انواع سس ها

طرز تهیه سس مارینارا و مواد موردنیاز آن

سس به عنوان چاشنی استفاده می شود و می تواند طعم متفاوت و بی نظیری به غذای شما بدهد. به همین دلیل است که از گذشته، سس در آشپزی از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار بوده است به طوری که بسیاری از آشپزها طرز تهیه سس های مخصوص خود را به صورت یک راز نگه می داشتند. یکی از انواع سس که خاستگاه ایتالیایی دارد، سس مارینارا می باشد. اگر دوست دارید با دستور تهیه این سس خوشمزه آشنا شوید، توصیه می کنیم که ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

سس مارینارا

دستور تهیه سس مارینارا

سس مارینارا یک سس ایتالیایی است که شما می توانید از آن برای طعم دادن به طیف گستره ای از غذاها استفاده کنید. برای تهیه این سس از مواد گیاهی استفاده شده و به همین دلیل فواید بسیار زیادی دارد به طوری که می تواند به بهبود سلامتی شما از جنبه های مختلف کمک کنند.

غذا های همراه

شما می توانید از این سس برای انواع غذاهای ایتالیایی مانند پیتزا، پاستا و یا ساندویچ استفاده کنید. حتی این سس می تواند مزه منحصر به فردی به غذاهای ایرانی مانند کوکو سیب زمینی و کتلت نیز بدهد.

مواد مورد نیاز برای تهیه سس مارینارا

+ هشت عدد گوجه فرنگی

+ دو قاشق غذا خوری آبلیمو

+ یک قاشق غذا خوری آویشن

+ دو عدد پیاز

+ چهار حبه سیر

+ یک قاشق غذا خوری جعفری تازه

+ یک قاشق غذا خوری ریحان تازه

+ دو قاشق غذا خوری روغن زیتون

طرز تهیه سس مارینارا

گام اول: در مرحله اول باید بسیاری از موادی که در بالا ذکر شد را با یکدیگر ترکیب کنید. این مواد عبارت اند از: روغن زیتون ، پیاز و سیر خرد شده. این ترکیبات را درون تابه ریخته و سپس تابه را بر روی حرارات قرار دهید. آنها را با حرارت ملایم تفت دهید تا نرم شوند.

گام دوم: حالا نوبت به اضافه کردن گروه دوم ترکیبات، یعنی گوجه فرنگی های ریز شده، نمک، فلفل و آبلیمو می رسد. وقتی که این ترکیبات را نیز اضافه کردید، سس را به خوبی تفت دهید. این کا را باد حداقل به مدت 40 دقیقه انجام دهید.

گام سوم: در مرحله سوم باید سایر سبزجیات مانند ریحان، جعفری و آویشن را داخل میکسر قرار دهید تا به صورت کامل یک دست بشوند.

گام چهارم: بعد از این که سبزیجات بالا آماده شدند، آنها را درون سس ریخته و دوباره شروع به تفت دادن کنید. بهتر به مدت ده دقیقه اجازه بدهید مواد درون تابه به خوبی بجوشند.

گام پنجم: سس را بچشید و اگر مزه مورد نظرتان را می داد، آن را از روی تابه برداشته و بعد از سرد شدن، سرو کنید.

 

سس مارینارا به دلیل اینکه ار موا گیاهی تهیه می شود و برای سلامتی بسیار مفید می باشد. از این رو حتما پیشنهاد میکنیم این سس مقوی را درست کرده و مصرف نمایید. امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا