انواع دلمه و کوکو و کتلت

کتلت لوبیا سفید یک غذای عالی برای افطاری

کتلت ها از جمله محبوب ترین غذاها به شمار می روند که در بیشتر کشور های دنیا پخته می شوند و انواع مختلفی دارند. کتلت ها چون دستور پخت ساده ای دارند و خیلی هم سریع آماده می شوند، یکی از بهترین غذا ها برای افطار و ماه رمضان به شمار می روند. کتلت لوبیا سفید از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع کتلت به شمار می رود که شاید چندان معروف نباشد اما از نظر ارزش غذایی، رتبه بسیار بالایی دارد. اگر دوست به صورت کامل با مواد مورد نیاز و دستور تهیه کتلت لوبیا سفید آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

کتلت لوبیا سفید

دستور پخت کتلت لوبیا سفید

این غذا از ترکیبات گیاهی و حبوبات تهیه می شود و به همین دلیل است که ارزش غذایی بالایی دارد و برای سفره های افطاری رمضان بسیار مناسب است و می تواند به تقویت وضعیت سلامتی شما کمک شایانی کند. در ضمن، چون از گوشت در دستور پخت این کتلت استفاده نمی شود، گیاه خواران نیز می توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این، این کتلت دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به تنهایی و با کمترین امکانات در خانه آماده کند.

غذا های همراه

کتلت لوبیا سفید یک غذای نسبتا مناسب برای شام به حساب می آید و شما می توانید از آن به عنوان یک افطاری نیز استفاده کنید. سس کچاپ را به هیچ عنوان فراموش نکنید و از نوشیدنی هایی مانند لیموناد، موهیتو و مارگاریتا نیز مصرف کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه کتلت لوبیا سفید

+ به مقدار 300 گرم لوبیا سفید

+ به مقدار 50 گرم کره

+ یک لیوان پیاز رنده شده

+ نصف لیوان جعفری ساطوری شده

+ سه عدد زرده تخم مرغ متوسط

+ به مقدار دلخواه آرد

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه زیره سبز

طرز تهیه کتلت لوبیا سفید

گام اول: اولین کاری که باید برای تهیه این کتلت انجام دهید این است که لوبیا را خیس کنید و به مدت 7 تا 8 ساعت منتظر باشید.

گام دوم: بعد از این 8 ساعت،  آب لوبیا را عوض کرده و آن را بر روی حرارت قرار دهید تا بپزد.

گام سوم: بعد از این که لوبیا ها به صورت کامل پختند، آنها را به خوبی له کنید.

گام چهارم: در این مرحله، باید بسیاری از موارد، مانند پیاز رنده شده ، جعفری ، زرده تخم مرغ ، کره ، آرد ، نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و یک خمیر خوب درست کنید.

گام پنجم: حالا لوبیا که کاملا له شده است را به آن اضافه کنید.

گام ششم: دوباره تمام ترکیبات فوق را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر یک درست برای تهیه کتلت به وجود بیاید.

گام هفتم: یک تابه بر روی گاز قرار دهید، درون آن روغن بریزید و سپس اجازه دهید که داغ شود.

گام هشتم: مواد کتلت را با درون قالب قرار داده و یا این که آنها را با کف دست شکل دهید و سپس درون تابه قرار دهید. برای این که مواد به دستتان نچسبند، بهتر است دست خود را خیس کنید. بعد از این که کتلت سرخ شد، آن را از تابه خارج کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا