انواع پلو و چلو

دستور پخت کدو پلو

یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی که هر خانواده ای در طول هفته حداقل یک بار آن را تهیه می کنند، پلو است. بیشتر غذاهای ایرانی با پلو گره خورده اند. همان طور که می دانید، انواع پلو وجود دارد که هر کدام از آنها طعم و مزه منحصر به فرد خود را دارند. به طوری کلی پلو ارزش غذایی بالایی دارد چرا که در تهیه آن از سبزیجات و حبوبات استفاده می شود. اگر دوست دارید به صورت گام به گام به طرز تهیه و مواد مورد نیاز کدو پلو آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

کدو پلو

دستور پخت کدو پلو

ماده اصلی این پلو مربوط به کدو می شود. همان طور که می دانید، کدو از جمله یکی از پرمصرف ترین صیفی جات است که دارای فواید بی نظیر و فوق العاده ای است. از جمله برخی از مهم ترین خواص کدو می توان به مواردی مانند بهبود شرایط هضم، کاهش وزن، جلوگیری از بیماری ها، تقویت سلامت پوست و بهبود سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که این پلو دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه و با کمترین امکانات تهیه کند.

غذاهای همراه

کدو پلو یک غذای نسبتا سنگین است و به همین دلیل توصیه می شود از آن به عنوان نهار و یا شام استفاده کنید. شما می توانید این پلو را به صورت تنهایی و یا همراه با خورش هایی مانند خورش قیمه، خورش قرمه سبزی، خورش هویج میل کنید. نوشیدنی های سنتی مانند دوغ نیز انتخاب هوشمندانه ای است.

مواد مورد نیاز برای تهیه کدو پلو

+ به تعداد دو عدد پیاز تازه و متوسط

+ به مقدار 300 گرم گوشت خورشی

+ به مقدار 300 گرم کدو

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری شوید تازه خرد شده

+ به مقدار چهار پیمانه برنج

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری کشمش

+ به مقدار دلخواه روغن

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

+ به مقدار دلخواه ادویه پلویی

طرز تهیه کدو پلو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز ها را به اندازه های دلخواه خرد کرده و سپس آنها را درون تابه قرار داده و با روغن به خوبی تفت دهید.

گام دوم: سپس یک قابلمه مجزا تهیه کرده و گوشت و ادویه را درون آن می ریزیم و همراه با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا به خوبی بپزند.

گام سوم: کدو ها را نیز خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید. سپس کدوهای تفت داده شده را به گوشت که در حال پخته شدن است، اضافه کنید.

گام چهارم: در آخر به سراغ برنج بروید و آن را به صورت سنتی شسته و سپس آبکش کنید. حالا ترکیباتی که در بالا تهیه کردید را در لایه های برنج قرار دهید و در نهایت قابلمه را روی گاز گذاشته و اجازه دهید تا پلو دم بکشد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا