کیک و شیرینی

آشنایی با دستور پخت شیرینی لبنانی لذیذ

شیرینی لبنانی که با نام کنافه نیز شناخته می شود، یکی از شیرینی های خوشمزه است که در قسمت های جنوبی ایران نیز تهیه می شود. کنافه، مانند زولبیا و بامیه دارای یک شربت نیز می باشد که بعد از تهیه شدن باید بر روی آن ریخت. این شیرینی قند زیادی دارد و از همین رو برای دیابتی ها مناسب نیست. اگر دوست دارید با روش تهیه شیرینی لبنانی آشنا شوید، توصیه می کنیم که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی مدرن همراهی کنید.

روش تهیه شیرینی لبنانی

دستور پخت شیرینی لبنانی

از جمله ویژگی های این شیرینی می توان به خوشمزه بودن و سادگی در تهیه اشاره کرد. با این که بسیار تصور می کنند شیرینی لبنانی دستور تهیه پیچیده ای دارد اما جالب است بدانید که این شیرینی از آنچه که به نظر می رسد، ساده تر است. چون در کنافه از مواد مغذی زیادی استفاده شده، می توانند شما را سیر کند.

غذاهای همراه

شما می توانید از شیرینی لبنانی برای پذیرایی استفاده کرده و آن را به عنوان عصرانه میل کنید. چون کنافه شیرین است، بهتر است از نوشیدنی های ساده ای مانند قهوه و یا چای برای میل کردن آن استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی لبنایی

+ سه پیمانه رشته کادایف

+ یک پیمانه آرد سوخاری

+ دویست گرم کره

+ یک دوم پیمانه شربت بهار نارنج

+ دو پیمانه پنیر موزورلا رنده شده

+ دو پیمانه شیر

+ یک دوم پیمانه نشاسته ذرت

+ یک چهارم قاشق غذاخوری وانیل

+ یک چهار پیمانه پودر پسته

برای تهیه شربت بهار نارنج:

+ یک پیمانه و نیم شکر

+ سه چهارم پیمانه آب

+ یک قاشق غذاخوری آبلیمو

+ دو قاشق چای خوری عرق بهار نارنج

طرز تهیه شیرینی لبنانی

گام اول: بهتر است ابتدا نسبت به درست کردن شربت اقدام کنید. بدین منظور، شکر، آب و آبلیمو را درون شیرجوش ریخته و سپس بر روی حرارت بگذارید. بعد از 5 دقیقه، عرق بهار نارنج را به شیرجوش اضافه کنید. شربت را درون یخچال گذاشته تا خنک شود.

گام دوم: رشته های کادیف را درون غذاساز ریخته تا خرد شوند. کره را آب کرده و سپس آنها را با آرد سوخاری و نصف پیمانه شربت مخلوط کنید. این مخلوط را خوب هم بزنید تا رشته ها کامل به شربت و کره آغشته شوند.

گام سوم: در این مرحه سه چهارم از رشته هایی که به کره آغشته شده اند را در کف قالب یک یکی بریزید. با دست تمام رشته ها را به خوبی در ظرف پخش کرده و با شیءی مانند لیوان آنها را له کنید.

گام چهارم: در مرحله چهارم باید پنیر را خرد کنید اما اگر پنیر شما شور است، توصیه می کنیم که آن را درون آب سرد قرار دهید تا شوری اش از بین برود.

گام پنجم: شیر را درون شیرجوش ریخته و روی شعله گاز قرار دهید. نشاسته ذرت را با یک لیوان آب سرد حل کرده و وانیل را به آن اضافه کنید. نشاسته حل شده را وقتی که شیر جوش آمد درون شیرجوش بریزید. این مخلوط را هم زده تا به صورت کامل به حالت فرنی دربیاید.

گام ششم: حالا این ماده که شبیه فرنی شده است را بر روی رشته ها مالیده و سپس یک چهارم باقی مانده را بر روی آنها گذاشته و درون فر قرار دهید.

گام هفتم: وقتی که شیرینی لبنانی را از فر بیرون آوردید، اجازه دهید سرد شده و سپس روی آن شربت بهار نارنج بریزید.

 

هنر آشپزی

این نوع شیرنی را برای مجالس مختلف درست میکنند تا هنر آشپزی خود را نشان دهند، می توانید در خانه برای خانواده خود نیز تهیه کنید و از ان لذت ببرید.

 

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا