مربا و شربت

طرز تهیه شربت پرتقال مدرن در خانه

با نزدیک شدن به فصل تابستان، تب مصرف نوشیدنی های سرد مانند شربت به شدت بالا می گیرد. از جمله یکی از خوشمزه ترین شربت ها، می توان به شربت پرتقال اشاره کرد که در برطرف کردن تشنگی، شهرت زیادی دارد. جالب است بدانید که پرتقال به عنوان پرطرفدارترین میوه در دنیا شناخته می شود و به همین دلیل شربتش هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. تهیه کردن این شربت بسیار ساده است و طعم منحصر به فردی دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با دستور تهیه شربت پرتقال آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

شربت پرتقال

دستور تهیه شربت پرتقال

همان طور که در بالا اشاره شد، پرتقال به عنوان محبوب ترین میوه در دنیا شناخته می شود که دارای خواص و فواید فراوانی است. این میوه به دلیل حجم بالای ویتامین ث، می تواند به شما در بسیاری از موارد مانند تقویت سلامت پوست، جلوگیری از پیری زودرس، پیشگیری از انواع سرطان ها و بهبود دستگاه ایمنی بدن اشاره کرد. تمام این موارد باعث می شود که مصرف این شرب نه تنها تشنگی شما را برطرف کند، بلکه به صورت قابل توجه ای به بهبود وضعیت سلامتی تان کمک کند.

غذا های همراه

شما می توانید از این شربت در مهمانی ها به عنوان نوشیدنی اصلی استفاده کنید. صبحانه و عصرانه نیز یک وعده عالی برای نوشیدن شربت پرتقال به شمار می رود. استفاده از شیرینی هایی مانند شیرینی دانمارکی، شیرینی نارگیلی و شیرینی سوئدی، یا انواع کیک مانند کیک شکلاتی خیس، می تواند یک انتخاب عالی به شمار بیاید.

مواد مورد نیاز برای تهیه شربت پرتقال

+ به مقدار دو لیوان آب پرتقال تازه و طبیعی

+ به مقدار سه لیوان آب شرب معمولی

+ به مقدار سه لیوان شکر سفید

+ به مقدار یک کیلو فیله پرتقال

+ به مقدار دلخواه رنگ و اسانس پرتقال، البته اگر دوست داشته باشید

طرز تهیه شربت پرتقال

گام اول: اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک قابلمه را بر روی گاز گذاشته و سپس شکر و آب را اضافه کنید تا جوش بیایند.

گام دوم: بعد از جوش آمدن، شعله را کم کنید تا شربت به مدت 35 دقیقه به جوشیدن ادامه بدهد.

گام سوم: حالا باید فیله پرتقال را درون یک دستمال ریخته و سپس آن را درون قابلمه قرار دهید. بعد از چند لحظه، آب پرتقال را نیز اضافه کنید.

گام چهارم: دوباره به مدت 35 دقیقه صبر کنید تا ترکیبات بالا به خوبی در قابلمه بجوشند.

گام پنجم: بعد از این که شربت به صورت کامل پخت، باید فیله پرتقال را از درون قابلمه در آورده و اجازه بدهید تا شربت به خوبی در دمای اتاق خنک شود.

گام ششم: بعد از این که شربت به صورت کامل خنک شد، آن را درون یخچال قرار دهید تا محتویات شربتی به خوبی به هم بگیرند.

گام هفتم: بعد از گدشت چند ساعت، شربت شما آماده است و شما می توانید مقداری از آن را درون لیوان ریخته و سپس آب اضافه کرده و هم بزنید تا از یک نوشیدنی شیرین و لذیذ، استفاده ببرید.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا