انواع غذاهای رژیمی و کم کالری

سس سالسا و ماهی کاد یک غذای رژیمی

بیشتر مردم تصور می کنند ماهی یک غذای پرچربی است و به همین دلیل مصرف آن می تواند به دلیل کالری زیاد به افزایش وزن منجر شود. اول از همه، این که چربی های موجود در ماهی از نوع غیراشباع و تک زنجیره ای هستند و به همین دلیل خطر بسیار کمتری نسبت به چربی های معمولی دارند، علاوه بر این، برخی از ماهی از نظر کالری، دارای درصد بسیار پایینی هستند به طوری که مصرفشان برای افرادی که رژیم دارند توصیه می شود. از جمله این غذا ها می توان به سس سالسا و ماهی کاد اشاره کرد که ما امروز قصد داریم شما را نحوه تهیه  آن آشنا کنیم. ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

سس سالسا و ماهی کاد

دستور پخت سس سالسا و ماهی کاد

جالب است بدانید چربی موجود در این ماهی چیزی کمتر از 3 درصد می باشد که یک عدد بسیار کوچک محسوب می شود. علاوه بر این، ماهی کاد می تواند ترکیبات بی نظیر دیگری مانند امگا 3، ویتامین دی، سلنیوم و مقادیر قابل توجه ای پروتئین برای شما فراهم کند. به همین دلیل است که قرار دادن این غذا در وعده غذایی می تواند به شما در بهبود وضعیت سلامتی کمک شایانی کند.

غذا های همراه

ماهی کاد همراه با سس می تواند یک وعده غذایی کامل باشد که بهتر است به عنوان نهار و یا شام سرو شود. بهتر است در کنار این غذای خوشمزه از نوشیدنی های کم کالری مانند دوغ استفاده کنید. سالاد شیرازی نیز می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد.

مواد مورد نیاز برای سس سالسا و ماهی کاد

+ به مقدار 150 گرم ماهی کاد

+ یک قاشق غذا خوری روغن زیتون

+ یک چهارک قاشق چای خوری نمک

+ یک دوم پیمانه آب پرتقال

+ یک دوم پیمانه سس سالسا

+ یک دوم پیمانه فلفل دلمه ای سبز

+ یک دوم پیمانه فلفل دلمه ای فرمز

+ دو پیمانه برنج دم کشیده داغ

+ به مقدار نیاز فلفل سیاه

طرز تهیه سس سالسا و ماهی کاد

گام اول: اولین کاری که باید بکنید این است که فر را روشن کرده و دما را بر روی 180 درجه تنظیم کنید.

گام دوم: در مرحله دوم، هر دو طرف ماهی کاد را به روغن زیتون آغشته کنید.

گام سوم: سپس ماهی را با استفاده از نمک، فلفل، سس و آب پرتقال مزه دار کنید.

گام چهارم: بعد از این که به خوبی ماهی را با مواد فوق ترکیب کردید، آنها را درون سینی فرار قرار دهید.

گام پنجم: حالا باید از فلفل دلمه ای سبز و قرمز استفاده کنید. آنها را به دقت ریز کرده و سپس به ماهی خود اضافه کنید تا طعم و عطر خوبی پیدا کند.

گام ششم: بعد از این که همه موارد بالا را به دقت انجام دادید، سینی را درون فر قرار دهید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید تا ماهی همراه با تمام محتویات آن به خوبی بپزد. بعد از این که ماهی به رنگ نسبتا طلایی تغییر پیدا کرد، آن را از فر خارج کنید.

گام هفتم: بعد از این که ماهی را از درون فر درآوردید، می توانید آن را با سبزیحات به صورت دلخواه تزیین کنید. اجازه بدهید که ماهی سرد شود و بعد می توانید آن را سرو کرده و میل کنید.

4.2/5 - (18 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا