انواع نوشیدنی ها

طرز تهیه میلک شیک نوتلا و آموزش درست کردن آن

همان طور که می دانید، میلک شیک یکی از نوشیدنی های پرطرفداری است که می توان آن را در تمام فصول میل کرد. در حال حاضر، شعب فراوانی در سراسر دنیا وجود دارند که به صورت اختصاصی اقدام به تهیه میلک شیک می کنند. مزه های مختلفی وجود دارد که بدون شک پرطرفدار ترین آنها مربوط به میلک شیک نوتلا می شود. برند نوتلا توانسته در سال های اخیر محبوبیت بسیار بالایی به دست بیاورد. اگر دوست دارید با دستور تهیه میلک شیک نوتلا آشنا شوید، بهتر است ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

میلک شیک نوتلا

دستور تهیه میلک شیک نوتلا

در واقع نوتلا شکلات های فندقی هستند که توسط شرکت فررو در ایتالیا تهیه می شوند. از آنجایی که در نوتلا بسیاری از مواد مغذی مانن آجیل ها و حتی تکه های میوه وجود دارد، این نوشیدنی ارزش غذایی بسیار بالایی دارند. از جمله برخی از مهم ترین ترکیبات موجود در نوتلا می توان به مواردی مانند ویتامین E، پتاسیم، منگنز و آرژنین اشاره کرد.

غذا های همراه

این نوشیدنی به حدی مقوی و سنگین است که به تنهایی می تواند در نقش عصرانه بازی کند. اما با این حال اگر شما علاقه داشته باشید، می توانید از کیک هویج یا مربای توت فرنگی نیز در کنار آن استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه میلک شیک نوتلا

+ یک شیشه شکلات نوتلا مرغوب

+ چهار عدد لیوان بزرگ

+ به مقدار 350 گرم بستنی وانیلی

+ به مقدار یک لیتر شیر

+ به مقدار دلخواه سس شکلاتی، اسمارتیز و یا شکلات آب شده برای تزیین

+ به مقدار دلخواه سس کارامل

+ به مقدار 250 گرم خامه قنادی

+ به مقدار دلخواه فندق

طرز تهیه میلک شیک نوتلا

گام اول: اولین کاری که باید بکنید این است که لیوان های خود را درون یخچال قرار دهید تا سرد شوند. آنها را درآورده و سس شکلاتی یا شکلات آب شده را بر روی دیواره داخلی لیوان ها بریزید. از آنجایی که لیوان ها سرد هستند، شکلات به راحتی به دیواره می چسبد.

گام دوم: در این مرحله تمام بستنی وانیلی را درون مخلوط کن بریزید. به ازای هر نفر، باید مقدار 200 میلی لیتر شیر و یک قاشق غذا خوری شکلات نوتلا اضافه کرد. سپس مخلوط کن را روشن کرده و به حدی صبر کنید که ترکیب بالا به صورت کامل تبدیل به مایع شود.

گام سوم: سومین کاری که باید بکنید این است که تمام مواد مخلوط شده را همراه با ظرف میکسر و همچنین لیوان هایی که به آنها شکلات زده اید، در یخچال قرار دهید.

گام چهارم: حالا باید خامه قنادی را آماده کره و درون یک ظرف بریزید. سپس با همزن برقی و یا دستی آن را به حدی هم بزنید که کاملا یک دست شود. بعد از این که خامه آماده شد، آن را در قیف قنادی قرار دهید. اگر قیف ندارید می توانید از یک قاشق بزرگ استفاده کنید.

گام پنجم: لیوان ها را از یخچال در آورده و هر کدام از آنها یک اسکوپ خامه بریزید. بعد از این، مایع مورد نظر را که در میکسر قرار دارد را روی آن ریخته و دوباره مقداری خامه اضافه کنید.

گام ششم: شیک نوتلا شما آماده است و شما می توانید آن را با اسمارتیز و دانه های فندق به صورت دلخواه تزیین کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا