کیک و شیرینی

دستور پخت نان برنجی کرمانشاه

کرمانشاه از جمله استان هایی است که در آن هنر آشپزی حرف اول را می زند. به همین دلیل است که انواع غذا، دسر و شیرینی های این استان در سایر بخش های ایران نیز سرو می شود. بدون شک یکی از مهم ترین شیرینی های کرمانشاهی که از جمله سوغاتی های آن نیز به شمار می رود، نان برنجی کرمانشاهی است. این شیرینی به شدت خوشمزه است و ارزش غذایی نسبتا بالایی نیز دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این شیرینی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

نان برنجی کرمانشاهی

دستور پخت نان برنجی کرمانشاهی

این نان برنجی از جمله خوشمزه ترین شیرینی های ایرانی به حساب می آید که طعم بی نظیر خودش را مدیون روغن کرمانشاهی می باشد. تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که ممکن است فرد به این روغن حساسیت داشته باشد. اما باید بدانید که روغن کرمانشاهی فواید بی نظیری نیز دارد. از جمله مهم ترین خواص آن می توان به مواردی مانند تقویت سلامت قلب، کاهش کلسترول، جلوگیری از تصلب شرایین و افزایش انرژی اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، باید بدانید دستور تهیه این شیرینی فوق العاده ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را در خانه درست کند.

غذاهای همراه

نان برنجی کرمانشاه از جمله شیرینی هایی است که شما می توانید آن را در هر مناسبتی تهیه کنید. مسلما استفاده از نوشیدنی هایی مانند قهوه و یا شیر کاکائو می توانند انتخاب های هوشمندانه ای به عنوان مکمل باشند.

مواد مورد نیاز برای تهیه نان برنجی کرمانشاهی

+ به مقدار 250 گرم آرد برنج نرم و الک شده

+ به مقدار 90 گرم پودر قند

+ به مقدار 125 گرم روغن جامد کرمانشاهی

+ به تعداد یک عدد زرده تخم مرغ

+ به مقدار یک چهارم پیمانه گلاب

+ به مقدار دلخواه تخم خرفه برای تزیین

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری زعفران آب شده

طرز تهیه نان برنجی کرمانشاهی

گام اول: نخستین کاری که باید انجام دهید این است که روغن جامد کرمانشاهی و پودر قند را با هم زن برقی مخلوط کنید به طوری که یک ترکیب پفکی به دست بیاید.

گام دوم: بعد از این موضوع، زرده تخم مرغ را جدا کرده و به  آن اضافه کنید. این زرده را نیز به خوبی مخلوط کنید.

گام سوم: سپس آرد را به ترکیب بالا اضافه کنید اما دقت داشته باشید که آرد حتما باید دو تا سه بار الک شده باشد.

گام چهارم: از گلاب برای نرم شدن خمیر استفاده کنید اما دقت داشته باشید که گلاب را باید به تدریج اضافه کنید تا جایی که خمیر به راحتی در دست فرم بگیرد ولی از هم نپاشد.

گام پنجم: خمیر را دو قسمت کرده و یک بخش را با زعفران مخلوط کنید.

گام ششم: خمیر را در نایلون کرده و در فریز قرار دهید تا 24 ساعت صبر کنید.

گام هفتم: خمیر را از یخچال در آورده و بعد از این که خنک شد، آنها را قالب کرده و درون سینی فر بگذارید. سینی را به مدت 20 دقیقه در فر 160 درجه سانتی گراد قرار دهید تا شیرینی آماده شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا