تازه های انواع مربا و ترشیجات

دستور تهیه مربا خرمالو و مواد مورد نیاز آن

خرمالو از جمله میوه هایی است ک شاید چندان رایج و محبوب نباشد و به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه ای به مصرف آن ندارند. یکی از ساده ترین روش ها برای تجربه طعم بی نظیر این میوه توصیه می کنیم که از مربا خرمالو استفاده کنید. خرمالو سرشار از ترکیبات بی نظیر و مفید می باشد و از همین رو بهتر است مصرف مربای آن را در لیست خود قرار دهید. از آنجایی که این مربا طرز تهیه ساده ای دارد، هر کسی می تواند آن را آماده کند. اگر دوست دارید با دستور پخت مربا خرمالو آشنا شوید، توصیه می کنیم که ما را در ادامه این مقاله آشپزی ها همراهی کنید.

مربا خرمالو

دستور تهیه مربا خرمالو

خرمالو یک میوه چینی است که برای اولین بار در زمان قاجار به ایرانیان معرفی شد. به دلیل طعم گس، بسیاری ممکن است علاقه ای به مصرف این میوه نداشته باشند. شما می توانید با تهیه کردن مربا، این طعم گس را پنهان کرده و خواص بی نظیر خرمالو بهره مند شوید. از جمله برخی از مهم ترین فواید مربا خرمالو می توان به مواردی مانند تقویت سلامت مو و پوست، بهبود بینایی، تقویت دستگاهی ایمنی، درمان کم خونی و جلوگیری از سرطان اشاره کرد.

غذا های همراه

همان طور که می دانید از مربا به عنوان صبحانه و یا عصرانه استفاده می شود. شما می توانید از انواع شیرینی جات مانند شیرینی دانمارکی، شیرینی لبنانی و یا شیرینی کاکا استفاده کنید. مصرف نوشیدنی های گرم مانند انواع چای و دمنوش ها نیز یک انتخاب هوشمندانه است.

مواد مورد نیاز برای تهیه مربا خرمالو

+ به مقدار 500 گرم خرمالو رسیده و تازه

+ به مقدار 4 الی 5 پیمانه شکر سفید

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری آبلیمو

+ به مقدار لازم پودر هل

طرز تهیه مربا خرمالو

گام اول: اولین کاری که برای تهیه کردن این مربا باید انجام دهید این است که میوه ها را به دقت شسته و سپس آنها را به صورت دقیق پوست بگیرید.

گام دوم: بعد از این که پوست گرفتن خرمالو ها تمام شد، آنها را با چاقو به قطعا بسیار کوچک خرد کنید.

گام سوم: اگر دوست ندارید که تکه های میوه در مربای شما وجود داشته باشد، می توانید آنها را به صورت کامل کوبیده و له کنید.

گام چهارم: بعد از این که خرمالو ها آماده شد، آنها را در یک ظرف ریخته و سپس به آن شکر را به همان اندازه ای که گفته شد، اضافه کنید. میوه ها و شکر را به مدت 30 دقیقه بر روی حرارت ملایم بجوشانید.

گام پنجم: ترکیب فوق را به خوبی بر روی گاز هم بزنید تا مربا قوام پیدا کند تا این طوری طعم گسش پنهان شود.

گام ششم: بعد از این که مربا به خوبی بر روی حرارت جوشید، بقیه طعم دهنده ها یعنی پودر هل و آبلیمو را به آن اضافه کنید و سپس مربا را از روی حرارت بردارید.

گام هفتم: بعد از این که مربا را از روی گاز برداشتید، منتظر بمانید تا سرد شود. حالا شما می توانید آن را در ظرف های شیشه ای سرو کرده و در یخچال قرار دهید.

2/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا