انواع سس ها

آشنایی کامل با طرز تهیه سس ماست

سس ها همواره به عنوان یکی از رمز آلودترین مواد غذایی به حساب می آمدند که بسیاری از آشپزها، راز موفقیت خود را مدیون آنها هستند. این چاشنی های لذیذ، می توانند طعم غذا را به گونه ای تغییر دهند که گویی، غذا به چیز دیگری تبدیل شده است. به همین دلیل برخی، دستور تهیه بسیاری از سس ها هنوز به صورت راز باقی مانده و افشا نشده است. یکی از انواع سس که شاید به اندازه سایرین چندان شناخته شده نباشد، سس ماست می باشد. اگر دوست دارید با دستور تهیه این سس و مواد مورد نیاز آن آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی ها همراهی کنید.

سس ماست

دستور تهیه سس ماست

همان طور که می دانید، ماست یکی از محبوب ترین انواع لبنیات است که بسیاری از افراد آن را همراه با غذا های خود مصرف می کنند. این ماده غذایی خواص زیادی دارد که از جمله برخی از مهم ترین آنها می توان به مواردی مانند کاهش التهاب، درمان بیماری های گوارشی، بهبود هضم، کاهش تب و تسکین قاعدگی های دردناک اشاره کرد. جالب است بدانید که سس ماست نوعی سس رژیمی محسوب می شود و کالری کمی دارد و به همین دلیل شما بدون نگرانی از افزایش می تواند آن را مصرف کنید.

غذا های همراه

مسلما شما از این سس می توانید برای چاشنی بسیاری از غذا های مختلف استفاده کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که آن را بر روی انواع کتلت و کوکو مانند کتلت مراکشی و یا کوکو سبزی بریزید و از طعم بی نظیرش استفاده کنید. در ضمن این سس یک چاشنی عالی برای انواع سالاد نیز به شمار می رود.

مواد مورد نیاز برای تهیه سس ماست

به مقدار دو قاشق غذا خوری آبلیمو طبیعی و تازه

+ به مقدار نصف قاشق غذا خوری نمک

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری سرکه سفید

+ به مقدار یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه ریز شده

+ دو حبه سیر تازه له شده به اندازه متوسط

+ به مقدار یک قاشق چای خوری شوید خشک شده

+ به مقدار سه چهارم پیمانه ماست

+ به مقدار دلخواه فلفل قرمز تند

+ به مقدار یک سوم پیمانه روغن زیتون

طرز تهیه سس ماست

گام اول: اولین کاری که برای تهیه این سس بی نظیر باید انجام دهید این است که یک ظرف مناسب تهیه کرده و سپس بعضی از مواد مانند ماست، آب لیمو ترش ، روغن زیتون، سرکه و نمک را در آن ریخته و سپس به خوبی هم بزنید تا یک ترکیب یک دست به وجود بیاید.

گام دوم: در مرحله دوم باید ادویه ها را آماده کرده و سپس آنها را به نوبت به ترکیب اضافه کنید. از اضافه کردن همه آنها به صورت یکباره، جدا خودداری کنید.

گام سوم: تقریبا سس شما آماده شده است اما بهتر است آن را دوباره به خوبی هم بزنید و بعد در یخچال بگذارید تا مراحل مهیا شدن را طی کند.

گام چهارم: تقریبا باید به مدت یک تا دو ساعت صبر کنید تا تمام مزه ها با یکدیگر ترکیب شوند و سس به خوبی جا بیفتد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا