کیک و شیرینی

آشنایی با طرز تهیه شیرینی سوئدی

شیرینی یکی از خوشمزه ترین خوردنی ها محسوب می شود که هر کسی آرزو دارد بتواند آن را در خانه تهیه کند. یکی از بهترین انواع شیرینی که شما می توانید به سادگی آن را بپزید، شیرینی سوئدی می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. برخلاف سایر شیرینی های خانگی، این نمونه طرز پخت ساده ای دارد. به همین دلیل  سعی می کنیم شما را به صورت گام گام با روش پخت این شیرینی خوشمزه و لذیذ آشنا کنیم که توصیه می کنیم که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

شیرینی سوئدی

طرز تهیه شیرینی سوئدی

هزاران گونه مختلف از شیرینی های سوئدی وجود دارد که یکی از معروف ترین آنها saint lucia نام دارد که ما قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم. بسیاری فکر می کنند که طرز پخت این شیرینی مانند شیرینی های بند انگشتی سننی است اما باید بدانید که چنین چیزی واقعیت ندارد. saint lucia به دلیل مزه منحصر به فردی که دارد، در بسیاری از کشور های دنیا شناخته می شود.

دسرهای همراه شیرینی سوئدی

شما می توانید از این شیرینی برای پذیرایی از مهمان ها و یا صبحانه و عصرانه استفاده کنید. نوشیدن آب پرتقال و یا لیموناد می تواند یک انتخاب عالی باشد. علاوه بر این، مربای آلبالو و بالنگ نیز می توانند یک مکمل بسیار لذیذ باشند.

موارد مورد نیاز برای تهیه شیرینی سوئدی

+ آرد شیرینی یک دوم پیمانه

+ مخمر خشک یک دوم قاشق چای خوری

+ مارگارین یک سوم پیمانه

+ شیر یک پیمانه

+ شکر یک قاشق غذاخوری

+ نمک یک چهارم قاشق چای خوری

+ دو عدد تخم مرغ، یکی برای خمیر و یکی برای رومال

+ وانیل خالص یک هشتم قاشق چای خوری

+ پودر زعفران یک چهارم قاشق چای خوری

+ کشمش به اندازه لازم

طرز تهیه شیرینی سوئدی

گام اول: در اولین مرحله شما باید شیر را بر روی اجاق گذاشته و آن را گرم کنید. در همین حین کره و زعفران را به شیر اضافه کنید تا کره ذوب شود. به محض این که شیر به جوش آمد، آن را از روی اجاق بردارید.

گام دوم: در این مرحله ابتدا بگذارید که شیر به حرارت ولرم برسد و سپس به آن سایر موارد مانند مایه خمیر، نمک، و شکر را اضافه کنید تا مخمر شما به صورت کامل به عمل بیاید. معمولا زمانی که مخمر حباب کند، یعنی به عمل آمده است.

گام سوم: یک عدد تخم مرغ را به مایه مزبور اضافه کنید.

گام چهارم: در این مرحله ابتدا نصف آرد الک شده را به آرامی به مخلوط اضافه کرده و باقی مانده را به صورت تدریجی بریزید. دقت داشته باشید که خمیر شما به هیچ عنوان نباید به دست بچسبد.

گام پنجم: در این مرحله باید خمیر به دست آمده را درون یک ظرف مناسب قرار دهید و روی آن را بپوشانید تا خمیر به اصطلاح ور بیاید. این بدان معنی است که حجم آن باید دو برابر شود.

گام ششم: در این مرحله گلوله های کوچکی از خمیر ایجاد کنید و سپس آنها را لوله کنید.

گام هفتم: خمیر را به صورت حلزونی ( مانند تصور ) درست کنید.

گام هشتم: با کشمش شیرینی را تزیین کرده و دو طرف آن را با تخم مرغ پوشش بدهید.

گام نهم: شیرینی ها را در فر قرار داده و دما را بر روی 180 تنظیم کنید.

گام آخر: بعد از این که شیرینی ها طلایی شدند،  آنها را فر دربیاورید و اجازه بدهید سرد شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا