انواع سوپ

طرز تهیه سوپ آب بنه کرمانی

سوپ ها از جمله مهم ترین انواع پیش غذا محسوب می شوند که این روز ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند. در واقع به دلیل این که در تهیه این پیش غذا از مواد مقوی و مغذی استفاده می شود، باعث شده آن را به عنوان یکی از داروها نیز برای افرادی که از مشکلات تنفسی رنج می برند، توصیه کنند. همان طور که می دانید انواع سوپ وجود دارد که هر کدام از آنها با ترکیبات خاص خود آماده می شوند. از جمله مهم ترین آنها می توان به آب بنه اشاره کرد که طعم کاملا منحصر به فردی دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه آن آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

آب بنه

دستور پخت آب بنه

این سوپ از جمله غذا های سنتی کرمانی است که البته امروزه در بسیاری از مناطق دیگر نیز تهیه می شود. جالب است بدانید که در واقع بنه در زبان کرمانی به نوع خاصی از پسته گفته می شود که طعم بسیار بی نظیری دارد و معمولا هم از پسته های معمولی کمی چرب تر است. این پسته فواید فراوانی دارد که از جمله مهم ترین خواص آن می توان به مواردی مانند تقویت کبد، جلوگیری از بیماری های قلبی، درمان کبد و کاهش کلسترول اشاره کرد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که این غذا دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را آماده کند.

غذاهای همراه

آب بنه از جمله غذاهای نسبتا سبک است اما شما می توانید آن را به عنوان وعده اصلی و همچنین پیش غذا میل کنید. مصرف ترشی غوره و یا ترشی هویج باعث بهتر شدن طعم این پیش غذا می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه آب بنه

+ به تعداد سه عدد پیاز متوسط

+ به مقدار 500 گرم بنه یا همان پسته کوهی

+ به مقدار دلخواه نعنا خشک

+ به مقدار دلخواه فلفل سیاه

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه آبلیمو

+ به مقدار چهار لیوان آب ولرم

طرز تهیه آب بنه

گام اول: اولین کاری که باید برای تهیه این پیش غذای خوشمزه انجام دهید این است که بنا یا همان پوسته کوهی را به خوبی له کنید و سپس آن را با دو لیوان آب جوش ورز دهید. این کار را باید به حدی تکرار کنید که به طوری که بعد از فشار دادن بنه کوهی، روغن آن بچکد. دقت داشته باشید که این موضوع خیلی مهم است.

گام دوم: وقتی روغن بنه تراوش کرد، آن را درون یک استکان بریزید. بعد از این موضوع، آب ولرم را به بنه ها اضافه کرده و سپس آن را به خوبی مخلوط کنید.

گام سوم: حالا باید مخلوط به دست آمده را به خوبی صاف کنید و بعد به آن سایر ترکیبات، یعنی فلفل ، نمک ، آب لیمو ، پیاز ( که از قبل به خوبی خرد کرده ایم ) و نعنا را اضافه کنید. آخرین کاری که باید انجام دهید این است که روغن بنه را بر روی سوپ بریزید تا رنگی قشنگی بگیرد.

3.7/5 - (6 امتیاز)

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا