انواع کباب و انواع کوفته

طرز تهیه شیش کباب یک غذای لبنانی

همان طور که می دانید، کباب ها از جمله غذا های آسیایی محسوب می شوند که بیشتر در کشور های خاورمیانه ای رایج هستند. شیش کباب یکی از انواع کباب است که خاستگاهش به کشور های ترکیه و لبنان برمی گردد. با این حال، به دلیل طعم بی نظیری که دارد، این غذا در سایر قسمت های دنیا نیز سرو می شود. ترکیب گوشت و سبزیجات باعث شده تا این غذا فواید زیادی برای بدن داشته باشد. اگر دوست دارید با دستور تهیه شیش کباب آشنا شوید، بهتر است ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

شیش کباب

دستور پخت شیش کباب

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در تهیه این کباب از ترکیبات گیاهی نیز استفاده می شود. این موضوع باعث می شود که شیش کباب ارزش غذایی بسیار بالایی داشته باشد. علاوه بر طعم بی نظیر و منحصر به فرد، این کباب بسیار ساده درست می شود و به همین دلیل هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه تهیه کند.

غذا های همراه

شیش کباب یک غذای سنگین است و به همین دلیل شما می توانید از آن به عنوان یک وعده غذایی در صبحانه و عصرانه استفاده کنید. بدون شک مصرف نوشیدنی های محلی مانند دوغ می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. علاوه بر این، پیش غذاهایی مانند سالاد شیرازی و یا سالاد خیار نیز مکمل های بسیار خوبی هستند.

مواد مورد نیاز برای تهیه شیش کباب

+ به مقدار یک کیلو گوشت فیله گوساله یا راسته

+ به مقدار 300 گرم پیاز سفید تازه

+ سه عدد فلفل دلمه ای متوسط رنگی

+ به مقدار 200 گرم ماست پرچرب

+ دو قاشق غذا خوری آبلمیو

+ دوازده عدد گوجه فرنگی

+ دو قاشق سوپ خوری پیاز رنده شده

+ یک قاشق چای خوری زعفران

+ یک قاشق چای خوری فلفل سیاه

+ دو حبه سیر

+ پنج قاشق غذا خوری روغن زیتون

+ به مقدار 50 گرم نعنا تازه

+ نمک به مقدار لازم

طرز تهیه شیش کباب

گام اول: اولین کاری که باید شما در تهیه این کباب انجام دهید این است که زعفران را در مقداری آبجوش حل کرده و سپس آن را به دقت با ماست ترکیب کنید.

گام دوم: در این مرحله باید چاشنی هایی مانند پیاز رنده شده، سیر خرد شده، فلفل کوبیده شده، آبلیمو، نعنا و روغن زیتون را به ماست مخلوط کرده و سپس آنها را به خوبی ترکیب کنید تا طعمشان منتقل شود.

گام سوم: حالا باید گوست ها را به صورت مربع های کوچک برش دهید تا بتوان  آنها را با راحتی سیخ کرد. بعد از برش دادن گوشت ها، آنها را در ماست بخوابانید.

گام چهارم: سپس پیازهای سفید را پوست گرفته، فلفل دلمه ای های رنگی را تکه تکه بریده و بعد گوشت، پیاز و فلفل را به صورت یکی در میان به سیخ بکشید.

گام پنجم: سیخ ها را بر روی حرارت ملایم قرار داده و سپس آنها را به خوبی بپزید. می توانید بر روی این کباب ها از ادویه های مورد نیاز خود نیز استفاده کنید. این موضوع کاملا اختیاری است.

گام ششم: بعد از این که گوشت ها به خوبی پخته شدند، آنها را درون دیس کشیده و سپس مقداری نمک و کره به آن اضافه کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا