گیاهان دارویی | خواص گیاهان دارویی

خواص مغز گردو و آشنایی با فواید آن

گردو از جمله یکی از محبوب ترین انواع خشکبار محسوب می شود که بیشتر در قسمت های کوهستان رشد می کند. همان طور که می دانید، بسیاری از مناطق ایران برای کشت گردو مناسب هستند و به همین دلیل این ماده با ارزش، به راحتی در دسترس ایرانی ها قرار دارد. علاوه بر طعم و ارزش غذایی بالا، گردو سرشار از ترکیبات و آنتی اکسیدان های مختلف است و به همین دلیلی استفاده از آن بر روی سلامت تاثیرات زیادی دارد. اگر دوست دارید با برخی از مهم ترین فواید و خواص مغز گردو آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

خواص مغز گردو

خواص مغز گردو

تقویت سلامت پوست

از جمله یکی از مهم ترین خواص مغز گردو می توان به تقویت سلامت پوست اشاره کرد. این موضوع بدون شک ناشی از حجم بالای ویتامین ب موجود در گردو می باشد. دانشمندان باور دارند که این ویتامین می تواند از آسیب های رادیکال های آراد جلوگیری کند. این موضوع می تواند شما در برابر طیف گسترده ای از بیماری ها همچون آکنه، اگزما و جوش های سر سیاه حفظ کند. علاوه بر این، جالب است بدانید که مغز گردو یک ضد التهاب قوی نیز به شمار می رود که این موضوع نیز به پوست کمک می کند.

کاهش کلسترول

کلسترول ها از جمله مولکول های زیستی هستند که بدن برای انجام بسیاری از وظایف خود به آنها نیاز دارد. البته باید بدانید که دو نوع کلسترول خوب و بد وجود دارد که مسلما شما باید سطح کلسترول بد را کاهش بدهید. دانشمندان باور دارند که خواص مغز گردو به دلیل داشتن مقداری زیادی اسید امگا 3، قادر است کلسترول را در بدن شما کاهش بدهد. این موضوع می تواند شانس ابتلا به طیف گسترده ای از بیماری های قلبی مانند تصلب شرایین و یا سکته مغزی را کاهش بدهد.

تقویت سلامت گوارش

جالب است بدانید که در گردو مقدار زیادی فیبر نیز وجود دارد که این موضوع باعث می شود سلامت دستگاه گوارشی شما افزایش داشته باشد. در واقع وقتی شما از مغز گردو استفاده می کنید، لوله های گوارشی تان مرطوب می شوند چرا که فیبر طبیعت چسبنده دارد. با مرطوب شدن لوله های گوارشی، عبور مدفوع و مواد غذایی تسهیل می شود. این موضوع نی باعث می شود که شانس ابتلا به مشکلات گوارش رایجی مانند یبوست و بواسیر کاهش پیدا کند. همچنین برخی باور دارند که خواص مغز گردو می تواند به جلوگیری از سرطان های گوارشی مانند سرطان روده بزرگ و سرطان معده نیز کمک کند.

کاهش التهاب

همان طور که در ابتدا نیز اشاره شد، یکی از مهم ترین خواص مغز گردو مربوط به ویژگی های ضد التهابی می شود. این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که بسیاری از بیماری های مزمن ناشی از التهاب هستند. از جمله مهم ترین این بیماری ها می توان به نقرس و آرتریت اشاره کرد. متاسفانه این مشکلات هنوز درمان قطعی ندارند و به همین دلیل شما با استفاده از مواد ضد التهابی مانند مغز گردو می تواند از ابتلا به آنها جلوگیری کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا