انواع خوراک مرغ

طرز تهیه خوراک مرغ پرتقالی خوشطعم

خوراک از جمله غذاهایی است که در تمام کشور های سرو می شود و طرفداران زیادی نیز دارد چرا که در آن از انواع سبزیجات، حبوبات و مواد گوشتی استفاده می شود. همین موضوع باعث می شود که مصرف این غذاها انرژی زیادی را برای شما تامین کرده و در بسیاری از موارد کمک کند. از جمله یکی از مهم ترین انواع خوراک می توان به خوراک مرغ پرتقالی اشاره کرد که در آن از میوه نیز استفاده می شود. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد دستور تهیه و مواد مورد نیز برای این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

خوراک مرغ پرتقالی

دستور پخت خوراک مرغ پرتقالی

همان طور که از اسم این غذا می توان حدس زد، گوشت مرغ و پرتقال به عنوان ترکیبات اصلی این غذا شناخته می شوند. جالب است بدانید که این خوراک اصالتی چینی دارد اما امروزه در ایران نیز تهیه می شود. از آنجایی که در این غذا پرتقال وجود دارد، طعم آن کاملا منحصر به فرد و بی نظیر می باشد. علاوه بر این این موضوعات، طرز تهیه این خوراک نیز بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه و با کمترین امکانات آماده کند.

غذاهای همراه

خوراک مرغ پرتقالی از جمله غذاهای سنگین به شمار می رود که بهتر است به عنوان وعده اصلی در شام و یا نهار مصرف شود. علاوه بر این، استفاده از انواع سالاد مانند سالاد خیار و یا نوشیدنی هایی مانند دوغ نیز می توانند انتخاب هوشمندانه ای باشند.

مواد مورد نیاز برای تهیه خوراک مرغ پرتقالی

+ به مقدار دو ران کامل مرغ

+ به مقدار دو لیوان آب پرتقال طبیعی

+ به تعداد یک عدد پیاز متوسط

+ به مقدار 50 گرم کره

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری زعفران دم شده

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه ادویه مرغ

+ به تعداد یک عدد هویج

+ یک تا دو قاشق غذا خوری آبلیمو یا شکر

طرز تهیه خوراک مرغ پرتقالی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که مرغ را به خوبی در یک قابلمه گذاشته و سرخ کنید به طوری که رنگ آن به طلایی متمایل شود.

گام دوم: در همان قابلمه، پیاز را به دقت خرد کرده و سپس آنها را همراه با ادویه سرخ کنید.

گام سوم: حالا مرغ سرخ شده را در یک ظرف دیگر قرار داده و سپس آنها را زعفران دم شده و آب پرتقال به خوبی مخلوط کنید.

گام چهارم: در این مرحله باید ترکیب به دست آماده با آب پرتقال را درون قابلمه اصلی بریزید.

گام پنجم: به سراغ هویج بروید و بعد از شست و شو، آن را به اندازه های ریز، خرد کنید. حالا این هویج های خرد شده را نیز به قابلمه اضافه کنید.

گام ششم: شعله گاز را بر روی ملایم تنظیم کنید و اجازه دهید که قابلمه به مدت یک دقیقه حرارت ببنید. بعد از این مدت، غذای شما آماده است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا