انواع سس ها

آموزش گام به گام تهیه سس پیتزا خانگی

سس همواره به عنوان یکی از مهم ترین بخش های آشپزی شناخته می شده که معمولا بیشتر آشپزها سعی می کردند دستور تهیه آن را مخفی نگه دارند. استفاده از سس می تواند به صورت قابل توجه ای طعم غذا را تغییر دهد. از جمله یکی از مهم ترین انواع چاشنی ها که خاستگاه آن به ایتالیا برمی گردد، می توان به سس پیتزا اشاره کرد که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با آموزش طرز تهیه این سس و مواد مورد نیاز آن آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

درست کردن سس پیتزا

دستور پخت سس پیتزا

همان طور که از اسمش می توان حدس زد، از این سس برای طعم دادن پیتزا استفاده می شود. جالب است بدانید که بر اساس آمارهای ارائه شده، پیتزا به عنوان محبوب ترین غذا در دنیا شناخته می شود که آن را در تمام کشور ها سرو می کنند. این سس از سبزیجات مختلفی به دست می آید و به همین دلیل مصرف آن می تواند به صورت قابل توجه ای بر روی وضعیت سلامتی شما تاثیر داشته باشد.

غذا های همراه

بدون شک باید از سس پیتزا بر روی پیتزا استفاده کرد. معمولا، نمونه هایی مانند پیتزا مارگاریتا، پیتزا پپرونی، پیتزا قارچ و گوشت، پیتزا مخلوط و یا پیتزا سبزیجات به عنوان برخی از بهترین ها محسوب می شوند. البته شما می توانید این سس را به غذا های دیگری مانند انواع کتلت و کوکو نیز اضافه کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سس پیتزا

+ به مقدار 500 گرم گوجه فرنگی

+ به مقدار 150 گرم رب گوچه فرنگی

+ دو تا سه حبه سیر

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری روغن زیتون

+ به مقدار نصف قاشق غذا خوری نمک

+ به مقدار یک قاشق چای خوری فلفل سیاه

+ به مقدار یک قاشق چای خوری پونه کوهی خشک شده

+ به مقدار یک قاشق چای خوری ریحان خشک شده

+ به مقدار یک قاشق چای خوری آویشن

+ یه مقدار یک قاشق چای خوری عسل یا شکر

+ به مقدار یک قاشق سوپ خوری فلفل قرمز خرد شده

طرز تهیه سس پیتزا

گام اول: اولین کاری که باید انجام دهید این است که گوجه ها را بشویید و سپس به دو نیم تقسیم کرده و سپس حرارت دهید تا کاملا له شوند.

گام دوم: بعد از له شدن، گوجه فرنگی ها را از صافی رد کنید.

گام سوم: یک ظرف دیگر تهیه کنید و سپس در آن سیر را به خوبی تفت دهید.

گام چهارم: حالا باید گوجه فرنگی هایی که از صافی رد کرده اید را همراه با سیر، رب گوجه فرنگی، ادویه‌جات و عسل یا شکر با استفاده از مخلوط کن و یا گوشت کوب برقی، به خوبی میکس کنید تا به صورت کامل صاف و یک دست شوند.

گام پنجم: وقتی که ترکیب مورد نظر به دست آمد، باید آن را در ظرف مناسب قرار داده و روی گاز بگذارید تا با حرارت ملایم به جوش بیایند.

گام ششم: به مدت یک تا دو ساعت صبر کنید تا سس به خوبی بپزد و سپس بعد از این که قوام آمد، آن را از روی گاز بردارید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا