انواع دسر

آموزش کامل طرز تهیه دسر خربزه

با نزدیک شدن به فصل تابستان، نیاز افراد به نوشیدنی ها و دسر های خنک بیش از پیش می شود. میوه های تابستانی زیادی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها دسر و نوشیدنی آماده کنید که بدون شک یکی از مهم ترین آنها خربزه است. خربزه طعم بسیار لذیذی دارد و به راحتی نیز قابل تهیه است. همین موضوع باعث شده که دسر خربزه طرفداران زیادی داشته باشد و آن را در تمام قسمت های دنیا از جمله ایران، آماده کنند. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این دسر آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

دسر خربزه

دستورتهیه دسر خربزه

این دسر به دلیل این که بسیار خوشمزه است، برای هر ذائقه ای مناسب می باشد. خربزه سرشار از ترکیبات بی نظیری است و به همین دلیل ارزش غذایی بالایی دارد و می تواند به تقویت سلامت شما کمک شایانی کند. از جمله برخی از مهم ترین خواص خربزه می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارش، جلوگیری از انواع بیماری ها و سرطان، بهبود هضم، کاهش وزن و کمک به سم زدایی بدن اشاره کرد. علاوه بر این، جالب است بدانید که تهیه این دسر بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

دسر خربزه از جمله موادی است که شما می توانید از آن در تمام وعده های غذایی استفاده کنید اما عصرانه بهترین زمان برای آن به حساب می آید. در کنار این دسر خوشمزه، کیک خیس شکلاتی، کوکی و انواع کلوچه می توانند انتخاب های هوشمندانه ای باشند.

مواد مورد نیاز برای تهیه دسر خربزه

+ به تعداد یک عدد خربزه متوسط

+ به مقدار یک دوم لیوان شکر

+ به مقدار چهار قاشق غذا خوری نشاسته

+ به مقدار دلخواه برگ نعنا

طرز تهیه دسر خربزه

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این دسر خوشمزه باید انجام دهید این است که خربزه را پوست کنده و سپس آن را به اندازه های نسبتا کوچک خرد کنید. خربزه های پوست کنده را درون مخلوط کن قرار دهید تا به خوبی آماده شوند.

گام دوم: سپس در مخلوط کن، شکر، نعنا و نشاسته را نیز قرار می دهیم و ترکیبات را به خوبی مخلوط می کنیم.

گام سوم: یک قابلمه مناسب تهیه کنید و سپس ترکیب به دست آمده از مخلوط کن را درون آن قرار دهید. قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید تا جایی که ترکیبات آن کمی سفت و پخته شوند.

گام چهارم: بعد از این که مواد بالا به خوبی حرارت داده شدند، بهتر است صبر کنید تا خنک شوند.

گام پنجم: حالا مواد پخته شده را درون یک ظرف مناسب قرار دهید و سپس درون یخچال قرار دهید و تا دو ساعت صبر کنید.

گام ششم: پس از سرد شدن، دسر خود را دربیاورید و سپس آن را همراه با ترکیباتی مانند اسمارتیز، سس شکلات و یا قطعات میوه تزیین کنید البته باید بدانید که این موارد برای تزیین به طور کامل اختیاری هستند.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا