده رو ته ظرف تون بچینین و مقداری نمک و فلفل روش بپاشین سپس تخم مرغ های حلقه حلقه شده رو روی سیب زمینی ها قرار بدین و نیمی از پنیر رنده شده رو روی تخم مرغ ها بپاشین. حالا یه لایه دیگه از سیب زمینی قطعه قطعه شده رو روی پنیر قرار بدین و دوباره مقداری نمک و فلفل روی سیب زمینی ها بپاشین . دو عدد تخم مرغ رو توی یک کاسه هم بزنین و با خامه ترش مخلوط کنین و مخلوط بدست آمده را روی سیب زمینی ها بریزین و پنیر رنده شده باقی مونده رو هم همراه با کره آب شده روی مواد اضافه کنین .
در این مرحله دمای پیش گرمایش فر رو روی ۳۵۰ درجه ی فارنهایت و یا ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد قرار بدین و ظرف سیب زمینی ها رو به مدت ۲۰ دقیقه توی فر بذارین تا زمانی که لایه پنیر رنده شده به رنگ طلایی در بیاد . پس از این زمان ظرف رو از داخل فر خارج کنین . این غذا رو می تونین با سبزیجات تزئین کنین و سپس سرو کنین

 

 

 

 

پیش غذا با سیب زمینی پخته

 

 

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا