انواع پیش‌غذا

طرز تهیه انواع غذای ساده برای مهمانی ها و مجالس (1)

طرز تهیه انواع غذای ساده برای مهمانی ها و مجالس (1)

 

طرز تهیه انواع غذای ساده برای مهمانی ها و مجالس (1) را در بخش انواع پیش غذا در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

قارچ پلو ایتالیایی

ریزوتوی قارچ (طرز تهیه قارچ پلو) حداکثردر زمان 30 دقیقه آماده می‌شود و این مقدار مواد برای سرو برای 4 نفر کافی است.

آنچه در تهیه ریزوتوی قارچ اهمیت دارد استفاده از عصاره قارچ برای تهیه ریزوتو است اما اگر در دسترس ندارید می‌توانید از عصاره سبزیجات هم استفاده کنید.

برنج ریزوتو در واقع یک دستور پایه دارد که بنابر ذائقه و موادی که به آن اضافه می‌شود می‌توان آن را متنوع کرد

مواد لازم

کره

3 قاشق غذاخوری

آویشن خشک

½ قاشق چایخوری

قارچ

300 گرم

نمک و فلفل سیاه

به میزان لازم

برنج دانه بلند

1 پیمانه

آب مرغ یا سبزیجات

450 گرم

سیر خرد شده

3 حبه

پیازچه 4 ساقه

پنیر پارمزان رنده شده

¼ پیمان

 

طرز تهیه

  1. در یک ظرف عمیق مناسب ماکروویو در دار، کره و آویشن را می ریزیم و آنها مخلوط می کنیم. آن را به مدت 1 دقیقه در ماکروویو می گذاریم تا کره ذوب شده و معطر شود. قارچ را به آن اضافه کرده و با کمی نمک و فلفل آن را مزه دار می کنیم. آن را به مدت 8 دقیقه در ماکروویو با قدرت 60 درصد می گذاریم تا آب بیندازد و بپزد. سپس آن را داخل بشقاب می ریزیم.
  2.  در یک بشقاب مشابه دیگر، برنج، آب مرغ،سیر و پیازچه‌های خردشده را می ریزیم و آن را با کمی نمک و فلفل مزه دار می کنیم. در آن را گذاشته و به مدت 9 دقیقه در ماکروویو با قدرت 70 درصد قرار می دهیم . 2 پیمانه آب به آن اضافه کرده آن را 9 دقیقه دیگر ماکروویو می کنیم تا برنج کاملاً نرم شود. در این بین گاهی برنج را خارج کرده و کامل هم می‌زنیم.
  3. پیازچه را می‌توانید نگه داشته و در زمان سرو روی ریزوتو خرد کنید.
  4. برنج را با مخلوط قارچ مخلوط کرده و 2 دقیقه دیگر در ماکروویو می گذاریم تا ریزوتو گرم شود. پنیر پارمزان را در آن ریخته و سرو می کنیم.
  5. در نهایت ریزوتوی شما نباید داخل بشقاب سرو شل باشد که راه بیفتد. ریزوتو را بلافاصله پس از پخت باید سرو کرد؛ اگر زمان طولانی از پخت آن بگذرد سفت شده و کیفیت خود را از دست می‌دهد. طرز تهیه قارچ پلو را یاد گرفتیم.

خوراک سیب‌زمینی با گوجه و ریحان

مواد لازم

سیب‌زمینی

1 و ½ پیمانه

روغن‌زیتون

¼ پیمانه

پیاز

1 عدد کوچک

سیر

2 حبه

گوجه‌فرنگی

3 عدد

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

پودر فلفل‌قرمز

به مقدار لازم

ریحان

3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. فر را از قبل روی دمای 190 درجه سانتی‌گراد گرم می‌کنیم. پیاز (خرد شده) ، روغن، سیر (خرد شده) را با هم مخلوط می‌کنیم و سیب‌زمینی‌های پوست گرفته را در اندازه 4 سانتی خرد می‌کنیم و به پیاز و سیر اضافه می‌کنیم و زیر و رو می‌کنیم تا طعم لازمه را بگیرند. نمک و فلفل سیاه و قرمز را به آن اضافه می‌کنیم. می‌گذاریم در فر بپزد 30 تا 40 دقیقه یا تا زمانی‌که سیب‌زمینی‌ها کم‌کم به قهوه‌ای ـ طلایی تغییر رنگ دهند و به آسانی در چنگال فرو روند.
  2. درجه فر را به 200 درجه سانتی‌گراد افزایش می‌دهیم. گوجه‌فرنگی‌ها را نصف می‌کنیم، تخم‌های آن‌را در می‌آوریم، درشت خرد می‌کنیم و به غذا اضافه می‌کنیم.
  3. دوباره داخل فر قرار می‌دهیم به مدت 10 دقیقه. ریحان تازه را به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم و سرو می‌کنیم.

مرغ با سس سویا و بادام هندی

این غذای زیبا و خوش‌ رنگ و لعاب در مدت 20 دقیقه برای چهار نفر آماده می‌شود.

مواد لازم

سس سویا

2 قاشق غذاخوری

آبلیموی تازه

2 قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت

1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه

به میزان دلخواه

فلفل دلمه ای قرمز فیله شده

1 عدد

پیازچه خرد شده

1 دسته ( 6 عدد)

سیر باریک خرد شده

3 حبه

زنجفیل تازه

1 قطعه 5 سانتیمتری

سینه مرغ

4 عدد

بادام هندی بو داده

پیمانه

طرز تهیه

  1. در یک ظرف در دار مناسبِ ماکروویو، سس سویا، آبلیمو و نشاسته را می‌ریزیم و آن را با کمی فلفل‌سیاه مزه‌دار می‌کنیم. سپس فلفل قرمز، پیازچه خرد شده به قطعات ۵ سانتیمتری، سیر، زنجفیل پوست کنده و ریز خرد شده و مرغ را به آن اضافه کرده و همه مواد را کاملاً زیر و رو می‌کنیم تا مرغ‌ها با تمام مواد پوشیده شوند.
  2.  در آن را بسته و به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در ماکروویو با قدرت بالا می‌گذاریم. در بین پخت، مرغ‌ها را بر می‌گردانیم. پس از پخت کامل مرغ‌ها، آنها را با کمک یک چاقوی مناسب به شکل فیله‌ برش می‌دهیم و در بشقابی مناسب سرو می‌ریزیم. بادام هندی، سبزیجات و سس را روی آن ریخته و با یک لیمو ترش برش‌خورده سرو می‌کنیم.

خوراک میگو

برای پاک کردن میگو به مطلب پوست کندن و بیرون کشیدن رگ پشت میگو مراجعه کنید تا برای تمیز کردن میگو دچار مشکل نشوید. این خوراک یک سس عالی و خوشمزه برای پاستا به شمار می رود.

برای اینکه میگوها در زمان پخت صاف باقی بمانند و جمع نشوند دم آن‌ها را جدا نکنید. این غذا در مدت 40 دقیقه آماده می‌شود و برای سرو به تعداد 4 نفر مناسب است.

مواد لازم

روغن زیتون 1 قاشق سوپ‌خوری
پیاز 1 عدد
سیر 2 حبه
گوجه فرنگی  800 گرم
جعفری تازه خردشده 4 قاشق سوپ‌خوری
شوید تازه خردشده یک قاشق سوپ‌خوری
میگوی پاک کرده 500 گرم
نمک به مقدار دلخواه
فلفل سیاه برای طعم دادن
پنیر فتا (سفید) خردشده 100 گرم

طرز تهیه

  1. فر را از قبل روی دمای 220 درجه سانتیگراد گرم می‌کنیم.
  2. پیاز و سیر را ریز خرد می کنیم.
  3. روغن را در یک ماهیتابه که مناسب فر هم باشد روی حرارت متوسط گرم می‌کنیم. پیازها را اضافه کرده و 3 تا 5 دقیقه تفت می دهیم تا سبک شوند. سیر را اضافه می‌کنیم و حدود 30 ثانیه تفت می دهیم تا بوی آن بلند شود.
  4. گوجه‌فرنگی را به این روش فیله می‌کنیم، سپس  درشت خرد کرده به تابه اضافه کرده و حرارت می‌دهیم تا به حالت نیمه جوش برسد، بعد حرارت را کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم برای 5 تا 10 دقیقه آهسته بجوشد و آب گوجه‌ها کمی تبخیر شود.
  5. تابه را از روی حرارت برمی‌داریم و سبزیجات، میگو‌ها ( را که کامل پاک کرده‌ایم و سیاهرگ پشت آن‌ها را در آورده‌و شسته ایم)، پنیر فتای خردشده و نمک و فلفل را به آن اضافه و مخلوط می‌کنیم. تابه را بدون در داخل فر می‌گذاریم و آن را حدود 10 تا 12 دقیقه می‌گذاریم تا میگو کامل پخته شود.
  6. پس از آماده شدن سریع غذا را به همراه نان فرانسوی، پاستا یا برنج سرو نمایید.

کاری مرغ با کره بادام زمینی

این دستور پخت از دستور پخت سوپ آفریقای غربی الهام گرفته شده است. با مقداری بیشتری مرغ، کاری بادام‌ زمینی شما خوشمزه‌تر می‌شود. به جای کره بادام زمینی از بادام زمینی تازه هم می‌توانید استفاده کنید فقط 2 قاشق چایخوری شکر هم به آن اضافه کنید. این غذا را می‎توانید با برنج یا نان سرو کنید. این مقدار غذا برای 6 تا 8 نفر مناسب است و در مدت 50 دقیقه آماده می‌شود.

مواد لازم

مرغ بدون پوست و استخوان

ا کیلو و 400 گرم

آرد

½ پیمانه

پودر کاری

4 قاشق سوپخوری

نمک

2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه

½ قاشق چایخوری

روغن‌زیتون

½ پیمانه

زنجفیل تازه ریز شده

2 قاشق سوپخوری

سیر ریز شده

2 قاشق سوپخوری

فلفل تند قرمز ریز شده

4 عدد

آب مرغ

4 پیمانه

کره بادام‌زمینی

½ پیمانه

دانه گشنیز آسیاب شده

1 قاشق چایخوری

پیازچه خرد شده

8 عدد

طرز تهیه

  1. ابتدا مرغ‌ها را می‌شوییم و می‌گذاریم آب آنها برود. در کیسه کاغذی محکمی آرد، پودر کاری، نمک و فلفل (که دانه‌های آن را گرفته‌ایم و ریز کرده‌ایم) را ترکیب می‌کنیم. خوب آن را تکان می‌دهیم. تکه‌های مرغ را اضافه می‌کنیم و تکان می‌دهیم تا خوب روی آنها از مواد پوشیده شود.
  2. روغن را در تابه بزرگی روی دمای متوسط گرم می‌کنیم. تکه‌های مرغ را به قطعات باریک و پهن 4 سانتی‌متری برش می‌دهیم و آنها را در تابه می‌ریزیم. قطعات مرغ، را برای 5 تا 7 دقیقه سرخ می‌کنیم؛ گه‌گاهی آنها را می‌چرخانیم تا همه طرف مرغ‌ها به طور برابر بپزند. (می‌‎توانیم قطعات استخوان‌دار را هم برای افزودن طعم به آن اضافه کنیم)، سپس زنجفیل، سیر، مخلوط کاری و فلفل قرمز و ½ فنجان آب مرغ را به تابه می‌افزاییم. در حالی که با کفگیر ته تابه را می‌خراشیم، مواد را هم می‌زنیم تا خوب با هم ترکیب شوند، برای 3 دقیقه غذا را می‌پزیم.
  3.  پس از پخته شدن مواد، کره بادام زمینی را اضافه می‌کنیم و سریع هم می‌زنیم تا به خورد مرغ‌ها برود. ½ 33 پیمانه آب مرغ را به آرامی اضافه می‌کنیم، گه‌گاهی هم می‌زنیم تا بافت هماهنگ مواد حفظ شود. اجازه می‌دهیم غذا برای 10 دقیقه بجوشد. درست قبل از سرو، گشنیز و پیازچه را اضافه می‌کنیم. برای طعم دهی به غذا نمک می‌زنیم.
  4. آن را با برنج سرو می‌کنیم. برای تزیین روی غذای هر بشقاب نعنا و گشنیز می‌ریزیم. همچنین روی آن کمی آب لیمو نیز می‌ریزیم.

میگو یونانی با پنیر فتا

این خوراک دریایی یونانی، که میگو ماده اصلی تشکیل دهنده آن است هم با نان و برنج قابل سرو است و هم می‌تواند سس بسیار خوشمزه و سریعی برای پاستا باشد. چنانچه فرزندان شما به غذاهای دریایی از جمله میگو علاقه مند نیستند با اضافه کردن این سس به پاستا که غذای مورد علاقه آنهاست، می‌توانید از تامین امگا3 و مواد معدنی لازم برای آنها مطمئن شوید.

این غذا در زمان کمتر از 30 دقیقه آماده شده و برای 3 نفر قابل سرو است.

مواد لازم

میگو خام (پوست و رگ گرفته )

18 عدد

پنیر فتا خرد شده

100 گرم

گوجه فرنگی رنده شده یا کنسرو

450 گرم

پیاز نازک خرد شده

1 عدد

پیازچه نازک ورقه شده

2 عدد

فلفل سبز مکعبی خرد شده

1 عدد

سیر ریز خرد شده

3حبه

سرکه سفید

  ½پیمانه

روغن زیتون بودار

3 قاشق غذاخوری

اورگانو (آویشن) خشک و پودر شده

½ قاشق چایخوری

نمک دریایی

1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه تازه آسیاب شده

 ½ قاشق چایخوری

جعفری برگ پهن خرد شده

2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. ۲ قاشق غذاخوری از روغن را در تابه روی حرارت متوسط داغ کرده و پیاز و فلفل سبز را به مدت ۵ دقیقه تفت دهید، هر از گاهی آن را هم بزنید.
  2. پیازچه و سیر را اضافه کرده و۲ دقیقه دیگر روی حرارت بگذارید، هر از گاهی هم بزنید.
  3. گوجه فرنگی، سرکه، ارگانو، نمک و فلفل را اضافه کرده و به نقطه جوش برسانید. سپس شعله را کم کرده و اجازه بدهید بدون در به مدت ۱۰ دقیقه آهسته بجوشد.
  4. میگو، جعفری و باقی روغن زیتون را اضافه کرده و اجازه بدهید ۳ دقیقه دیگر بدون در آهسته بجوشد. پنیر فتا را روی آن بپاشید و تابه را داخل فر که 15 دقیقه با درجه 170 درجه سلسیوس داغ شده قرار دهید تا پنیر طلایی شود (حدود ۲ دقیقه).
  5. با نان، برنج یا بعنوان سس پاستا سرو کنید.

 

پای گوجه فرنگی

اگر می‌خواهید این دستور پخت را عالی‌تر کنید، می‌توانید هنگامی که مواد دیگر را تهیه می‌کنید، پیازها را کاراملی نمایید. (برای درست کردن پیاز کاراملی به مطلب سرخ کردن پیاز مراجعه کنید). اگر تمایل داشتید این کار را انجام دهید، مقدار پیاز را دو برابر نمائید. بسته به ذائقه تان می‌توانید درون خمیر پای شکر نریزید. این پای خوشمزه در 55 دقیقه آماده می‌شود و برای سرو به تعداد 6 نفر مناسب است.

خمیر پای

با قطر 22 سانت

پیاز قرمز خرد شده

نصف 1 پیاز

گوجه‎فرنگی

3 تا 4 عدد

ریحان ریز شده

½پیمانه

پنیر موتزارلا

1 پیمانه

پنیر پارمزان

1 پیمانه

سس مایونز

¾ پیمانه

سس تند مانند تاباسکو

1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

روش تهیه:
  1. فر را از قبل روی 175 درجه سانتیگراد گرم می‌کنیم. خمیر پای را در فر قرار داده و به مدت 8 تا 10 دقیقه یا بیشتر می‌پزیم تا کمی طلایی شود. (اگر خمیرتان فریز شده است، باید کمی بیشتر آن را بپزید. اگر از خمیر خانگی استفاده کنید، ابتدا آن را فریز کنید، سپس با فویل آلومینیومی باز کنید، آن را برای 20 دقیقه بپزید، بعد فویل را بردارید و برای 10 دقیقه دیگر بپزید).
  2. گوجه‌فرنگی‌ها به صورت افقی به دو نیم تقسیم می‌کنیم، آب اضافی آن‌ها را گرفته و درشت خرد می‌کنیم، تا تقریباً 3 فنجان گوجه خرد شده بدست آید. تا آنجا که می‌توانیم آب گوجه‌های خرد شده را با استفاده از حوله کاغذی (حوله تمیز مخصوص پاک کردن ظرف‌ها) می‌گیریم.
  3. پیازهای خرد شده را روی خمیر پای از پیش پخته، پخش می‌کنیم. گوجه‌های خرد شده را روی پیازها قرار می دهیم و ریحان ریز شده را روی گوجه‌ها می‌ریزیم. (برای ریز کردن ریحان، برگ‌های آن را رو هم بچینید، آن ها مثل سیگار بپیچید و از یک انتهای شروع به برش سیگار در قطعات نازک کنید)
  4. در کاسه‌ای متوسط هر دو پنیر را رنده و با هم مخلوط می‌کنیم. پنیر رنده شده، مایونز، سس تند مانند تاباسکو (Tabasco)، مقدار کمی نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده را با هم مخلوط می‌کنیم. این مخلوط باید به غلظت یک گوله برفی چسبناک باشد. مخلوط پنیر را روی گوجه‌ها پخش می‌کنیم.
  5. پای را در فر قرار داده ، تا وقتی که پف کند و قهوه‌‎ای شود، حدود 25 تا 45 دقیقه می‌پزیم.

 

 

غذای ساده

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا