انواع دسر

آشنایی گام به گام با طرز پخت دسر یونانی

دسر یونانی یکی از معروف ترین غذاهای یونانی است که در بسیاری از کشور های دنیا تهیه می شود. این دسر با استفاده از مواد غذایی مفیدی درست می شود و از همین رو ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. جالب است بدانید که اسم اصلی این دسر گالاکتبورکو بوده ولی برخلاف اسم دشوارش، طرز تهیه آن بسیار آسان است. اگر دوست دارید با طرز پخت دسر یونانی آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

دسر یونانی

دستور پخت دسر یونانی

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، مواد این دسر بسیار مغذی هستند و به همین دلیل مصرف آن می تواند به شما در بسیاری از جنبه های سلامتی کمک کند. علاوه بر طعم بی نظیر و منحصر به فردی که دارد، این دسر بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به تنهایی در خانه درست کند.

غذاهای همراه

این غذا سبک است و به همین دلیل شما می توانید از آن در وعده های شام و حتی نهار نیز استفاده کنید. نوشیدنی های طبیعی مانند لیموناد و آب پرتقال می توانند یک مکمل عالی برای این دسر باشند. در کشور یونان معمولا از این دسر در کنار خوراک مرغ استفاده می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه دسر یونانی

+ یک پیمانه آرد سمولینا

+ یک پیمانه و نیم شکر

+ 700 میلی لیتر شیر

+ چهار عدد تخم مرغ

+ سه قاشق غذاخوری کره

+ یک قاشق چایخوری وانیل

+ دو قاشق غذاخوری گلاب

+ 250 گرم کره ذوب شده

+ یک بسته خمیر فیلو

برای شربت:

+ 400 میلی لیتر آب

+ 300 گرم شکر

+ یک عدد پوست لیمو ترش

+ دو قاشق غذاخوری آبلیمو

طرز تهیه دسر یونانی

گام اول: بهتر است ابتدا شربت را آماده کنید. برای این کار، پوست لیمو، آب، شکر و آب لیمو را داخل یک ظرف ریخته و بر روی گاز قرار دهید. وقتی جوش آمد، 4 دقیقه صبر کرده و سپس آن را خارج کرده و اجازه بدهید سرد شود.

گام دوم: یک قالب تهیه کرده و کف آن را با کره چرب کنید. یک لایه خمیر فیلو رو آن گذاشته و سپس روی خمیر را با کره چرب کنید. این را برای 4 لایه مختلف انجام دهیدو

گام سوم: در این مرحله باید سایر مواد مانند گلاب، وانیل، آرد سمولینا، شکر، شیر، خامه و سه قاشق کره را درون شیرجوش ریخته و روی گاز گذاشته تا جوش بیاید. دقت داشته باشد که در این مدت حتما باید مواد را هم بزنید.

گام چهارم: در مرحله چهارم باید زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کرده و هر کدام را به صورت مجزا هم بزنید. بعد از اینکار، زرده و سفیده را درون شیرجوش ریخته و با سایر مواد مخلوط کنید.

گام پنجم: مخلوط ایجاد شده را بر روی خمیرهای داخل قالب بریزید و بین لایه های آن کره بمالید.

گام ششم: خمیر را به مدت یک ساعت درون فر با درجه حرارت 180 بگذارید. وقتی که خمیرها به رنگ طلایی تبدیل شدند، آنها را از  فر خارج کنید.

گام هفتم: حالا که دسر  آماده شده، شربت را نیز روی آن بریزید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا