خوراک ساده

دستور تهیه 6 نوع غذای سریع و خوشمزه برای مهمانی ها

دستور تهیه 6 نوع غذای سریع و خوشمزه برای مهمانی ها

 

دستور تهیه 6 نوع غذای سریع و خوشمزه برای مهمانی ها را در بخش خوراک ساده در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

مرغ و ریحان سرخ شده تایلندی

 

اصل این غذا با ریحان تایلندی است که در این کشور رشد می کند. این ریحان طعم نعنا، دارچین و شیرین بیان را دارد. شما می توانید این غذای خوشمزه و متفاوت را ظرف مدت 40 دقیقه درست کنید. با این مقدار مواد می توانید برای 4 نفر غذا درست کنید.

مواد لازم

سینه مرغ خرد شده

700 گرم

نشاسته ذرت

1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به میزان لازم

روغن گیاهی

6 قاشق چایخوری

پیاز نگینی خرد شده

1 عدد کوچک

فلفل دلمه ای نگینی

2 عدد

سیر له شده

6 حبه

سرکه

2 قاشق غذاخوری

سس سویا

2 قاشق غذاخوری

ریحان تازه نصف شده

 ½1 پیمانه

طرز تهیه

  1. قطعه های مرغ را با دستمال آشپزخانه کاملاً خشک می کنیم. مرغ ها را داخل نشاسته می غلطانیم تا کاملاً پوشیده شوند. سپس آنها را با نمک و فلفل مزه دار می کنیم.
  2. در یک تابه بزرگ کم عمق، 2 قاشق چایخوری روغن می ریزیم و آن را روی حرارت متوسط می گذاریم تا داغ شود. نیمی از مرغ ها را داخل آن می ریزیم و به مدت 2 الی 3 دقیقه هر طرف آنها را تفت می دهیم تا قهوه ای رنگ شوند ولی کاملاً نپزد. سپس آنها را از روغن خارج می کنیم و در یک بشقاب کنار می گذاریم. همین کار را با 2 قاشق چایخوری دیگر روغن و بقیه مرغ انجام می دهیم. آنها را نیز پس از سرخ شدن داخل بشقاب می گذاریم. آنها را کنار می گذاریم.
  3. در یک تابه تمیز، دو قاشق چایخوری روغن می ریزیم و آن را روی حرارت متوسط می گذاریم. پیاز خرد شده و فلفل دلمه ای را داخل آن می ریزیم و به مدت 3 دقیقه آنها را تفت می دهیم. سپس سیر له شده را اضافه کرده و 1 دقیقه دیگر تفت می دهیم.
  4. پیمانه آب، سرکه، سس سویا و مرغ های سرخ شده را به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و می گذاریم حدوداً 1 دقیقه بپزد و مرغ ها مغز پخت شوند. سپس آن را از روی حرارت بر می داریم و ریحان تازه را با آن مخلوط کرده و در صورت تمایل آن را روی برنج سفید پخته شده می ریزیم و سریعاً سرو می کنیم.

سوفله پنیر بز

در این سوفله می‌توانید به جای پنیر نرم بز از پنیر کهنه (aged cheese) استفاده کنید. پنیر محلی هم می تواند انتخاب خوبی باشد. توجه داشته باشید که مقدار نمک آن را به ¾ قاشق چای‌خوری کاهش دهید.

به جای خامه می توانید از شیر پرچرب هم استفاده کنید.

زمان تهیه این سوفله 20 دقیقه و زمان کل آن 35 دقیقه است و برای 4 نفر مناسب می‌باشد.

مواد لازم

کره

3 قاشق غذاخوری (42 گرم)

آرد

3 قاشق غذاخوری و مقداری برای پاشیدن

خامه

½ پیمانه

پنیر بز

½1 پیمانه (110 گرم)

جوز هندی آسیاب‌شده

¼ قاشق غذاخوری

فلفل آسیاب‌شده تازه

¼ قاشق غذاخوری

نمک درشت دانه

1 قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ

4 عدد بزرگ

طرز تهیه

  1. فر را روی دمای 190درجه سانتی‌گراد گرم کنید.
  2. 4 قالب (با ظرفیت 240 میلی لیتر, 1 پیمانه) مناسب فر برای پختن سوفله ها آماده کنید. کف و دیواره های آنها را کره بمالید. مقداری آرد علاوه بر میزانی که برای تهیه سوفله نیاز داریم داخل قالب ریخته و ظرفها را تکان دهید تا آرد به تمام سطوح آن برسد, سپس ظرف را برگردانده و کامل بتکانید تا هیچ آرد اضافه ای داخل آنها باقی نماند.
  3. کره را داخل قابلمه روی شعله متوسط آب می‌کنیم. آرد را روی آن می‌پاشیم و 1 دقیقه و نیم هم می‌زنیم. شیر، پنیر خرد یا رنده شده، جوز هندی و نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم. مواد را حدود 3 دقیقه هم می‌زنیم تا غلیظ شود. آن را از روی شعله برمی‌داریم.
  4. سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا می کنیم.
  5. زرده تخم‌مرغ را با هم‌زن  هم می‌زنیم و به مخلوط کره و آرد که از روی شعله برداشته ایم اضافه می کنیم.
  6. سفیده تخم‌مرغ را تا جایی هم می‌زنیم که پف کند، مخلوط سوفله را به آرامی با سفیده مخلوط می‌کنیم.
  7. مواد را به طور مساوی داخل ظروف سوفله می‌ریزیم. از سر ظرف 2.5 سانتی‌متر خالی می‌گذاریم تا جا برای پف کردن داشته باشد.
  8. ظروف سوفله را در سینی فر قرار داده و 12 تا 15 دقیقه می‌پزیم تا پف کرده و طلایی شود. سوفله پنیری را گرم نوش جان کنید.

 

 

کوکو سبزی

مهمترین نکته در‌ تهیه کوکو‌ سبزی این‌ است که روغن باید کامل داغ ‌باشد بعد مایه ‌کوکو در آن ریخته‌ شود. کوکو سبزی را با گوجه فرنگی تزیین کنید که بسیار جذاب‌تر و خوشمزه‌تر می‌شود. شما می‌توانید این غذا را بسته به میل و امکانات‌تان در فر یا روی اجاق‌ گاز طبخ‌ کنید. این مقدار مواد برای 4 تا 6 نفر کافی‌است. این کوکو در زمان 45 دقیقه آماده ‌می‌گردد.

مواد لازم

سبزی‌کوکو

½1 کیلو گرم

تخم‌مرغ

5 تا 6 عدد

آرد‌گندم

½1 قاشق غذاخوری

جوش‌شیرین

1 قاشق مربا خوری

زرشک در صورت دلخواه

1 قاشق غذاخوری

گردوی خرد‌شده در صورت دلخواه

1 قاشق غذاخوری

روغن سرخ‌کردنی

1 پیمانه سرخالی (150گرم)

طرز تهیه

  1. پس از این که سبزی‌ها (تره، جعفری، شوید، گشنیز، چند برگ کاهو) را به دقت پاک‌ کردیم، آنها را می‌شوییم و در سبد می‌ریزیم تا آب آن کامل گرفته‌‍ شود. سپس سبزی‌ها را خرد‌کرده و سرخ می‌کنیم تا کمی رنگ آن تغییر‌کند.
  2. حال تخم‌مرغ‌ها را شکسته و خوب هم می‌زنیم، نمک و آرد و جوش‌شیرین را به آن اضافه می‌کنیم (در صورت تمایل می‌توانیم گردو و زرشک را نیز به تخم‌مرغ زده‌شده اضافه کنیم).
  3. صبر می‌کنیم تا سبزی کامل خنک‌ شود، سپس آن را با تخم‍‌مرغ‌ها مخلوط می‌کنیم.
  4. در صورتی که تمایل دارید کوکو‌سبزی را روی اجاق‌گاز طبخ‌ کنید؛ روغن را داخل تابه نچسب ریخته، صبر می‌کنیم تا روغن کامل داغ شود، سپس مخلوط را در تابه می‌ریزیم و روی مایه را با پشت قاشق صاف می‌کنیم. درِ تابه را گذاشته و حرارت را کم می‌کنیم تا کوکو به آرامی پخته و برشته شود. پس از این که مایه خود را گرفت چند برش می‌زنیم و کوکو را برمی‌گردانیم تا طرف دیگر آن هم برشته‌ شود. در صورت امکان به جای این که کوکو را بر‌گردانیم می‌توانیم روی درِ ظرف (از جنس نسوز) آتش (ذغال‌گداخته) بگذاریم تا به طور همزمان زیر و روی کوکو برشته‌ شود.
  5. در‌صورتی که تمایل‌دارید تا از روش طبخ درون فر استفاده‌ نمایید، ظرف مناسب فر را آغشته به روغن کرده و داخل فر (از قبل داغ شده) با دمای 180 درجه سانتیگراد می‌گذاریم تا روغن داغ شود، سپس مایه را درون ظرف ریخته و ظرف را کفِ‌فر قرار‌ می‌دهیم. در فر حرارت از بالا و پایین به غذا می‌رسد و کوکوی شما در مدت 45 دقیقه کاملا برشته و پُف کرده می‌شود. کوکو در ظرف مناسب فر به راحتی بر می‌گردد.
  6. در خاتمه پس از آماده‌ شدن کوکو، می‌توانید دور آن را با گوجه‌فرنگی تزئین‌نمایید یا از زرشک که کمی از قبل خیس کردیم و مغز گردو  برای مزه و تزیین استفاده کنید.

 

 

فریتاتای مرغ و سبزیجات

اگر زمان کمی برای پخت غذا دارید بهتر است این غذای خوش‌مزه را امتحان کنید.

مواد لازم

تخم‌مرغ

6 عدد

سیب زمینی

1عدد متوسط

پیاز

1عدد کوچک

مرغ پخته

1 پیمانه

شیر

¼ پیمانه

کره

2 قاشق غذاخوری

فلفل دلمه‌ای

1 نصفه

روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری

پنیر موزارلا

½ پیمانه

نمک و فلفل

به میزان لازم

طرز تهیه

  1.  ابتدا فر را روشن می‌کنیم تا گرم شود. شیر و تخم‌مرغ ها و نمک را با هم‌زن دستی خوب مخلوط می‌کنیم. پوست سیب‌زمینی را می‌گیریم و آن‌ها را در ابعاد 1 سانتی خرد می‌کنیم و با روغن زیتون سرخ می کنیم  و به آن نمک می‌زنیم.
  2.  پیاز و فلفل‌ها (قرمز و سبز که از هر کدام نصف پیمانه) را باریک باریک خرد می‌کنیم و با سیب‌زمینی سرخ می‌کنیم. در 1 کاسه مرغ (را به صورت ریش ریش درآورید) را با سبزیجات مخلوط می‌کنیم.
  3.  در ظرف مناسب فر کره را آب می‌کنیم و مخلوط تخم‌مرغ را می‌ریزم. سپس مخلوط سبزیجات و مرغ را روی آن می‌ریزیم. اگر بخواهیم می‌توانیم روی آن پنیر موزارلا بریزیم. و آن‌را به مدت 20 دقیقه در فر داغ می گذاریم. سپس آن‌را از فر خارج کرده و داغ سرو می‌کنیم.

 

 

 

خوراک مرغ

این خوراک مرغ تنها  15 دقیقه از شما زمان می‌گیرد و برای سرو  4 نفر مناسب خواهد بود.

مواد لازم

ران مرغ بدون پوست و استخوان

450 گرم

گوجه فرنگی رنده شده یا کنسرو آن

1 پیمانه

قارچ

250 گرم

سیر

5 حبه  نازک ورقه شده

روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری

 خلال پوست پرتقال

پیمانه

رزماری خشک و پودر شده

¼ قاشق چایخوری

فلفل چیلی

قاشق چایخوری

طرز تهیه

  1. ابتدا ساقه قارچ را جدا کنید، کلاهک آن را دو نیم کرده و نازک ورقه کنید. سیر را به ورقه‌های نازک ببرید و ران مرغ بدون پوست و استخوان را به قطعات 2 سانتیمتری خرد کنید.
  2. تلخی پوست پرتقال را بگیرید.
  3. در یک ظرف 2.5 لیتری در دار و مخصوص مایکروویو، قارچ، سیر، روغن و ¼ پیمانه آب را مخلوط کنید؛ به آن نمک و فلفل بزنید. در آن را گذاشته و روی موج بالا به مدت 2 دقیقه بپزید.
  4. گوجه فرنگی، پوست پرتقال، رزماری، فلفل چیلی و مرغ را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. در آن را گذاشته و در مایکرویو قرار دهید تا زمانی که مرغ کاملاً پخته شود، 12 تا 14 دقیقه. خلال پوست پرتقال را دور ظرف بریزید و سرو کنید.

 

هات‌داگ مخصوص

هر چه کیفیت سوسیسی که انتخاب می‌کنید بهتر باشد و درصد گوشت آن بالاتر باشد غذای شما خوشمزه‌تر می‌شود.اینغذا در 30 دقیقه آماده می‌شود و برای سرو به تعداد 4 نفر مناسب است.

مواد لازم

کره

1 قاشق سوپ‌خوری

هات داگ

6 عدد

پیاز خرد شده

1 پیمانه

پنیر خامه‌ای

پیمانه

آب

پیمانه

جعفری تازه ( بسته به دلخواه)

1 قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه

  1. کره را روی شعله متوسط و در تابه‌ای بزرگ (اگر چدنی باشد بهتر است)، ذوب می‌کنیم. (برای هر فرد 1 تا 2 عدد و برای بچه‌ها کمتر از این مقدار در نظر می‌گیریم، سپس آنها را به قطعات ½ تا 11 سانتی‌متری حلقه‌حلقه می‌کنیم). پیازها و هات‌داگ‌ها را به کره داغ شده اضافه می‌کنیم.
  2. گه‌گاهی هم می‌زنیم تا پیاز و هات‌داگ‌ها به خوبی قهوه‌ای شوند (حدود 5 تا 10 دقیقه).
  3. آب و پنیر خامه‌ای را اضافه می‌کنیم و تا وقتی که مواد خامه‌ای شوند، هم می‌زنیم. سپس تا وقتی که بخار آن بلند شود، حرارت می‌دهیم.
  4. هات داگ ‌ها را در بشقاب می‌کشیم، جعفری خرد شده تازه را روی آن می‌پاشیم.
  5. این غذا را می‌توانید با  نودل پخته، پاستای پنه، ماکارونی یا هر پاستایی که مورد علاقه‌تان است سرو کنید.

 

 

 

 

غذای ساده

2.7/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا