سوپ و سالاد

آشنایی با طرز تهیه سالاد سیب زمینی و اسفناج

سالاد ها به عنوان یکی از مهم ترین وعده های غذایی محسوب می شوند که در سال های اخیر اهمیت ویژه ای پیدا کرده اند به طوری که امروزه انواع سالاد مختلف با ترکیب های متعدد وجود دارد. یکی از جالب ترین سالاد ها مربوط به سالاد سیب زمینی و اسفناج می شود که حتی می تواند به عنوان غذای اصلی نیز به کار برده شود چرا که این سیب زمینی دارای نشاسته فراوانی است و از همین رو می تواند شما را سیر کند. اگر دوست دارید با طرز تهیه سالاد سیب زمینی و اسفناج آشنا شوید، بهتر است ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

سالاد سیب زمینی و اسفناج

دستور تهیه سالاد سیب زمینی و اسفناج

همان طور که اشاره شد، از آنجایی که در تهیه این سالاد از سیب زمینی استفاده می شود، شما می توانید آن را به عنوان غذای اصلی مصرف کنید. پس اگر شما به دنبال یک غذای رژیمی می گردید، این سالاد می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. علاوه بر این، اسفناج موجود در این سالاد سرشار از آهن است. آهن از جمله عناصر مهم محسوب می شود که در بهبود بسیاری از جنبه های سلامتی تاثیر دارد. از جمله مهم ترین خواص آهن می توان به درمان کم خونی اشاره کرد.

غذا های همراه

این سالاد چون نشاسته زیادی دارد، می تواند به عنوان غذای اصلی سرو شود. در غیر این صورت، شما می توانید از آن همراه با غذا هایی مانند عدس پلو، مرصع پلو و حتی قرمه سبزی استفاده کنید. نوشیدنی هایی مانند دوغ نیز یک مکمل خوب را برای شما ایجاد می کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد سیب زمینی و اسفناج

+ به مقدار یک فنجان اسفناج خرد شده

+ یک عدد سیب زمینی بزرگ

+ یک قاشق غذا خوری سیر خرد شده

+ یک قاشق غذا خوری آبلیمو

+ دو قاشق غذا خوری کشک کم چرب

+ یک قاشق چای خوری پودر شیر

+ نصف قاشق چای خوری پودر خردل

+ به مقدار دلخوان نمک

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و اسفناج

گام اول: اولین کاری که شما باید برای تهیه این سالاد انجام دهید این است که سیر خرد شده را درون یک ظرف قرار داده و سپس پودر شیر، پودر خردل، آبلیمو و کشک کم چرب را به آن اضافه کنید. این ترکیب را به خوبی هم زنید به طوری که کاملا یک دست شود.

گام دوم: بعد از این که ترکیبات بالا را آماده کردید، آن را درون یخچال بگذارید.

گام سوم: حالا باید اسفناج ها را آماده کنید. آن ها را به مدت نیم ساعت درون آب قرار دهید و سپس بعد از این که خشک شدند، بسته بندی کرده و در یخچال قرار می دهیم.

گام چهارم: یک قابلمه را بر روی گاز گذاشته و سپس سیب زمینی ها را بعد از خرد کردن، درون آنها بریزید تا بپزند.

گام پنجم: بعد از این که سیب زمینی ها پخته شد، آنها را به اندازه های دلخواه خرد کرده و سپس درون یخچال قرار دهید تا سرد شوند.

گام ششم: یک ظرف مناسب برای سالاد آماده کرده و سپس اسفناج و سیب زمینی را با یکدیگر مخلوط کرده و به آن نمک بزنید.

گام هفتم: بعد از این که آنها را به خوبی با هم مخلوط کردید، سس را که در مرحله اول تهیه کردیم، اضافه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا