انواع بستنی

طرز تهیه بستنی داغ خوشمزه

همان طور که می دانید، بستنی یکی از محبوب ترین انواع دسر محسوب می شود که در تمام قسمت های دنیا مورد مصرف قرار می گرد. بستنی که برای اولین در سال 1894 ابداع شد، همواره به دلیل طعم بی نظیرش، مورد ستایش قرار می گرفت. حتما همه شما بعد از شنیدن اسم بستنی، به یاد سرما می افتید اما جالب است بدانید که گونه ای از این دسر به اسم بستنی داغ وجود دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و طرز تهیه بستنی داغ آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله سایت آشپزی همراهی کنید.

بستنی داغ

دستور تهیه بستنی داغ

برای تهیه بستنی ها از انواع لبنیات استفاده می شود و به همین دلیل است که مصرف آنها می تواند تاثیرات مثبت بر روی سلامت شما بگذارد. از جمله برخی از مهم ترین فواید و خواص لبنیات می توان به مواردی مانند تقویت سلامت استخوان، تقویت سلامت دندان ها، جلوگیری از پوکی استخوان و افزایش انرژی اشاره کرد. بسیاری از افراد بر این باور هستند که درست کردن بستنی کار بسیار سخت و دشواری می باشد اما جالب است بدانید که این گونه نیست. هر کسی می تواند به راحتی و با کمترین امکانات، انواع بستنی را در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

همان طور که اشاره شد، بستنی داغ یک دسر بی نظیر است و به همین دلیل شما می توانید آن را در هر وعده غذایی میل کنید. همچنین همراه کردن انواع تارت، مافین، کیک، کلوچه و یا باسلق با این بستنی می تواند یک ترکیب بسیار بی نظیر را برای شما ایجاد کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه بستنی داغ

+ به مقدار 20 میلی لیتر شیر سرد

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری پر بستنی وانیلی

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری خامه پاستوریزه

+ به مقدار 3 قاشق غذا خوری پر بستنی شکلاتی

طرز تهیه بستنی داغ

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این دسر خوشمزه و منحصر به فرد باید انجام دهید این است که شیر را که با تازگی تهیه کرده اید را درون یک ظرف مناسب بریزید و سپس آن را بجوشانید تا آماده تهیه بستنی شود.

گام دوم: بعد از این که شیر جوشید، گاز را روشن کنید و آن را بر روی حرارت کم قرار دهید. شیر جوشانده را بر روی آن بگذارید تا کم کم گرم شود.

گام سوم: حالا به سراغ بستنی شکلاتی بروید و سپس از آن دو اسکوپ بردارید. این دو اسکوپ را درون شیر روی گاز بریزید و سپس آنها را به حدی هم بزنید که به شکل کف دربیاید.

گام چهارم: یک لیوان شیشه ای تهیه کنید و سپس مواد بالا را درون آن بریزید.

گام پنجم: مقداری صبر کنید تا به خوبی خنک شوند.

گام ششم: حالا باید یک اسکوپ بستنی شکلاتی و دو اسکوپ بستنی وانیلی را درون  آن گذاشته و سپس با مقداری خامه آن را به خوبی تزیین کنید. البته شما می توانید از شکلات رنده شده، اسمارتیز و یا مغز آجیل ها نیز برای تزیین استفاده کنید.

اکنون دسر بستنی شما آماده است و میتوانید نوش جان کنید

4.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا