انواع سس ها

طرز تهیه سس پرتقال و روش آسان درست کردن آن

سس ها همواره به عنوان یکی از مهم ترین راز های آشپزها شناخته می شدند و برای قرن ها ممکن بود دستور تهیه یک سس، پنهان بماند. این موضوع به این خاطر است که سس می تواند طعم و مزه غذا را به کلی تغییر داده و بهبود بدهد. یکی از انواع این چاشنی های خوشمزه که با استفاده از میوه به دست می آید، سس پرتقال است. این سس چندان معروف نیست اما می تواند طعم فوق العاده به غذای شما بدهد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این سس بیشتر آشنا شوید، بهتر است ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

سس پرتقال

دستور تهیه سس پرتقال

اکثر سس ها چرب بوده و از نظر سلامتی چندان مفید نیستند، اما این چاشنی با استفاده از پرتقال، یکی از پرمصرف ترین میوه ها تهیه می شود که خواص بی نظیری دارد. از جمله برخی از مهم ترین فواید پرتقال می توان به مواردی مانند بهبود سلامت کلیه، تقویت دستگاه ایمنی، تقویت سلامت پوست، کاهش فشار خون و جلوگیری از بیماری های مزمن و سرطان اشاره کرد. شما می توانید سس این میوه را به راحتی آماده کنید چرا که دستور تهیه آن بسیار ساده است.

غذا های همراه

معمولا از سس ها برای طعم دادن و تزیین غذا ها استفاده می شود اما جالب است بدانید که شما از سس پرتقال می توانید برای کیک و شیرینی ها نیز استفاده کنید. مسلما تزیین کردن کیک شکلاتی با این سس یک طعم منحصر به فرد و بی نظیر را برای شما خلق می کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه سس پرتقال

+ به مقدار 100 گرم کره

+ یک لیوان آب پرتقال

+ نصف لیوان آب گوشت

+ شش قاشق غذا خوری شکر

+ یک قاشق غذا خوری آرد گندم

+ یک قاشق غذا خوری پوست پرتقال رنده شده

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

طرز تهیه سس پرتقال

گام اول: اولین کاری که باید بکنید این است که کره را درون یک ظرف قرار داده و سپس بر روی گاز قرار دهید تا ذوب شود.

گام دوم: بعد از این که کره به صورت کامل ذوب شد، آرد را به آرامی به آن اضافه کرده و شروع کنید به تفت دادن. این کار را به حدی ادامه دهید تا آرد به رنگ طلایی تغییر پیدا کند.

گام سوم: حالا باید به آرامی آب گوشت و آب پرتقال را به آرد اضافه کنید.

گام چهارم: دقت کنید که در این مرحله، آرد گلوله گلوله نشود. ترکیبات بالا را به دقت و با آرامی اضافه کنید.

گام پنجم: در نهایت نوبت به اضافه کردن سایر ترکیبات، یعنی نمک ، فلفل ، پوست پرتقال و شکر می شود. مقدار نمک و فلفل کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد.

گام ششم: به مخلوط کردن ترکیبات روی گاز ادامه دهید تا زمانی که سس به صورت کامل غلیظ شود. سپس آن را از روی گاز برداشته و اجازه بدهید که خنک شود.

گام هفتم: بعد از این که سس سرد شد، شما می توانید از آن استفاده کنید. بهتر است سس خود را در یک ظرف شیشه ای قرار دهید تا طعم آن حفظ شود.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا