انواع بستنی

دستور تهیه بستنی عسل و لیمو ترش یک دسر لذیذ

بستنی یکی از خوشمزه ترین انواع دسر ها می باشد که برای اولین در سال 1856 ابداع شد. همان طور که می دانید، امروزه بستنی در سراسر دنیا درست می شود و بسیار پرطرفدار نیز می باشد. مهم ترین موضوع در تهیه بستنی این است که حتما 10 درصد از آن باید چربی شیر باشد. در حال حاضر انواع مختلف از بستنی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از جمله یکی از مهم ترین انواع بستنی می توان به بستنی عسل و لیمو ترش اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این بستنی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

بستنی عسل و لیمو ترش

دستور تهیه بستنی عسل و لیمو ترش

همان طور که از اسم این بستنی می توان حدس زد، عسل و لیمو ترش مهم ترین مواد تشکیل دهنده آن هستند. ترکیب عسل و لیمو یکی از قدیمی ترین ترکیب ها هستند که دارای فواید بی نظیری می باشند به طوری که از آنها برای درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری ها و مشکلات مختلف استفاده می شده است. از جمله برخی از مهم ترین خواص آن می توان به مواردی همچون تقویت سلامت پوست، کاهش التهاب، درمان عفونت و تقویت سیستم دفاعی بدن اشاره کرد.

غذاهای همراه

شما می توانید بستنی عسل و لیمو ترش را در هر موقعیت آماده کنید. معمولا استفاده از انواع شیرینی یا مارمالاد همراه با این بستنی می تواند مکمل بسیار عالی باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه بستنی عسل و لیمو ترش

+ به تعداد چهار عدد لیمو ترش

+ به تعداد دو عدد پوست لیمو ترش رنده شده

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری عسل

+ به مقدار 200 گرم شکر

+ به مقدار نیم لیتر آب

+ به مقدار یه عدد سفیده تخم مرغ

+ به مقدار نصف قاشق چای خوری پودر وانیل

+ به مقدار 100 گرک خامه

طرز تهیه بستنی عسل و لیمو ترش

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این بستنی باید انجام دهید این است که پودر شکر، آب، پوست لیموترش رنده شده و عسل را مخلوط کرده و سپس آنها را بر روی حرارت قرار دهید.

گام دوم: بعد از این که ترکیبات بالا جوشیدند، گاز را خاموش کنید.

گام سوم: سپس، به محض این که سرد شدند مخلوط آب لیمو ها را به آن اضافه کنید.

گام چهارم: در این مرحله باید سفیده های تخم مرغ را به خوبی با وانیل مخلوط کنید. این مواد را به حدی هم بزنید تا یک مایه یک دست ایجاد شود.

گام پنجم: مایه فوق را درون فریزر قرار داده و سپس آن را درآورده و دوباره هم بزنید. چند بار این کار را تکرار کنید تا این که مخلوط خودش را بگیرد و آماده استفاده کردن شود.

گام ششم: حالا که مایه بستنی به اندازه کافی خود را گرفته، باید خامه را به تدریج به آن اضافه کنید. سپس خامه و مایه را به خوبی هم بزنید تا در هم مخلوط شوند و بعد آن را دوباره در فریزر قرار دهید.

گام هفتم: بستنی شما آماده است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا