انواع سس ها

طرز تهیه سس بشامل فرانسوی خوشمزه

چاشنی ها از جمله مهم ترین بخش ها در آشپزی محسوب می شوند به طوری که می توانند بر روی طعم غذا تاثیر بی نظیری داشته باشند. جالب است بدانید که دستور تهیه بعضی از سس ها کاملا مخفی است و مانند یک راز نگهداری می شود. از جمله یکی از انواع این سس ها که تا قرن ها کسی از دستور تهیه آن آشنایی نداشت، می توان به سس بشامل اشاره کرد که یک سس سفید فرانسوی است. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این سس آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید..

طرز تهیه سس بشامل

دستور تهیه سس بشامل

این سس از جمله چاشنی هایی است که در تهیه آن از شیر استفاده می شود. به همین دلیل استفاده از بشامل می تواند بر روی تقویت دندان ها، سلامت استخوان و جلوگیری از مشکلات گوارشی نقش دارد. علاوه بر این، طعم این سس کاملا منحصر به فرد است به طوری که طعم غذا را کاملا تغییر می دهد. در کنار این موارد، جالب است بدانید که این سس دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و در خانه درست کند.

غذاهای همراه

شما می توانید از سس بشامل برای چاشنی بسیار از غذاها استفاده کنید. توصیه می شود که انواع غذاهای گوشتی مانند خوراک مرغ، کباب فرانسوی و فیله ماهی را با این سس امتحان کنید. البته می توانید غذاهای فست فودی مانند پیتزا و ساندویچ را نیز به این سس آغشته کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سس بشامل

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری آرد

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری کره

+ به مقدار یک پیمانه و نیم شیر

+ به مقدار دلخواه فلفل سیاه

+ به مقدار دلخواه نمک

طرز تهیه سس بشامل

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سس خوشمزه باید انجام دهید این است که کره را درون یک ظرف مناسب ریخته و سپس بر روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود.

گام دوم: حالا در این مرحله آرد سفید را به کره ذوب شده اضافه کرده و آنها را به خوبی مخلوط کنید.

گام سوم: به هم زدن ادامه دهید تا جایی که حباب های کوچک ایجاد شده و این چاشنی کاملا یک دست شود. دقت داشته باشید که اگر کمی بیش از اندازه صبر کنید، آرد سیاه می شود.

گام چهارم: حالا شیر را به آنها اضافه کنید و مخلوط کنید تا گلوله های آرد کاملا باز شوند.

گام پنجم: مدتی صبر کنید تا سس به جوش آمده و کاملا به غلظت برسد.

گام ششم: حالا در این مرحله باید به سراغ ادویه ها بروید و فلفل سیاه و نمک را به آن اضافه کنید. سس را بچشید و اگر نیاز بود، مقدار آنها را بیشتر کنید.

گام هفتم: حالا حرارت را کم کنید و اجازه دهید سس مقداری بر روی گاز باشد تا به خوبی آماده شود.

گام هشتم: حالا سس را از روی حرارت برداشته و بعد از این خنک شدف میل کنید.

4.1/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا