ترشی | شور

طرز تهیه ترشی ذرت به همراه آموزش گام به گام

یکی از خوشمزه ترین انواع چاشنی ها که بیشتر در ایران تهیه می شود، ترشی است. ترشی ها بسیار پرطرفدار هستند و معمولا هم طعم بسیار دلپذیری دارند. همان طور که می دانید، ترشی را می توان با انواع ترکیبات مختلف تهیه کرد. از آنجایی که این ترکیبات معمولا از سبزی ها، غلات، میوه ها و یا صیفی جات درست می شوند، بسیار مفید هستند و ارزش غذایی بالایی دارند به طوری که می تواند به تقویت سلامت شما کمک کنند. از جمله یکی از بی نظیرترین انواع ترشی می توان به ترشی ذرت اشاره کرد که چندان شناخته شده نیست اما طعم کاملا منحصر به فردی دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این ترشی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

ترشی ذرت

دستور تهیه ترشی ذرت

شاید قبل از این تصور می کردید که ترشی ها فقط با استفاده از میوه ها و صیفی جات درست می شدند اما غلاتی مانند ذرت نیز می توانند در تهیه این ماده غذایی به کار گرفته شوند. ذرت دارای فواید بی نظیری است. از جمله برخی از مهم ترین خواص ذرت می توان به مواردی مانند بهبود هضم، تقویت دستگاه گوارشی، جلوگیری از یبوست، کاهش وزن و بهبود سلامت استخوان ها اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که این ترشی دستور تهیه ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه ترشی ذرت

+ به تعداد چهار یا شش عدد ذرت نسبتا بزرگ و تازه

+ به مقدار دلخواه سرکه انگور

+ به تعداد 7 تا 6 حبه سیر تازه

+ به مقدار دلخواه نمک

طرز تهیه این ترشی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این ترشی بی نظیر و منحصر به فرد باید انجام دهید این است که ذرت ها را به صورت حلقه حلقه دربیاورید. سپس این ذرت های حلقه حلقه شده را همراه با مقداری سرکه انگور ترکیب کرده و آنها را بر روی گاز قرار داده و حرارت دهید.

گام دوم: مدتی صبر کنید تا ترکیبات آماده شوند. بعد از این که ذرت ها پخته شدند، آنها را درون آبکش قرار دهید و چند ساعت صبر کنید تا آب آنها به خوبی گرفته شود.

گام سوم: در این مرحله باید به سراغ سیر ها بروید. ابتدا پوست آنها را جدا کرده و بعد با استفاده از یک چاقوی مناسب آنها را خلال کنید. حالا باید این سیر های خلال شده را همراه با ذرت هایی که در بالا آماده شده، درون یک ظرف مناسب قرار دهید.

گام چهارم: یک ظرف جداگانه تهیه کرده و سپس سرکه را با همراه نمک مخلوط کنید. مقدار نمک و سرکه کاملا به ذاتقه شخصی بستگی دارد اما بهتر است در استفاده از نمک زیاده روی نکنید چرا که می تواند مضرات زیادی داشته باشد.

گام پنجم: سپس این مخلوط آماده شده از نمک و سرکه را درون ظرف ذرت ها بریزید. درب ظرف را بسته و به مدت یک هفته صبر کنید تا ترشی آماده شود.

2.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا